Gå til innhold

Hvilken av apotek/butikkshampoene er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det så lenge siden jeg brukte butikkshampoer sist at jeg ikke husker hvordan de funket. :o Jeg har tenkt å kutte ned på velværebudsjettet mitt, og det innebærer billigere shampo også. Vil gjerne ha parfymefri, hvis det finnes. (Ja, jeg handlet tidligere på lookfantastic, men trenger jo plutselig både shampo og balsam og kur og styling når jeg først er innom der- så det blir fort dyrt likevel. Dessuten har jeg etter eksperimenter kommet frem til at jeg har så tykt hår at en flaske Redken All Soft forsvinner i løpet av 1 1/2 mnd. Og da bruker jeg ca. 2 ss mengde hver gang jeg vasker håret)

Det eneste jeg husker fra tidligere er at jeg har sverget for meg selv å aldri bruke Define igjen.

Tips, noen?

Og så trenger jeg balsam også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vanligvis frisør-shampo (system professional), men liker også godt Dove shampo og balsam, som da fås kjøpt i vanlige butikker.

Skrevet

Synes Fructis og Pantene er ok av butikkshampoene.

Skrevet

Jeg er faktisk veldig fornøyd med finesse.

Skrevet

Wella's Pro-hair-serie fra apoteket.

Hilsen Trille

Skrevet

Vel, til mitt lange og tykke hår synes jeg ikke Fructis er imponerende bra. Dove, Pantene og Elvital er ok.

Skrevet

Finesse er min krisehjelp også.

Pantene er grei nok, men Finesse har jeg brukt masse.

Skrevet

Bruker kun Elvital jeg, og er fornøyd med den.

K

Skrevet

Finesse evt head and shoulders. Pantene er også grei! liker ikke dove, da jeg fikk en HEL del kviser rett under hårfestet i nakken av den.

Fructise gjør håret mitt FETT etter tre timer og jeg har IKKE fett hår :o (men det var den anti-frizz-sjampoen da)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker aldri shampoo fra dagligvaren, det meste de shampooene

inneholder er vann, parfyme og stoffer som er miljøbelastende. Det finnes flere gode shampooer på apoteket.

Jeg synes at Vichy er best og den vet jeg at det finnes prøver på, men du finner også en Wella-serie der som ikke finnes andre steder. Og på kvalitet befinner den seg midt i mellom dagligvareshampoo og frisørshampoo. Rimelig er den også.

Skrevet
head and shoulders.

Neineinei! Head & shoulders er drepen for langt hår! Den er effektiv mot flass, men tørker ut håret og gjør det livløst, slitt og flokete.

Skal du ha en billig hårpleieserie anbefaler jeg Dove eller ElVital, men hva om du legger på noen kroner ekstra og kjøper Nicky Clarke produkter? De er litt dyrere, men på langt nær så kostbare som frisørhårpleie. Nicky Clarke er en super serie, finnes på Cubus, Vita, KappAhl osv.

Skrevet

Syns du det?

Håret mitt føles veldig rent når jeg bruker Head&Shoulders. Funker som bare rakkern på meg. Men nå har jeg ikke noe særlig flass... ;)

Skrevet

Jeg har veldig tykt hår og om jeg bruker Finesse så blid hodebunnen følsom og etter et par timer føles det som om det er skittent igjen.. Fructis er bra for nå, men jeg vurderer å gå over til Redken snart.. :briller:

Gjest Tristessa
Skrevet

Har hørt mye bra om Nicky Clarkes sjampoer, som ligger på en 60/70 kr flasken. Ville ikke gått over til butikksjampo igjen om så ti ville hester (eller studenttilstand) tvang meg. Tigi er forresten litt billigere enn Redken, og vanvittig god sjampo. Eller gjelder det jo å ha litt viljestyrke når en er inne på lookfantastic. Pleier å tenke på onde tollere, jeg...

Skrevet

Fruktis var håpløs på mitt hår.

Vil bare si at jeg bruker mindre penger på shampo og balsam etter at jeg byttet til frisørmerke. Bestiller på lookfantastic og sparer masse penger.

Byttet fra shere blonde til Redken all soft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...