Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2002 #1 Del Skrevet 24. mai 2002 Hei du "Anonyme" som tar samme utdanning som meg! Jeg var ferdig med hovedfag for snart 10 år siden, uff.....tiden flyr! Har hatt flere jobber siden endt utdanning, men har de siste årene jobbet i samme selskap. Har hatt både forskerstilling, vært innom IFI og etterhvert jobbet som prosjektleder. Nå driver jeg mer med forretningsutvikling og trives godt med det. Startet med en årslønn på ca 300000 (?), men dette er jo en del år siden. Tidligere år fikk jeg rundt 150000 kroner i bonus i året, men det er det slutt på nå. Sikkert ikke den eneste som ikke får bonus lenger...Hehe. Når man velger systemarbeid som deg og meg, tror jeg man stiller ganske sterkt i kampen om IT-jobbene. For det første har du en svært solid utdanning, for det andre er systemarbeid en retning hvor man tenker menneske-maskin, man blir ikke ren "teknokrat". Lykke til videre! Miss Blaise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 30. mai 2002 #2 Del Skrevet 30. mai 2002 Det er ikke jeg som var "Anonyme", men jeg holder også på med den samme utdannelsen. Håper på å bli ferdig med hovedfag om ikke så alt for lenge. Da jeg begynte på informatikk, så det innmari lovende ut med tanke på å få en skikkelig god og spennende jobb når jeg var ferdig. Men etter å ha fulgt litt med i avisene det siste året, så har jeg blitt litt mer pessimistisk. Du som er inne i gamet, vet kanskje litt mer enn meg om hvordan det er akkurat nå? Hører ofte om it-folk som har veldig problemer med å få jobb, men dette er kanskje folk som ikke har utdannelse på mitt nivå? For tiden bruker jeg all tid og energi på å bli ferdig med oppgaven min, og jeg føler ikke jeg har tid til å søke på jobber. Håper bare veldig på at det ikke skal bli så problematisk med å få en jobb når jeg skal begynne med det. Håper også litt på at det er en fordel å være jente i denne mannsdominerte it-verdenen!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 31. mai 2002 #3 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg er utdannet innen IT, og startet også på denne utdanningen da det gikk maselovord om flotte jobber og høye lønninger. Jeg var riktignok så heldig at jeg fikk meg en jobb i fjor, og selvom dette er noe jeg ikke trives å jobbe med skal jeg vel kanskje ikke klage heller. Men jeg kikker stadig etter nye jobber, og det gjør at en blir mer og mer pessimistisk. Det finnes så og si ingen IT-jobber. På 1/2 år tror jeg at jeg har sett 3-4 IT-jobber, og bare 1 av dem kunne kanskje være noe for meg. Så man kan faktisk ikke være kresen med hensyn på jobbene lenger, da vil man aldri få en IT-jobb. Nå er nok mulighetene litt større i Oslo, men her jeg bor er det så og si håpløst. Da det ble utlyst en IT-stilling her hos oss for en stund siden var det 100 søkere. Og hvis det er like mange søkere på alle IT-jobbene, sier det seg selv at man skal ha max flax om man får jobben. Selv synes jeg det er utrolig irriterende at det skal være så håpløst, og jeg går mer og mer bort i fra å jobbe med IT. Og jeg angrer mer og mer på den utdannelsen jeg har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå