Gjest BabyBlue Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Jeg kjøpte én kost i ferien - én kost! Og det var nok til å få meg mer enn interessert Tenkte vi kunne lage en liten tråd om mac så vi kan anbefale det vi virkelig liker, og advare andre mot det som ikke er verdt prisen? Det er jo et dyrt merke, verdt å vite hva man tar med seg hjem. Kjøpte meg 109 small contour brush nemlig for contouring, og jeg var veldig imponert over kvaliteten. Myk og god, og gjør jobben sin uten å blø hår utover badet. Treffer godt under kinnbeina, og er fint for når man vil få frem visse trekk. Men er verdt å merke seg at den ikke bør brukes til flytende eller creme produkter, da den takler det dårlig og mister hår av det.... Bare sånn til dere som har lurt på å kjøpe den. Nå lurer jeg på hva slags andre børster jeg bør investere i fra mac? Har alltid tittet på dette merke og hørt mye bra om det, men har aldri gjort noe stort mer enn å lese om det på nettet. Prisen har nok skremt meg litt Men har med årene blitt litt mer flinkere til å kjøpe bedre produkter, og etter prøving og feiling er det jo lett å se at ting går så mye bedre med gode børster - man kan vel kalle det en investering, overfladisk som det er :gjeiper: Men uansett: Har lyst på en til blush og en til solpudder, og lurer på om 134 og 129 er de ultimate til det formålet? Og er 190 foundation børsten verdt prisen...? Synes den fra body shop er ganske glatt og tynn, og lurer på hvordan de kan sammenlignes. Og lurer på sånn ca. hvor mye lommeboka må blø for å kjøpe en sånn tom palette (15 hull) som man kan fylle opp med ønskede farger? Har de fleste MAC diskene det, eller er det bare enkelte såkalte "pro" butikker som har det? Og hvilke av øyenskyggebørstene er must haves? Mye spørsmål, men jeg er nyfrelst og helt grønn innenfor dette merket
Honesty Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Jeg synes stort sett ikke kostene er noe å rope hurra over (de har en tendens til å bli grove etterhvert, og røyter litt), men jeg er over gjennomsnittet kresen, og har ikke funnet de optimale kostene ennå. 129 bruker jeg til rouge for å få den fint fordelt, og 150 til solpudder; det er vel den største pudderkosten fra MAC. Jeg synes ellers 187 er en god kost til rouge med mye pigmenter. Ellers liker jeg 210 til gelliner, samt 208 (egentlig en skrå brynbørste) for å bruke øyeskygger som linere. Av produkter liker jeg Mineralize Skinfinish Natural som pudder (med ørlite dekkevne), og noen av rougene. Jeg har også endel øyeskygger, men bruker dem ikke så ofte. Leppestifter og glosser takler jeg ikke lukta på. Ja, og Powerpoint-kajalene er veldig bra. Foundationene funker stort sett ikke for meg pga. fargeutvalget. Litt miksede erfaringer, med andre ord.
Gjest BabyBlue Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Takk for svar, Honesty! =) Jeg har bare Sigma og børster fra ID (de suger!) å sammenligne med, så har ikke utviklet meg til å bli superkresen ennå. Men fortsetter forbruket mitt på denne måten blir nok jeg også det en dag Hva slags koster synes du er i nærheten av å være optimale da, bare sånn av nysgjerrighet? Leste på Makeupalley at 150 røyter en del? Er din også sånn? Hm. Virker som om det er noen mac børster som er supergode, og noen som er mindre gode, også noen som virkelig suger. Er det noen som har merket noe av oksidering av foundationen fra mac? Altså at foundationen skifter fargetone med reaksjon på hud/oljer/krem? Det er virkelig noe jeg vil unngå. Vil ikke bli seende ut som Snookie. Har veldig lyst på mineralize skinfinish, den har fått så bra kritikk : D
Honesty Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 (endret) 150 røyter litt, ja. Hva jeg liker av koster? Tja, jeg har litt forskjellige, men er mest fornøyd med de få jeg har fra Dior. Jeg har også rougekoster (min "greie") fra Bobbi Brown og NARS som jeg liker veldig godt. Jeg funderer på å teste ut Illamasqua. Dette er syntetiske koster, og de er ikke like scratchy som alle naturhårskoster dessverre er. Nå skal det sies a jeg er i overkant kresen, og dessverre har en tendens til å lete etter feil med ting. Jeg har prøvd ulike foundationer fra MAC, og den eneste jeg husker som at oksiderte, er Studiofix Fluid, som uansett var feil for hudtypen min. Nå har jeg kun en flaske Face&Body, som er OK, men den er så klebrig og limaktig på huden at den MÅ ha pudder over. Den oksiderer ikke. Generelt sliter jeg med at foundation og pudder oksiderer, og min teori er at det har å gjøre med PH-verdien i huden/produktene man bruker. Jeg har i hvertfall tørr hud, så det er ikke der problemet ligger. Men altså: Mineralize Skinfinish Natural er superduper både som pudder over foundation, og alene over fuktighetskrem dersom du ikke har så mye å dekke til. Fargene Light og Light Plus er veldig fine til skandinaviske blekansikter. Jada, jeg kjeder meg litt her mens jeg ser på at babyen sover. Endret 8. april 2012 av Honesty
Gjest BabyBlue Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Fra Dior, faktisk. Kjøpte en blush her om dagen fra det merket, og den som fulgte med var grusom! (men antar at det er en annen kvalitet på de profesjonelle man kjøper "løst"). Når det gjelder oksidering har ikke jeg hatt så mye problemer med det, men når jeg først oppdaget det for første gang ble jeg skikkelig skuffet. Er så kjipt å hive et nytt produkt i søpla. Men har lest at det løser seg om man "blotter" huden før påføring og bruker primer. Nå har jeg ikke lest så mye godt om primeren til mac da, men er faktisk fornøyd med min fra sephora. Når det gjelder mineralize skinfinish (ikke natural) har jeg lest at mange bruker den over hele ansiktet. Har lest om alle som skryter over hvor fin hud de får av å fukte det og bruke det som setting powder. Men er litt skeptisk til det med at den er "frostet". Tror jeg må prøve den selv og se om jeg blir en discoball eller ikke
Armitage Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Det er en kost som jeg synes er en must have. Desverre så får man bare tak i den i MAC pro butikker. MAC 205 mascara viftebørste. Den gir deg nydelige og separerte vipper. Og gjør det lettere å påføre mascara helt inne ved rota av vippene. MAC 205 kost.
Gjest "gjest" Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Russian Red er en must have, også greensmoke er grei.
Gjest BabyBlue Skrevet 9. april 2012 #8 Skrevet 9. april 2012 205 så ut som et torturinstrument Hvordan er det man skal bruke den egentlig? Ta på mascara og dra den gjennom vippene etterpå, eller klatte mascara på den og bruke den som en mascarabørste?
Armitage Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 205 så ut som et torturinstrument Hvordan er det man skal bruke den egentlig? Ta på mascara og dra den gjennom vippene etterpå, eller klatte mascara på den og bruke den som en mascarabørste? Man tar på mascara på kosten og drar de gjennom vippene ja. Fant en video hvor den blir demonstrert. Spol helt til slutten.
Chocoholic Skrevet 9. april 2012 #10 Skrevet 9. april 2012 Jeg har prøvd ganske mange produkter, så her er ei lita liste over ting jeg liker og ikke liker, og beklager hvis jeg spammer tråden. Angående børstene så synes jeg de er bra, men for de fleste går det an å finne dupes som fungerer like bra som de fra MAC. De jeg synes er verdt å få fra MAC er 217, 224, 226, 266,108, 109, 188, 219, 146. Jeg kommer ikke på flere nå. Liker: Patina øyeskygge - nydelig kald bruntone med bittelitt gull i. Er fin og ser naturlig ut, bare med litt ekstra umph. Ser gørrkjedelig ut i butikk, men påført er den nyyyydelig. Powersurge - blyanteyeliner som ligner patina. Patina på lokket og denne på våtkanten gjør at blå øyne nærmest lyser. satin taupe øyeskygge - kald taupy brunish farge. Kler de fleste hudtoner og øyefarger. fluidline gel eyeliner - kremete, langvarig eyeliner som holder hele dagen. Litt minus på at den tørker ut før man får brukt opp alt produktet. Kremblushene - alle fargene er fine, produktet er kremet og lett å påføre. Varer hele dagen og irritrerer ikke huden. mocha blush - Kjempefin på lyslys hud. er en gammelrosaish matt farge. Alle blushene er god kvalitet. Leppestiftene- God kvalitet, er kremete på leppene og man får mye for pengene. Lipglossene - samme som leppestiftene. Liker ikke: Foundation. Irriterer huden, gir utbrudd, oksiderer, kaker seg...usj Concealer. Samme som foundation. Eneste unntak for min del er studio sculpt. Mineralize skinfinish - kakete skimrende pudder som er for shiney til å brukes som pudder, men ikke nok til å kunne brukes som highlighter. MEn det er mange som liker disse, de bare funker ikke på meg. hudpleie/leppepleie - gir ikke nok av noe.
Rosenrød Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Jeg er veldig glad i øyenskyggene til Mac, og kjøper du dem i utlandet er de ikke så dyre heller. Liker også lipglossene og leppestiftene, særlig leppestiften i "Plumful". Kostene liker jeg også, spesielt 217 og 210.
Honesty Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 Det er forskjell på Mineralize Skinfinish og Msf Natural! Sistnevnte er ikke simrende, men hudfarget, og glimrende som finishpudder. De vanlige msfene er mer som highlightere i ulike toner.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #13 Skrevet 9. april 2012 Elsker: 217, Naked lunch øyenskygge, Fix + travel size (ikke som fikseringsspray, men for å friske opp ansiktet, særlig hvis man har tørr hud og har tatt på enten finishing powder eller pudderhighlighter, eller hvis man generelt bruker mineralsminke), Strobe cream, leppestiftene.
Armitage Skrevet 9. april 2012 #15 Skrevet 9. april 2012 Mineralize Skinfinish er et produkt som er laget for å få en slags plastikk effekt eller barbie effekt som man kaller det på huden. Det er ikke ment som et vanlig pudder eller highlighter.
Honesty Skrevet 9. april 2012 #16 Skrevet 9. april 2012 Mineralize Skinfinish er et produkt som er laget for å få en slags plastikk effekt eller barbie effekt som man kaller det på huden. Det er ikke ment som et vanlig pudder eller highlighter. Jeg snakker om Mineralize Skinfinish Natural. Her er de "vanlige" Mineralize Skinfinish, som ikke bør brukes over hele ansiktet.
Armitage Skrevet 9. april 2012 #17 Skrevet 9. april 2012 Jeg snakker om Mineralize Skinfinish Natural. Her er de "vanlige" Mineralize Skinfinish, som ikke bør brukes over hele ansiktet. Er klar over det. Min post var bare ment som tilleggsinformasjon for de som lurer.
Penny Skrevet 9. april 2012 #18 Skrevet 9. april 2012 Øyeskyggene naked lunch og satin taupe, perfekt for meg uansett hva jeg skal.
Gjest BabyBlue Skrevet 9. april 2012 #19 Skrevet 9. april 2012 Men angående pro produkter - har sett på youtube at man må være makeupartist o.l. for å kjøpe det. Stemmer det, eller betyr pro at det bare er vanskeligere å få tak i?
Gjest Carousel Skrevet 9. april 2012 #20 Skrevet 9. april 2012 Mine MAC-favoritter: Øyeskygger: Wedge, Retrospeck, Quarry, Shroom og Espresso. Paint Pot: Soft Ochre og Genuine Treasure (limited edition) Blush: Dame, Pink Swoon, Cubic og Breath of Plum Leppestift: Morange, Honey Love, Hang Up og Resolutely Red (limited edition) Annet: Mineralize skinfinish og studio finish concealer. Sistnevne er den eneste concealeren jeg har prøvd som ikke har gitt meg urenheter! Til referanse, så er jeg en nc/nw 15, altså veldig blek Generelt synes jeg at alle blushene og øyenskyggene er gode. Ikke alle de matte øyenskyggene er like lette å blende, men de er bedre enn mye annet. Dessuten synes jeg fargene til MAC er de beste. Foundation fra MAC gir meg urenheter, men de har et godt fargeutvalg, og mange ulike finisher. Jeg gidder ikke å invistere i lip-glossene deres. Kjøper bare de fargene som er unike, og som jeg føler at jeg MÅ ha. Lipgloss er lipgloss på en måte. Er ikke noe fan av det generelt Mot sommeren kommer det en kolleksjon med Kissable Lipcolours, og de anbefales på det sterkeste! De er limited edition. Konsistensen er som ikke-klissete lipgloss, og de tørker matt med samme dekkevne som en leppestift. Holder leeenge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå