Gjest Vodka Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Jeg vil utveksle det 4.semesteret i bacheloren min, men må man ha C i snitt for å kunne gjøre det? Synes det var noen som sa det.. Jeg vil utveksle til et sted i Europa med Erasmus-avtale, men hvis man må ha C i snitt, så ligger jeg dårlig an. Har heller ikke tatt alle eksamenene jeg skal ta ennå, vil det også ha noe å si? Kan jeg f.eks. søke om utveksling hvis jeg mangler 7,5 studiepoeng? Kan jeg dra på utveksling hvis jeg mangler 7,5 studiepoeng?
Lovealii Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Da vi skulle på utveksling måtte vi ha B i snitt. Hvis det var få søkere var det bare fritt frem.. Er ganske sikker på at du må ha bestått alle eksamene hittil... Men er litt usikker. Noen som kan bekrefte?
Gjest Vodka Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Da vi skulle på utveksling måtte vi ha B i snitt. Hvis det var få søkere var det bare fritt frem.. Er ganske sikker på at du må ha bestått alle eksamene hittil... Men er litt usikker. Noen som kan bekrefte? Oi, har ikke hørt noe om at man må ha B i snitt her hvertfall, men noen har sagt at vi må ha C i snitt. Men jeg vet ikke om det stemmer eller om det gjelder for absolutt alle universitetene i utlandet vi kan søke på. På utvekslings-siden til skolen min står det på noen universiteter at man må ha C i snitt, mens på andre står det ingen opptakskrav. Men synes jeg hørte at man må ha C i snitt bare for å søke om utveksling i det hele tatt, så jeg vet ikke.. Hva hvis jeg skal ta opp en eksamen jeg ikke har tatt nå til jul, søknadsfristen for utveksling er 15.september, så jeg får jo ikke den eksamenen med i søknaden da.
Gjest finurlig Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 For å få erasmus-stipend kreves det C i snitt, øvrig er det opp til studiestedene hva de krever av kompetanse
Gjest Vodka Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 For å få erasmus-stipend kreves det C i snitt, øvrig er det opp til studiestedene hva de krever av kompetanse Okei, da blir det nok ikke noe utveksling på meg. Men hva hvis jeg har under C i snitt 15.september når jeg søker, men har C i snitt til jul? :/
Gjest finurlig Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Okei, da blir det nok ikke noe utveksling på meg. Men hva hvis jeg har under C i snitt 15.september når jeg søker, men har C i snitt til jul? :/ C-snittet gjelder kun for det ekstra stipendet, ikke for utveksling generellt. Og du må ta kontakt med studiestedet og høre hvordan de vektlegger snitt og hvilke karakterer de går etter. Har dere et internasjonalt kontor, ta kontakt med de
Gjest Vodka Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 C-snittet gjelder kun for det ekstra stipendet, ikke for utveksling generellt. Og du må ta kontakt med studiestedet og høre hvordan de vektlegger snitt og hvilke karakterer de går etter. Har dere et internasjonalt kontor, ta kontakt med de Åja Men jeg vil jo gjerne ha det ekstra stipendet, så da får jeg vente til 5.semester hvis jeg skal utveksle, hvis jeg ikke på mirakuløst vis klarer å få C i snitt nå. haha.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Okei, da blir det nok ikke noe utveksling på meg. Men hva hvis jeg har under C i snitt 15.september når jeg søker, men har C i snitt til jul? :/ Det er ingen karakterkrav for å få erasmus stipend, brukeren over tar feil, men enkelte skoler kan kreve at du skal ha C eller bedre.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 På min bachelor grad krevde de ingen snittkarakter. Eneste var at man måtte ha minst 4 i engelsk. Hadde man ikke det, var det en engelsk språktest man kan ta før utreise, den koster 2 tusen da ca.
Gjest Vodka Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Det er ingen karakterkrav for å få erasmus stipend, brukeren over tar feil, men enkelte skoler kan kreve at du skal ha C eller bedre. Okei, vet ikke hva som er rett jeg. Får snakke med de som jobber med utveksling på skolen min. På min bachelor grad krevde de ingen snittkarakter. Eneste var at man måtte ha minst 4 i engelsk. Hadde man ikke det, var det en engelsk språktest man kan ta før utreise, den koster 2 tusen da ca. Har over 4 i engelsk, så det er ikke noe problem hvertfall.
Lovealii Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Alle vile absolutt på utveksling. Så da ble det slik at de mest best karakterer fikk lov til å dra..
Okapi Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Da jeg var på utveksling holdt det med ståkarakter, men lærerne frarådet E- og D-studenter på det sterkeste fra å delta, anbefalte heller å ta opp noen fag først. Det er ikke uvanlig at utenlandske læresteder er mer krevende enn norske, så visst man sliter med å oppnå snittkarakter her kan det bli ultrapes et annet sted.
Gjest finurlig Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Det er ingen karakterkrav for å få erasmus stipend, brukeren over tar feil, men enkelte skoler kan kreve at du skal ha C eller bedre. På UiA må man ha over C i snitt for å få erasmus-stipend.
Gjest Vodka Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 Da jeg var på utveksling holdt det med ståkarakter, men lærerne frarådet E- og D-studenter på det sterkeste fra å delta, anbefalte heller å ta opp noen fag først. Det er ikke uvanlig at utenlandske læresteder er mer krevende enn norske, så visst man sliter med å oppnå snittkarakter her kan det bli ultrapes et annet sted. Ja, jeg vet det kan være mer krevende enn i Norge. Kanskje utveksling ikke er noe for meg, egentlig. men det at jeg får dårlige karakterer her er pga lav motivasjon, trives ikke på studiestedet i det hele tatt, og leser veldig lite. Men prøver å skjerpe meg. Har C i snitt nå, men mangler eksamener som jeg skal ta opp nå, har så mye å lese på at jeg kommer ikke til å få noe bra karakterer..
Gjest Badabing Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Hos oss hadde det ikke noe med snitt å gjøre, men det var mange som søkte utveksling og bare de beste som fikk plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå