FruN Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Vi har to langhårete katter som har begynt å få voldsomt med pelsklumper. Mistenker at det er fôret, siden de snart er 5 år gamle, og har ikke hatt store problemer med dette før, annet enn tidvise småklumper på den ene. Og det er nevnte ous som har skikkelige pelsproblemer... Klumpene går helt inn til huden, uansett hvor mye jeg klipper og grer.. Og denne pusen nekter selvfølgelig å sitte stille, så jeg blir jo redd for å klippe i ho.. Vet man kan få barbert katta hos dyrlegen, men vet noen hvor mye dette kan koste? Jeg må jo bare gjøre det, men greit å være litt forberedt på prisen om det skulle koste litt..
Strange Doll Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Du burde gre katten oftere om de har for vane å få floker, for dette er smertefullt for kattene. Jeg vil anbefale deg å gå til dyrlegen å få dette bartbert bort, for kattens beste. Du kan eventuelt barbere de bort selv, det er fullt mulig men kan være vanskelig. Jeg vet ikke hva dette vil koste, men tror ikke det er så veldig dyrt. Jeg vil anbefale deg å bruke royal canins "hair and skin" for til disse kattene. Det er et for som virkelig gjør underverker på pelsen til de fleste katter. Jeg driver mye med katt selv og er med i kattevernsorganisasjon, og dette er virkelig et for som kan hjelpe deg med problemet. Virkelig til å anbefale, og det vil helt klart være det beste for kattene dine. Ellers burde du invistere i en "furminator" når du har fått vekk flokene på katten din. Den tar vekk underull på pelsen, og det gjør at det ikke blir så lett floker
FruN Skrevet 8. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2012 Furminator høres bra ut, men fôret til Royal Canin skal jeg ligge unna. Det er nemlig det de får nå, og har aldri hatt mer problemer med pelsen.. Skjønner jo det gjør vondt, for ho med størst problem vrir seg og freser bare jeg kommer i nærheten. Den andre er heldigvis bedre, både i oppførsel og pels. Men tidligere kunne det KANSKJE komme en lett floke her eller der, nå får hun og helt inn til huden..
Strange Doll Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Furminator er en ganske dyr børste, men den er verdt pengene. Er det hair & skin du bruker fra royal canin? Det er nemlig mange forskjellige typer for derfra. Om du ikke vil bruke det så er britcare et godt alternativ som også er godt for pelsen.
FruN Skrevet 9. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2012 Det er Hair & Skin, ja. Skal se hva som finnes hos dyrebutikkene her i byen. Tror jeg skal invistere i en slik børste, men vet du hvor kan jeg få tak i det?
CathFoto Skrevet 9. april 2012 #6 Skrevet 9. april 2012 Jeg kjøpte furminator på Ebay, ganske mye billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå