AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Vi var på by'n i går og tok taxi hjem. Med andre ord hadde vi drukket alkohol og det var sent på natta. Vi satte oss inn i drosjen og sjåføren spør om vi skal betale med kort eller kontant.... Vi trodde først vi hadde litt kontanter, men så kom vi på at vi bare hadde en hundrelapp og vi sa til hverandre at det sikkert ikke var nok for turen. Drosjesjåføren sier så at "joda, vi kan si at det er nok, det holder det, da bare tar jeg den også går det helt fint". Vi skjønte jo tegningen og sa at vi ikke hadde kontanter allikevel og da sa han "ja, det var synd, for da blir det mye dyrere". Vi betalte med kort, men sa at vi ikke trengte kvittering. (Det ble for øvrig 120 kroner). Vi tok løyvenummeret på drosjen. Er det noe vits i å gå videre med det? Vi har jo ingen bevis (men det hadde vært interessant å vite om han kan jukse med noe siden vi ikke tok i mot kvittering for kortbetaling). Jeg er er så lei av snyltere.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 jeg synes du bør gå videre med dette. Hvis folk ikke tør å si ifra videre, skal de bare fortsette med det. Jeg synes den drosjesjæføren bør få sparken. Anbefaler deg å kontakte VG. Jo flere eksempler, jo bedre. 4
FruN Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Dere kan jo kontakte drosjeselskapet og fortelle om hendelsen, tror de hadde satt pris på det. Dere har jo løyvenr og dato. Han får nok ikke gjort noe han ikke skal siden dere betalte med kort, men kontanter er annerledes. 4
Bjørn82 Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Det var snakk om å ta imot svart betaling, men det ble jo ikke tilfellet, så jeg ser ikke helt hvordan man på noen måte skal kunne komme seg videre med dette.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Det var snakk om å ta imot svart betaling, men det ble jo ikke tilfellet, så jeg ser ikke helt hvordan man på noen måte skal kunne komme seg videre med dette. TS her. Neida, det ble jo ikke svart betaling på DEN turen, men hva med alle de andre turene han hadde i løpet av natta og turene han kommer til å ha senere og turene han har hatt? Han snyter faktisk arbeidsgiveren sin også. Hvis det hadde vært en hvilken som helst annen vare, hadde det vært mye lettere å se på det som tyveri.. Jeg blir bare så oppgitt. Dette var en godt voksen, norsk mann. Om han synes at han tjener så lite, får han finne en annen jobb. 5
Gjest Nuppdupp Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 ja, du får løpe til politiet. synes du burde få deg et liv. du kommer ikke til å ha det bra her i livet når du henger deg opp i småting. 3
Gjest Doh Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Eig med FruN. Si fra til drosjeselskapet så blir det opp til de hva de gjør videre 3
Bjørn82 Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 TS her. Neida, det ble jo ikke svart betaling på DEN turen, men hva med alle de andre turene han hadde i løpet av natta og turene han kommer til å ha senere og turene han har hatt? Han snyter faktisk arbeidsgiveren sin også. Hvis det hadde vært en hvilken som helst annen vare, hadde det vært mye lettere å se på det som tyveri.. Jeg blir bare så oppgitt. Dette var en godt voksen, norsk mann. Om han synes at han tjener så lite, får han finne en annen jobb. Nei det er sant som du sier.. Hva med de andre turene.. Men man kan jo ikke ta ansvaret for å holde de andre turene "rene" når man i praksis ikke har hverken betalt svart eller tatt imot svart betaling, men hatt en tvilsom episode.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Det er godt mulig at personen eier taxien sin selv, for en arbeidsgiver vil vite hvor mye han har kjørt i løpet av den natten og det må han betale for. Det er faktisk ikke så enkelt å finne en taxisjåfør som kjører svart, spesielt ikke om de ikke eier taxien selv. Derfor regner jeg med han eier den, og i dette tilfelle vil jeg samtidig si at det blir ord mot ord siden dere ikke betalte svart. Ville rett og slett ikke brukt tid og energi på å prøve å gjøre noe med han, selv om han har kjørt mange den natten. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 nei men hu kan faktisk si at de betalte svart. Det er jo ingen bevis på det heller? Synes du bør ringe drosjeselskepet. Så masse feige og skeptiske folk her.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Dette høres ikke nødvendigvis ut som noe muffens for meg. Det er to ting en må huske på. Den første er at mange sjåfører kan kjøre fastpris. Da bli turen slått inn i taktstatmeter og det blir betalt skatt. Det kan være mange grunner til det, han ville være hyggelig med dere og gi litt rabatt. Men mest sannsynlig er det at han ville ha kontanter inn på skiftet sitt. Som bringe oss over på poeng to. Mange som kjører drosje, men ikke er løyveeier, kan ta ut lønn for skiftet av kontantene, etter endt skift. Om de ikke har fått nok kontanter inn, så må de ofte vente ett par uker før løyveeier får overført penger. Så, ikke sikkert det er noe snusk i det hele tatt, men kun en sjåfør som ønsket å ta ut lønna si etter endt skift. 2
Kelsier Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 ja, du får løpe til politiet. synes du burde få deg et liv. du kommer ikke til å ha det bra her i livet når du henger deg opp i småting. Herregud, jeg blir så provosert av mennesker som sier sånt som du sier her. Fordi TS vil prøve å gjøre noe anvarlig, så har hun ikke noe liv? Hva vet vel du om noenting ved hennes liv, Nuppdupp? Jeez 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. april 2012 #13 Skrevet 9. april 2012 Herregud, jeg blir så provosert av mennesker som sier sånt som du sier her. Fordi TS vil prøve å gjøre noe anvarlig, så har hun ikke noe liv? Hva vet vel du om noenting ved hennes liv, Nuppdupp? Jeez og jeg blir provosert av sånne som ts som ikke har bedre ting å gjøre. for det første kan hun ikke bevise det. noe hun vet utmerket godt selv. og for det andre kommer ikke hverken politi eller arbeidsgiver til å gjøre noe med det heller. det vet hun nok innerst inne selv. men gjøre drama ut av det skal hun. hun vet heller ikke om mannen prøvde å være snill. fordi hun klarte å syte over at hun bare har 100kr. jaja, du får komme tilbake og si hva utbruddet ditt førte til da, ts 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #14 Skrevet 9. april 2012 og jeg blir provosert av sånne som ts som ikke har bedre ting å gjøre. for det første kan hun ikke bevise det. noe hun vet utmerket godt selv. og for det andre kommer ikke hverken politi eller arbeidsgiver til å gjøre noe med det heller. Svart taxikjøring koster samfunnet store summer hvert år. Det er en kjent sak at det jukses veldig mye i noen miljøer, og siden de som kjører da ikke får noen dokumentert inntekt kan de heve trygd i tillegg. Å oppfordre til å ikke rapportere om slikt må skyldes kunnskapsløshet på grensen til idioti. 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #15 Skrevet 9. april 2012 nei men hu kan faktisk si at de betalte svart. Det er jo ingen bevis på det heller? Synes du bør ringe drosjeselskepet. Så masse feige og skeptiske folk her. De betalte med kort, og skal liksom si at de betalte svart. Kanskje du bør lese innlegget skikkelig neste gang, for når man betaler med kort blir det registrert, tro det eller ei. Godt for taxisjåføren at de betalte med kort, for en ting er å sette dit sjåføren om han tok betalingen svart, men siden han ikke gjorde det blir det helt feil.
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. april 2012 #16 Skrevet 9. april 2012 (endret) Svart taxikjøring koster samfunnet store summer hvert år. Det er en kjent sak at det jukses veldig mye i noen miljøer, og siden de som kjører da ikke får noen dokumentert inntekt kan de heve trygd i tillegg. Å oppfordre til å ikke rapportere om slikt må skyldes kunnskapsløshet på grensen til idioti. anmeld det og se hva som skjer da,, så får vi se hvem som er idioten til slutt går ingenting av det jeg sier inn? sier det som det er. lykke til med å prøve iallefall Endret 9. april 2012 av Nuppdupp 1
Glynis Skrevet 9. april 2012 #17 Skrevet 9. april 2012 ja, du får løpe til politiet. synes du burde få deg et liv. du kommer ikke til å ha det bra her i livet når du henger deg opp i småting. Jeg er veldig glad du ikke jobber i barnevernet, politiet, helsesektoren, Økokrim, Matvaretilsynet eller Forbrukerrådet. (Nå vet jeg forsåvidt ingenting om hvor du jobber, så jeg krysser alle fingre og tær og alle klørne til katten min for at jeg har rett.) 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 9. april 2012 #18 Skrevet 9. april 2012 (endret) Jeg er veldig glad du ikke jobber i barnevernet, politiet, helsesektoren, Økokrim, Matvaretilsynet eller Forbrukerrådet. (Nå vet jeg forsåvidt ingenting om hvor du jobber, så jeg krysser alle fingre og tær og alle klørne til katten min for at jeg har rett.) ikke ta helt av nå da.. du forlater jordens overflate. selv om noen har en annen mening om hvordan systemet funker, så betyr ikke det at de selv gjør en dårlig jobb. såpss skjønner du vel? f.eks politiet er kjent for å henlegge alle saker som ikke handler om drap eller alvorlig svindel. Endret 10. april 2012 av Nuppdupp 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #19 Skrevet 9. april 2012 Klarte å ende opp i Halden. Sovnet i toget.. Måtte hjem igjen og tigget drosjesjøfår om å kjøre meg hjem.. Hadde bare 1000 kr på meg. Så etter at taksameteret gikk over 900 kr så stoppet hun den fordi hun visste at jeg bare hadde 1000 kr.. men tror ikke at hun tok svart av den grunn.. synes ikke du skal bry deg så veldig.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #20 Skrevet 9. april 2012 går ingenting av det jeg sier inn? sier det som det er. lykke til med å prøve iallefall Skjønner godt hva du sier, det er bare feil. Skatteetaten vil veldig gjerne høre om slikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå