Gå til innhold

hvor går man til rimelig?

leslie

Anbefalte innlegg

heihei alle sammen:)

skal gjøre stor innkjøp av mat med fattig pengebok, hvor går man når man skal ha dte nødvendigste (litt middag,brød pålegg toalettpapir osv) til en rimeligst mulig penge? lærer aldri..sliter alltid like mye med penger etter jul,så lenge til 30 januar:(

takktakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei!

Kjenner til det problemet..

Når jeg skal handle billige varer- vanlige bruksting som du nevner,går jeg på REMA1000-fremfor å gå på de litt dyrere. De har stort sett de samme merkene- til en lavere pris.

Er jo en viss grense for hvor mye forskjell det kan være på en liter melk- men et par kroner er det (på en så "billig" vare)

Jeg merker hvertfall store forskjeller på handlelappen min når jeg velger Rema fremfor Mega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi har også First Price-produkter som ofte kan være under halv pris av andre merker. Fx tørkerull og skyllemiddel. Så er det jo smak og behag hva man liker, men kniper det, er man ikke kresen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuske77

Coop har XP produktene...

Jeg bruker selv Rema1000 til "storhandelen", men tror at er en litt bevist å handler de produktene som butikken fører som (XP, First price osv) vil en komme blilligere ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer best ut på rema men handler tilbudsvarer andre steder, men bare det som er på tilbud!! På den måten planlegger jeg middager for en og en uke fremover, vi har kuttet matutgiftene mye med litt mer planlegging. Det er ikke alltid det går men vi sparer på det i stedet for butikken hver dag som vi gjorde før. Dessuten spiser vi mindre snop da vi ikke har det til enhver tid. Brus og øl er kjempedyrt så om man kutter ned der også får man mer å bruke til andre ting. Bare litt prktiske erfaringer vi har fått etter å ha begynt å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går igjennom tibudsavisene som kommer i posten, skriver ned hva som er billig hvor, og handler akkurat det akkurat der. Ikke lov å ta med noe annet! Går jeg på 10 kroners på Obs, så kjøper jeg kun det som koster ti kroner. Etterpå kjøper jeg det andre jeg trenger på Rema, som generelt er den billigste butikken.

Og siden jeg ikke kjører, men går overalt - byen på x og tvers - så koster det meg ikkeno' å tusle fra butikk til butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å se på hva man handler enn hvor man handler! Se på kilopriser, se på hvilke matvarer du får mest igjen for pengene på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å se på hva man handler enn hvor man handler! Se på kilopriser' date=' se på hvilke matvarer du får mest igjen for pengene på![/quote']

Helt enig.

Har oppdaget at REMA ikke er spesielt billig på grønnsaker og frukt her jeg bor. Prøver å få med meg tilbud på andre butikker på disse varene

(Mega har vært billigst i det siste her jeg bor).

Dette er noe av det jeg savner mest med å bo i Oslo - innvandrerbutikkene på Grønland/Tøyen med billige grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...