Gå til innhold

Gamle leker

Bergenspike

Anbefalte innlegg

Hva gjør du med gamle leker? Jeg har nettopp ryddet vekk mange gamle leker og undrer meg hva jeg skal gjøre med dem - kaste dem eller gi dem til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Man kaster da ikke ting som ikke er ødelagt?

En del av våre leker fra barndommen ligger på loftet (pappa sier at kommer mer på loftet nå faller stuetaket ned, men det er en annen sak) hjemme hos mine foreldre. Noe får vi nok når vi får egen barn, noe beholder de nok til besøk av barnebarn. Noe er fremme når de har besøk av små nieser og nevøer (eller barn av eldre nieser...) Noen leker har nok andre barn overtatt etter oss også. Det som er ødelagt er nok kassert.

Ville satset på å gjemme det man vil beholde, kaste det som er ødelagt, og gi bort resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsa-krabat

Vi har og ryddet vekk maaasssse leker. Vi har satt det vekk i vente på at vi eller annen familie/venner får smått, selv har vi jo arvet så mye av både klær og leker. Noe pakker jeg separat, noe som jenta vår har fått, noe hun lekte mye med, noe hun var spesielt glad i ol. det skal hun få selv når hun blir større. Samme med klær etterhvert som de vokses fra, pakker bort i vente på "arvinger", men også her gjemmer jeg noe til henne. Den første kjolen har jeg hengt opp på veggen, guri...størrelse 50!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneavdelinger på sykehus er alltid i beit for leker og bøker, og har sjelden penger til å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kaster vi selvfølgelig det som er ødelagt, men det andre som ikke brukes mer gir vi bort til veledighet. Kjenner bla noen som forsyner et barnehjem i Lithauen med klær å leker så dit har det reist mange lass. Hvis du ikke vet hvor du skal kvitte deg med gamle leker så kontakt barnehager, barneparker, legekontorer og lignende da vel... Det er alltids noen som gjene vil overta dem.

Du kan jo også prøve å selge dem, så får du kanskje inn noen kroner. Foreldre og barn har jo en fin markedsplass på nettet:

http://www.foreldre.com/

der er det mange som selger brukte leker og klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...