Gjest Strikkepinneben Skrevet 8. april 2012 #1 Del Skrevet 8. april 2012 Er det noen her inne som har kjent på sympati overfor en som har behandlet dere dårlig..? Kanskje misbrukt dere? Skånet overgriperen over tid gjentatte ganger på bekostning av ditt eget ve og vel? Er det flere enn meg som har hatt det slik og kommet utav det? Tok det lang tid for dere komme utav det og hva har det gjort med dere som mennesker..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaarin Skrevet 9. april 2012 #2 Del Skrevet 9. april 2012 Ser at det ikke er noen som har svart her enda. Jeg kan svare, men jeg vil helst ikke skrive åpent fordi det er noe jeg tidvis fremdeles sliter med. Hvis du registrerer deg så kan du sende meg PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2012 #3 Del Skrevet 9. april 2012 Har hørt uttrykket før, men har aldri skjønte hva det var snakk om, så, kan dere informere meg hva stockholmsyndromet betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
escelante Skrevet 9. april 2012 #4 Del Skrevet 9. april 2012 Har hørt uttrykket før, men har aldri skjønte hva det var snakk om, så, kan dere informere meg hva stockholmsyndromet betyr? En slags sympati for noen som har påført deg noe ondt. Ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 9. april 2012 #5 Del Skrevet 9. april 2012 " Det er et psykologisk fenomen, der forbryteren og ofrene får sympati med hverandre, og der ofrene til slutt utvikler negative følelser overfor dem som forsøker å redde dem ut av situasjonen, nemlig politiet. Gislene opplever at livene deres ligger i gisseltakerens hender, og at de er under en viss beskyttelse hos denne personen. Mens det er politi og myndigheter, som nekter å etterkomme forbryterens krav, som setter gislenes sikkerhet på spill. " - kilde fra http://no.m.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #6 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg kom meg ut av forholdet, men er fortsatt preget av det 10 år etter. I ettertid ser jeg hvor sykt det var å beskytte han som mishandlet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #7 Del Skrevet 9. april 2012 Sliter ennå med å komme over det. Men endelig innser hodet at det ikke er logisk å savne overgriperen... Følelsene er en annen jobb. Har mye sinne mot alle andre enn overgriperen,men han kommer jeg nok aldri til å komme helt over, og kommer nok aldri til å klare å plassere skyld på ham. Veldig vanskelig å forklare, men oppleves som en enorm sorg for at det er over, og til tider et stort savn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå