Gå til innhold

Aloe Vera kaktus

Bergenspike

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Viss det er ein sånn aloe vera som eg har (har to sortar, gjer det på same måte), så klipper du av ein 'stilk' eller to, og set i god og våt jord - og voila - du har ei ny plante! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du stikker innom meg og får en blomst eller to. Herregud, Aloe Veran vokser seg ut av hus her! Overtok ei plante for 2 år siden og nå har jeg 12 planter! Må jo potte om hvert halvår. Jeg er ikke flink med planter og jeg vanner bare i ny og ne!

Forrige uke gikk det et par i søpla. Den var blitt så alt for stor at den knakk da jeg skulle flytte på den. "Ups" og så var den i søpla gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Istedet for å klippe pleier jeg å nappe opp alle de små avleggerne som popper opp hele tiden. Putt de i god vår jord og du har ei ny plante om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg delte og pottet om mine planter - og sim-sala-bim så ploppet det opp nye planter ved siden av "den gamle". Så nå nesten drukner jeg i avleggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har oxo en sånn stor aloe vera.... men den har aldri fått en enste avlegger........ har blitt bittelitt større.... eller den er ganske stor.. har tykke blader..

hvorfor får den ikke barn? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere hundre sorter av aloe vera og jeg ser det finnes flere som en kan få kjøpt i Norge også. Jeg kjenner bare til den jeg fant bilde av her(og med den typen kommer det støtt babyer), men kanskje du har enn annen type?

http://www.ntnu.no/gemini/2001-03/28_3.html

Den ligner fælt på den på bilde.. bare at den er tre ganger så stor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje den har for liten potte?

Den har fått den største potten jeg har i hus... og den er stooor!!!

Hvor mange år blir de før de blir forelder da? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...