Pawn Hearts Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 På et internasjonalt musikkforum kom jeg over en tråd som hadde passet bedre her. TS, la oss kalle ham "Ed", har i det siste fått en del oppmerksomhet av en jente, la oss kalle henne "Jane", og lurer på hvordan han skal tolke signalene hun gir ham. Ed er en 25 år gammel, ambisiøs og sannsynligvis litt nerdete student bosatt i et eller annet engelsktalende land (i profilen er "location" oppgitt som "somewhere"). Alt tyder på at han ikke har noe særlig erfaring med jenter. Dette har skjedd så langt (jeg bruker hans egne ord oversatt til norsk): Torsdag for halvannen uke siden: Jane: "Kan jeg sitte sammen med deg, Ed?" Ed: (rystet hinsides det ord kan uttrykke): "Ja da." Skravlet i en time. [Jane virket mer brydd eller nervøs enn hun har gjort senere.] Lørdag: Jane: (Sitter sammen med Ed igjen). Ed: (Funderer over hvorfor i all verden han blir utsatt for dette.) [Jane er i kjempehumør denne gangen.] Tirsdag: Ed sier han vil gå og spise, de går og spiser, snakker, litt anstrengt. Ed foreslår å samarbeide om en oppgave på fredag, Jane takker ja uten å nøle. Torsdag: Ed og Jane spiser sammen, tror det gikk greit, Jane virker litt mindre kjølig. Fredag: Møter Jane, diskuterer oppgaven, nøytral stemning, diskusjonen dør ut (skriver hver for seg), spiser ikke sammen denne gangen, men hun sendte meg et veldig varmt smil i spisesalen, tror jeg, men det kan være innbilning. Han skriver ikke noe sted at han er interessert i henne, men hvorfor skulle han ellers starte en slik tråd på et musikkforum med stor overvekt av mannlige brukere? Personlig tolker jeg Janes oppførsel som om hun er interessert i noe mer enn et vanlig vennskap med Ed. Men jeg er jo mann, så jeg tenkte jeg skulle la spørsmålet gå videre til dere jenter/kvinner: Ville Jane oppført seg slik hvis hun bare var ute etter et vennskap? Ed later til å overanalysere det litt ved å foreslå at oppførselen hennes kan bunne i sjenanse, depresjon eller skuffelse. Har han et poeng, eller er det bare vås? De møtes antakelig igjen på tirsdag. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg bryr meg – jeg kommer jo aldri til å møte verken Ed eller Jane – men jeg synes vel det er litt søtt at en nerd velger å åpne seg på denne måten.
Pawn Hearts Skrevet 8. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2012 Herregud, så uinteressant. Ja, kommunikasjon mellom mennesker av forskjellig kjønn er kjedelige greier. Og takk for kommentaren; jeg får alltid litt ekstra tro på mennekseheten når anonyme brukere drister seg frampå med sarkasmer.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Da får du begynne å fremstille det på en bedre måte. Dette var bare zzZZZZzz. 1
Pawn Hearts Skrevet 8. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2012 Noe av poenget var jo å bruke hans egne ord. Skulle jeg tilfredsstilt ditt behov for underholdning, ville jeg vært nødt til å dikte selv, og da ville folk svart på noe annet enn det han har spurt om.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 En sjenert mann som ikke får ut fingeren er zzZZZzzZ å lese om. Menn må ha litt mer initiativ enn at de skal sitte og tolke på den måten. Så utrolig usexy for en kvinne med slike menn.
Lizbeth Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Ærlig talt, hvor blir det av folkeskikk her?! Om dette er interessant for deg som kommenterer eller ikke, var IKKE spørsmålet til TS i det hele tatt. Jeg vil tolke det som at hun er interessert, men at hun kanskje syns det er litt vanskelig å skulle ta det første skikkelige steget? Jeg syns en av de burde "steppe opp gamet" litt, og ta initiativ snart Det blir fort kleint om man holder seg på stedet hvil for lenge
Pawn Hearts Skrevet 8. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2012 Takk, Lizbeth og Nuppdupp. Etter min mening verifiserte AB på eklatant vis et gammelt visdomsord av Fredrik Stabel: Forskjellen på Norge og u-land er at i Norge kan analfabetene lese og skrive. Allerede i går anbefalte jeg "Ed" å prøve å be henne ut. Hvis jeg kan skrive at også kvinner mener at "Jane" tydelig har vist interesse for ham, kan det forhåpentlig føre til at han gjør noe med saken. Men husk, jeg har all grunn til å tro at dette er en sjenert mann med høy IQ og lite livserfaring.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Tipper "Jane" ender med en annen gutt fordi han tør å ta initiativ mens denne "Ed" sitter og ser på.
Pawn Hearts Skrevet 8. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2012 Skikkelig bra konklusjon etter mindre enn to ukers flørting. Hvis det er samme AB hver gang, har du behendig unngått å svare på det jeg spurte om, samtidig som du har svart på tre spørsmål jeg ikke stilte. Q: Hva heter den store romansyklusen til Marcel Proust igjen? A: Æsj, han er kjedelig. Q: Vel, du er i din fulle rett til å mene det, men hva heter den? A: Han var homse. Q: Ja, jeg vet det, men hva heter syklusen? A: Jeg vil heller lese den siste boka til Jo Nesbø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå