AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Tror dere det finnes mennesker som er lykkeligst som singel, uansett hvem de skulle møte?
Yme Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Ja, jeg er sånn selv, så jeg veit at det finnes sånne mennesker. Jeg har ikke noe behov for "å være to". Det betyr ikke at jeg ikke har hatt, eller ikke kommer til å ha kjæreste, men jeg hadde greid meg helt fint med å leve et helt liv uten en partner. 1
Gjest Regza Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Nei! Slike folk eksisterer ikke! Yme lyver! 1
Steinar40 Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Det er ihvertfall en del som går igjennom livet som single. Muligens gjør ikke alle det helt frivillig, men en del av dem gjør nok det også.
Gjest Tidssone Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Jeg er kanskje lykkeligst som singel, men det kommer av at jeg er en tids-egoist som liker å styre tiden min selv. Jeg liker heller ikke at noen krever av tiden min osv. Jeg kunne godt ha tenkt meg en kjæreste, har ikke lyst til å bli gammel alene, men jeg er rett og slett ikke i stand til å endre på de tingene som gjør meg lykkelig som singel. Sannsynligheten for at jeg kan være lykkeligere sammen med riktig mann enn som singel, anser jeg som høy. Jeg kan bare ikke gå rundt og tenke at jeg blir lykkelig av å finne Mannen, jeg må faktisk sørge for å være lykkelig i tiden fram til han dukker opp også. Tror forresten man blir mer tiltrekkende dersom man har funnet sin egen indre ro og lykkefølelse, enn om man baserer lykkefølelsen på at det må være en mann i livet ens. 3
Strikkemamma Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Jeg kunne ikke klart å være lykkelig med et liv uten partner.
Gjest Tidssone Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Jeg kunne ikke klart å være lykkelig med et liv uten partner. Hva skal du gjøre dersom du plutselig blir singel da? Være ulykkelig?
Strikkemamma Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Hva skal du gjøre dersom du plutselig blir singel da? Være ulykkelig? Snakker om et helt liv jeg da.. Kan være lykkelig som singel også men følelsen om at noe mangler vil alltid være der.
Herr Langbein Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Jeg er kanskje lykkeligst som singel, men det kommer av at jeg er en tids-egoist som liker å styre tiden min selv. Jeg liker heller ikke at noen krever av tiden min osv. Jeg kunne godt ha tenkt meg en kjæreste, har ikke lyst til å bli gammel alene, men jeg er rett og slett ikke i stand til å endre på de tingene som gjør meg lykkelig som singel. Sannsynligheten for at jeg kan være lykkeligere sammen med riktig mann enn som singel, anser jeg som høy. Jeg kan bare ikke gå rundt og tenke at jeg blir lykkelig av å finne Mannen, jeg må faktisk sørge for å være lykkelig i tiden fram til han dukker opp også. Tror forresten man blir mer tiltrekkende dersom man har funnet sin egen indre ro og lykkefølelse, enn om man baserer lykkefølelsen på at det må være en mann i livet ens. Vist som vanlig, Tidssone. Vi har ganske samme syn på saken, virker det som: Resultatsummen av en lykkekalkyle; vil denne personen gjøre meg lykkeligere, enn å leve uten henne/ham. Og da nytter det ikke å gå ulykkelig gjennom livet alene, for da vil jo hvemsomhelst leve opp til den terskelstandarden.
Steinar40 Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Vist som vanlig, Tidssone. Vi har ganske samme syn på saken, virker det som: Resultatsummen av en lykkekalkyle; vil denne personen gjøre meg lykkeligere, enn å leve uten henne/ham. Og da nytter det ikke å gå ulykkelig gjennom livet alene, for da vil jo hvemsomhelst leve opp til den terskelstandarden. Ikke helt enig med deg i dette da men. Man kan godt være ulykkelig (misfornøyd) med å være singel, og så bli enda mer ulykkelig ved å flytte i sammen med feil person.
PanLi Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Mennesker er relasjonelle skapninger av natur. Jeg tror absolutt man kan være lykkelig som singel, men ikke som ensom/alene, og heller ikke helt uavhengig av hvem man treffer på! De fleste har behov for gode, nære relasjoner; det behøver bare ikke nødvendigvis å være en kjæreste som fyller denne funksjonen. Selv om jeg personlig synes kjæresterelasjonen er en av de fineste man kan ha
Gjest _Blomsten_ Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 Enkelte er nok lykkeligere som singel, men mange er lykkeligst når de har en partner. Jeg har det bra som singel, men har en del utfordringer jeg ikke hadde hatt hvis jeg hadde en partner.
Gjest Tidssone Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Enkelte er nok lykkeligere som singel, men mange er lykkeligst når de har en partner. Jeg har det bra som singel, men har en del utfordringer jeg ikke hadde hatt hvis jeg hadde en partner. Hvilke utfordringer snakker vi om? 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 Sosiale utfordringer når det gjelder høytider, ferier osv. Jeg gjør det beste ut av det og jeg har det bra med familien, men det henger likevel over meg at jeg skulle ønske det var litt annerledes.
Gjest Tidssone Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Sosiale utfordringer når det gjelder høytider, ferier osv. Jeg gjør det beste ut av det og jeg har det bra med familien, men det henger likevel over meg at jeg skulle ønske det var litt annerledes. Hm. Kanskje jeg ikke har disse utfordringene siden jeg har barn og stort nettverk. Føler meg aldri alene eller ensom. Høytidene er det fineste jeg vet, for da er det ekstra god tid til å sosialiseres. 2
Gjest _Blomsten_ Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Hm. Kanskje jeg ikke har disse utfordringene siden jeg har barn og stort nettverk. Føler meg aldri alene eller ensom. Høytidene er det fineste jeg vet, for da er det ekstra god tid til å sosialiseres. Dette er nok ganske individuellt ja. Jeg har ikke barn, men jeg ønsker meg barn. Er en typisk familieperson så jeg er mer med familien i feriene enn med venner. Har det greit, men tror jeg får det supert når jeg møter den rette. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #17 Skrevet 8. april 2012 men tror jeg får det supert når jeg møter den rette. Du kommer til å gå på en smell...
Gjest _Blomsten_ Skrevet 8. april 2012 #18 Skrevet 8. april 2012 Du kommer til å gå på en smell... Smell har jeg gått på før, men det var fordi de jeg møtte ikke var de rette. Ikke akkuratt smell da, men jeg har prøvet og feilet litt, så jeg vet bedre og bedre hva jeg ser etter:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå