Gå til innhold

Hvor finner jeg virusscanneren min ? (XP)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører XP, og har dessverre ikke et særlig nært forhold til virusscanneren min.

Nå har pcæen min fått hikke, så jeg tenkte å sjekke ut om det er noen ubudne gjester på gang.

Men problemet er bare at jeg finner den ikke.

Jeg har norton 2003, tror jeg, eller norman.

Jeg har søkt på c, men finner den ikke, leita gjennom programmer, men finner ingenting.

Noen som vet hvor den kan ha gjemt seg ?

Videoannonse
Annonse
Gjest bare lille meg...
Skrevet

sjekk hvilken norton versjon du har, så kan du gå inn på norton.com og oppdatere programmet ditt.

Nytter ikke det kan du gå inn på www.antivirus.com

klikk deg videre derifra inn på "produkter" og deretter klikker du på housecall..

Det er en gratis virusscan.

Finner den ingenting kan det tyde på at du har noe dritt i boot-oppsettet ditt.... Da trenger du proff support eller så må du formatere maskinen din på nytt med ny boot programvare... :kjempesinna:

Make any sense? :enig_animasjon:

Skrevet

Ojda...

Jeg sleit med å finne den også når jeg hadde Telenor på tråden da min kjære pc var infisert av Blasterviruset.

Da fant vi heller ingen virusscanner...

Jeg mente jeg i mitt adsl abbonnement fra Telenor fikk med Norton 2003, men er ikke 100 % sikker.

Uansett så finner jeg hverken norton eller norman uansett hvor jeg søker.

Derfor så veit jeg jo ikke hvilken versjon jeg har...

:klø:

Skrevet

Er du sikker på at du har installert antivirus? Det er jo ikke sånn at selv om det følger med et abonnement (fra Telenor ADSL) at det blir installert automatisk ...

Skrevet

Det er antivirus fra Norton som følger med, men du må laste det ned fra online.no.

Etter at du har logget deg inn med brukernavn og passord går du inn på siden din og ett eller annet sted der skal det stå at du kan hente aktiveringsnøkkelen for henting av gratis Norton. Det er veldig fint, og du får det gratis for ett år.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at jeg har virusscanner et sted, at jeg hadde det fra før av så jeg slapp bruke Telenor sin...

Men han som installerte, styra og ordna med pc'en min, husker ikke hvilket virusprogram jeg bruker...

Men jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke finner den...

Jaja, jeg får prøve å laste ned den fra Telenor da...

Skrevet

Å herregud..

:o Jeg har tydeligvis ikke hatt virusscanner før, det kan jeg umulig ha hatt.

Etter en times søk fant Norton 2004 nemlig 7 virus og tilsammen 20 trusler som de kalte det.

Problemet nå er at jeg ikke får reparert alle disse trusselfilene.

Det står en forklaring på de forskjellige truslene, men jeg finner ikke ut av det, det står også på enkelte av dem reparasjon mislykket.

Hva kan jeg gjøre da ?

Merkelig at ikke pc'en har begynt å krangle før nå....

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg nå, og ikke er jeg pc-kyndig nok til å vite hvordan jeg skal få reparert faenskapen heller.

Skrevet

Når du har virus som ikke fjernes automatisk med norton, så er det bare en ting å gjøre (eller to kanskje):

Les, les og les instruksjoner om de forskjellige virusene. Så må du gjøre som det står at du skal gjøre. Lese kan du gjøre med Norton eller du kan søke litt via www.google.com. Tar noen timer, kanskje mange timer, men da er du i alle fall kvitt virusa.

Få tak i en som vet hvordan dette gjøres og få denne til å gjøre jobben for deg. Venner gjør dette gratis, firmaer tar noen hundrelapper i timen for jobben.

Og tredje løsning: reinstall Windows helt på nytt. Da mister du alt - inkludert virus (ps: har du brenner, brenn kopi av alt du vil beholde).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...