Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Det begynner å ha vært en stund siden jeg har vært på byen, men i kveld skulle jeg ta meg en tur med gamle kjente. Det som slår meg er at jenter generelt har lav terskel for å si at "han hadde jeg spesielt ikke lyst på" høyt til venninna si, så høyt at andre hører det. Jeg har spesielt lagt merke til at det er jenter som har denne holdningen, de er tydeligvis guds gave til mannen. Menn generelt kan være litt klåfingrede og lignende, men med dette gir vi jo ikke negative tilbakemeldinger.

Det jeg ønsker er egentlig en diskusjon på hvilke tilbakemeldinger man gir det motsatte kjønn. Tenker du over hva du sier når du er ute? Har du lett for å gi positive tilbakemeldinger på det du synes er bra eller gir du lettere negative tilbakemeldinger?

Jeg synes generelt ikke jeg fortjener slik tilbakemeldinger da jeg er en høyt utdannet kar som egentlig ser meg fornøyd så lenge jeg har mat på bordet...

Edit: Med forbehold om noe dårlig norsk. Det ble mye godt å drikke.

Endret av Dreaming
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det ikke er greit å være frekk overhodet. Folk som gjør slikt er drittunger med dårlig folkeskikk.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte jenter med endel innabords og sammen med venninner, bryr seg fint lite om hva de sier og hvor høyt de sier det. Merkelig nok, men det er slik det er. Merk dere at jeg sa enkelte, sånn at det ikke blir hyl og skrik på at dere ikke er slik.

Ville ikek brydd meg om de, men tenkt at du er glad du slapp unna de :fnise:

Skrevet (endret)

Om en mann er klåfingret kan han vel kanskje fortjene en ufin bemerkning og da hjelper det ikke hvor høy utdannelse han har.

Ellers er det vel ikke ok for hverken menn eller kvinner å være ufine og uhøflige, om de ikke har en veldig god grunn til å være det.

Endret av pantertante
Gjest Søgni
Skrevet

Jeg er enig i at det er best å avvise folk på en hyggelig måte, og at å si slike ting til vennene sine mens alle hører det er frekt. Men det er ikke nødvendigvis bedre å gå rundt og klå (som du selv bruker som eksempel) på mennesker som ikke ønsker det heller. Eller å ikke takle/respektere avvisning. Nå vet jeg ikke hva som er mest utbredt, hvem som gjør hva, eller hvilket kjønn som oppfører seg verst på byen.Jeg tror det er lett å innta et subjektivt perspektiv, og at det kanskje ikke er et poeng i å kjønnsgeneralisere. Men det jeg tror vi kan være enig om er at man møter på mange idioter, og at det er mange som både avviser og sjekker på mindre heldige måter. Det kan f.eks. kalles en stygg tilbakemelding/ å være frekk å ikke respektere et "nei" eller andres grenser, også.

Jeg synes du er litt ute og ror med å dra inn utdanningsnivå i diskusjonen rundt hva du fortjener. :gjeiper:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg ser at folk har misforstått hva jeg mente med klåing. Det er ikke sånn at jeg klådde noe som helst i dette tilfellet. Jeg mente egentlig å vise til hva som etter min oppfatning er stereotypisk menn og kvinner i en utelivssituasjon.

Søgni: Enig, jeg trengte ikke nevne utdanningsnivå. Poenget var egentlig å avspeile meg som person med få ord, men det kunne nok vært gjort bedre.

Endret av Dreaming
  • Liker 3
Gjest Søgni
Skrevet

Joda, jeg skjønner det.

Det er ikke i min interesse å forsvare noen som ikke kan å oppføre seg, så jeg er enig i at det var frekt av henne. Jeg har likevel ikke et inntrykk av at sånn oppførsel er direkte vanlig blant kvinner på byen, iallefall ikke i min vennekrets. Men at noen kvinner oppfører seg slik har jeg ikke vanskeligheter med å tro på. På samme måte som en del menn oppfører seg dårlig i sjekkesituasjoner :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke pent å være frekk på byen. Men som jente selv, var jeg temmelig drittlei av menn som skulle prøve å komme seg ned i buksa mi eller mine venninners sine bukser, da vi var på byen i våre yngre dager. Sånn oppførsel vekker negativ reaksjon hos meg, og jeg husker jeg var flink til å svare sånne menn. Jeg ser for meg at når damer er frekke på byen, er det sannsynligvis en reaksjon på tåpete mannlig oppførsel. De fleste er ikke frekke uten grunn.

Dessuten, den kommentaren om å si høyt at "han har ikke jeg lyst på" er ganske utbredt. Også blant den mannlige garde med god drikke innabords.

Skrevet

Det vitner mangel på takt, stil og eleganse. Disse jentene viser seg ikke fra sin beste side, og nei, jeg synes ikke at dette er verken greit eller attraktivt.

• Liker 1
Skrevet

Folk er frekke på byen, sånn er det bare.

Skrevet

Det er vel ingen som syns det er greit at folk er frekke, men tror du bør skille mellom "på byen" og ellers i livet. På byen er folk mer og mindre beruset, og for mange er sjekking, flørt og "se og bli sett" hovedpoenget med å gå ut. I en slik setting kastes tydeligvis en del hemninger på godt og vondt. At en full jente sier høyt til venninna si at hun ikke har spesielt lyst på deg, må du nesten bare godta som en del av opplegget. Det hører ikke hjemme noe annet sted, men du oppfører deg vel heller ikke som du gjøre på byen noe annet sted? Du sier at "menn er litt klåfingrede" og avfeier det som om det skulle være en fin ting. Vel, jeg syns det er vel så frekt, og tenker at sånn klåfingerhet også er ting som kun finner sted på byen.

Folk er veldig annerledes på byen enn ellers, sånn er det nok bare.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jeg på byen nå og da, og det er overhodet ikke sjelden menn kommer bort og forteller meg både det ene og det andre. Koselige komplimenter (selv om jeg vet at jeg overhodet ikke er den eneste som får høre dette av ham), takker jeg pent for og slår gjerne av en prat - samtidig som jeg passer på å vise at jeg ikke er interessert i mer.

Men for å ta et eksempel fra i forgårs, en mann kom bort og sa "jeg vet ikke med deg, men jeg har i alle fall lyst til å skamknulle deg i fillebiter, så bli med meg på nach!", da ble jeg såpass irritert at jeg svarte rett frem at det kunne han få lov til å drite i, og at han skulle komme seg vekk før typen min så ham. Ikke at jeg har noen type, og ikke er jeg så tøff og rappkjeftet som jeg virket her, men der og da ble det visst bare slik. Og dårlig samvittighet? Nope! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noen som sitter å beføler meg på låret og ikke gir seg så sier jeg faktisk : Kan du gi deg? med en sur og streng tone.

JA jeg blir sur om gutta sitter å føler meg opp og tror det er greit bare fordi de er fulle,jeg er full eller fordi man er på byen...

Gjest Hard Ride
Skrevet

Er det noensinne greit å være frekk mot folk som ikke fortjener det? Svaret er vel ganske åpenbart nei..

Skrevet

Om det er noen som sitter å beføler meg på låret og ikke gir seg så sier jeg faktisk : Kan du gi deg? med en sur og streng tone.

JA jeg blir sur om gutta sitter å føler meg opp og tror det er greit bare fordi de er fulle,jeg er full eller fordi man er på byen...

Helt riktig.

Det er helt greit å være frekk, irritert og sinna overfor idioter.

Dette er det eneste språket de forstår.

Gjest Bandit
Skrevet

Når jeg hører slike frekke kommentarer så ser jeg selvsagt annerledes på det mennesket som har kommet med disse kommentarene. Ei veldig pen dame, kan bli fullstendig uinteressant om jeg oppfatter at hun ikke eier normal folkeskikk.

Jeg var på date en gang, og hun overhøvla en stakkar som bare syntes hun var kjempesøt og av den grunn prøvde seg. Jeg lot henne forstå akkurat hva jeg følte om slike mennesker, og forlot daten der og da.

Skrevet (endret)

Noen er slik, åpenbart. Alkohol bringer sjeldent frem det beste i en person.

Jeg opplevde en litt artig episode da jeg var på byen i Oslo. Jeg satt ved siden av en dame som jeg prøvde å få til en liten prat med. Hun satt der og hadde ingen å prate med og jeg hadde på dette tidspunktet heller ingen å prate med, så hvorfor ikke prøve å prate med hverandre. Uansett; hun kikket rart på meg da jeg sa hallo og utbrøt på en hånlig måte "ja, vil du jeg skal bli med deg hjem, eller?". Jeg kikket tilbake litt paff og sa "er det ikke triveligere å ha en prate med i stedet for å stirre i veggen?". Med dette sagt gikk hun bare fra meg. Hahaha!

Endret av Pene sko...
Skrevet

Er det noensinne greit å være frekk mot folk som ikke fortjener det? Svaret er vel ganske åpenbart nei..

Enig i dette, men husk at folk har ganske forskjellige oppfatninger av hvem som fortjener å få tilsnakk eller ikke.

Noe av det mer ubehagelige jeg vet om er menn som bare aldri greier å gå sin vei. Jeg prøver å være hyggelig på byen med de fleste jeg møter, men veldig mange menn misforstår det at jeg er hyggelig med at jeg vil ha sex med de. Og det er derfor ikke uvanlig at de "stalker" meg resten av kvelden, de har kanskje i deres øyne oppført seg pent, snakket hyggelig med meg og forventer at det skal skje noe mer. Men for meg blir dette ubehagelig, da er det enklere å se dem i hvitøye å si at jeg ikke har lyst på de enn å skulle forklare at "Jeg tror ikke det blir noe denne gangen, selv om du er en super hyggelig type".

Både jenter og gutter er frekke på byen, jeg vil heller at folk skal synes jeg er frekk enn å lede folk inn i fristelsen. Hvis begge skjønner det er vennskapelig prat har jeg ikke noe problem med å si hadet på en hyggelig måte, men da blir ofte avvisningen møtt med respekt.

AnonymBruker
Skrevet

Du er da ikke frekk når du ber noen om å slutte å klå på deg. Tråden handler vel mer eller mindre om folk som er uhøflige uten å ha grunn til det.

• Liker 2
Skrevet

Kom til å tenke på en opplevelse jeg hadde for mange år siden på ei badestrand på sommeren her i Norge.

Den gangen var jeg selvfølgelig mye yngre, uten at jeg helt husker hvor gammel jeg var.

Men uansett så prøvde jeg å prate til ei jente som satt ved siden av meg på stranda; og da sa hun: "Jeg er bare 17 år altså!" :nei:

Ja, det stoppet jo den samtalen veldig effektivt ihvertfall :ler:

Jeg hadde ingen baktanker, men det kunne jo ikke hun vite. Antar det belyser mye av den oppførselen jenter/kvinner opplever ifra gutter/mannfolk.

Ganske trist egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...