Lista Skrevet 10. april 2012 #21 Skrevet 10. april 2012 (endret) Jeg tror nok alle er klar over prisen før de begynner, men skolene overdriver ganske kraftig verdien av utdanningen i sin markedsføring i mange tilfeller, slik at studentene likevel føler seg snytt. Igjen sikter ikke jeg til BI spesifikt, men til måten privatskoler ofte går fram på. Det er vel bedre å gå i klasse med 100 andre gratis, enn å betale 6800 i måneden for å dele klasse med 100 andre. Altså, BI er Norges nest beste skole på bedriftsøkonomi (NHH er aller best). Et vitnemål fra BI er uten tvil ettertraktet i næringslivet. BI har også avtaler med mange gode universiteter i utlandet hvor man kan dra på utveksling. Når det eneste fullgode alternativet til BI ligger i Bergen, er det ikke bare å velge en offentlig skole. Dessuten har ikke alle nok poeng til å begynne de offentlige stedene. Snittet er ofte så (urimelig) høyt at man må ta opp mange fag for å komme inn, kanskje noen heller vil jobbe og tjene opp penger til å betale? Sier ikke du er imot privatskoler, men når det kommer til høyere utdanning mener jeg det må være åpent for private alternativer. Virker som om noen legger BI for hat fordi de synes det er urettferdig at folk med dårligere karakterer enn dem kan kjøpe seg inn på utdanningen. Det de glemmer er at man må jobbe for penger også, bare på en annen måte. Veldig enig! Mange legger BI-studenter for hat fordi de mener vi "kjøper" oss en utdannelse. Ja, det er lett å komme inn på BI, men om man ikke er motivert og flink nok detter man veldig fort av. Det er mange som sier opp studieplassen sin etter første (eller andre) semester fordi det ikke var så lett som de trodde likevel. edit: leifer Endret 10. april 2012 av Lista 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #22 Skrevet 10. april 2012 Når det eneste fullgode alternativet til BI ligger i Bergen, er det ikke bare å velge en offentlig skole. Dessuten har ikke alle nok poeng til å begynne de offentlige stedene. Snittet er ofte så (urimelig) høyt at man må ta opp mange fag for å komme inn, kanskje noen heller vil jobbe og tjene opp penger til å betale? Dette er det nok mange som er veldig uenige med deg i. 3
Lista Skrevet 10. april 2012 #23 Skrevet 10. april 2012 (endret) Dette er det nok mange som er veldig uenige med deg i. Unnskyld meg, men det er ingen andre skoler i Norge (utenom NHH) som kan måle seg med BI. Fra BIs hjemmeside: Financial Times Ranking Financial Times rangeringen består 5 delrangeringer, som retter seg mot spesifikke utdanningsprogrammer (bedriftsprogrammer, master of science, executive MBA etc.), og en oppsummerende skolerangering. De viktigste måleindikatorene er knyttet til våre tidligere studenters lønnsnivå og karriereutvikling, det vil si faktorer som BI kun i liten grad kan påvirke. De to seneste årene har BI blitt plassert blant de 60-65 beste skolene på verdensbasis og er moderat fornøyd med det. BI strategiske mål for de neste årene er å klatre på denne rangeringen. Eduniversal Top Business School Worldwide Eduniversal slipper til 1000 deltakere i sin årlige rangering, som baserer seg på anseelse blant de øvrige deltakerne. De to seneste årene har BI havnet blant de tyve beste i Europa, på linje med velrenommerte skoler som London Business School, INSEAD og HEC School of Management som alle får beste karakter. -------------- Du kan faktisk ikke sammenligne en bachelor/master fra høyskoler på mindre steder i Norge, eller Høyskolen i Oslo for den saks skyld, med en bachelor/master fra Handelshøyskolen BI. Endret 10. april 2012 av Lista
Gjest alille Skrevet 10. april 2012 #24 Skrevet 10. april 2012 -------------- Du kan faktisk ikke sammenligne en bachelor/master fra høyskoler på mindre steder i Norge, eller Høyskolen i Oslo for den saks skyld, med en bachelor/master fra Handelshøyskolen BI. Du bør kanskje presisere tydeligere at dette gjelder økonomiutdannelsen ved BI Oslo. Den ER anerkjent, og er på nivå med NHH (og man vil aldri kunne bli enige om hvor mye bedre den ene skolen er enn den andre), men mange nordmenn er så enkle i sin tankegang at når de ser at en BI-utdanning er meningsløs så må alle BI-utdanninger være meningsløse. Hvorfor drar ikke disse enkle nordmennene den samme konklusjonen om f.eks medisin-utdanning? Det finnes mange flere meningsløse utdanninger på UiO enn på BI, det betyr ikke at hver eneste utdanning på UiO er meningsløs. Meningsløs er vel feil ord å bruke, alle utdanninger kan gi mening om man bruker dem rett, men en god del utdanninger er vanskelige å bruke riktig. Mye av kritikken som rettes mot BI av TS gjelder offentlige skoler også. Mange nordmenn betaler MYE MER for å gå på skole i England, hvorfor kritiseres ikke disse? Hvorfor er vi så forbanna redde for norske privatskoler, mens utenlandske privatskoler har vi ingen problemer med å akseptere? BI fortjener kritikk på noen områder, ja. Men det er så utrolig kunnskapsløst å bare kritisere BI, når mye av kritikken er like aktuell for mange av de offentlige universitetene og høyskolene vi har her. BI er, på noen områder, en fantastisk bra skole. Og det kommer fra en som valgte bort både NHH og BI. Det er nemlig også fullt mulig å få seg en OK karriere selv om man velger bort de aller mest anerkjente skolene. Men de som velger de anerkjente skolene og utdanningene, og ønsker å betale for det, tar ikke nødvendigvis noe dummere valg enn oss andre. Valg av utdanningssted er ikke så simpelt som at det handler om penger eller ikke penger. 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #25 Skrevet 10. april 2012 Altså, BI er Norges nest beste skole på bedriftsøkonomi (NHH er aller best). Et vitnemål fra BI er uten tvil ettertraktet i næringslivet. BI har også avtaler med mange gode universiteter i utlandet hvor man kan dra på utveksling. Hvordan er BI best på det da? Jeg har en bachelor i revisjon, det er mer eller mindre samme pensum på offentlige skoler, og det gratis. I tillegg har man fordelen av mindre klasser og dermed mer tilgjengelige lærere. Du kan også dra på utlandet (riktignok ikke som revisorstudent) dersom du studerer på offentlige høgskoler.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #26 Skrevet 11. april 2012 Unnskyld meg, men det er ingen andre skoler i Norge (utenom NHH) som kan måle seg med BI. Fra BIs hjemmeside: Financial Times Ranking Financial Times rangeringen består 5 delrangeringer, som retter seg mot spesifikke utdanningsprogrammer (bedriftsprogrammer, master of science, executive MBA etc.), og en oppsummerende skolerangering. De viktigste måleindikatorene er knyttet til våre tidligere studenters lønnsnivå og karriereutvikling, det vil si faktorer som BI kun i liten grad kan påvirke. De to seneste årene har BI blitt plassert blant de 60-65 beste skolene på verdensbasis og er moderat fornøyd med det. BI strategiske mål for de neste årene er å klatre på denne rangeringen. Eduniversal Top Business School Worldwide Eduniversal slipper til 1000 deltakere i sin årlige rangering, som baserer seg på anseelse blant de øvrige deltakerne. De to seneste årene har BI havnet blant de tyve beste i Europa, på linje med velrenommerte skoler som London Business School, INSEAD og HEC School of Management som alle får beste karakter. -------------- Du kan faktisk ikke sammenligne en bachelor/master fra høyskoler på mindre steder i Norge, eller Høyskolen i Oslo for den saks skyld, med en bachelor/master fra Handelshøyskolen BI. Selvfølgelig står det på BIs hjemmesider at de er best. Men det finnes utallige rankinger av den sorten du visert til, BI linker til de to de har gjort det best på. Helt ok at noen ønsker å betale for å gå på BI, men det er bare sunt at ts kommer med sin kritikk. Som noen andre her nevner så får man helt fint en utdannelse som revisor hos andre høgskoler, og man kan jo ta master i utlandet/NHH samme hvor en har bacheloren fra. Da virker det litt bortkasta å bruke så mye penger på BI. En annen ting er at det "gode" ryktet til BI kun gjelder avdelingen i Oslo. Vil du studere i Trondheim så er det offentlige tilbudet der bedre sies det, uten at jeg har prøvd begge. Som det også påpekes så finnes det mye rare fag på UIO, men det er da likevel god grunn til å advare mot å begunne på markeds-organisasjons-strategi-jallafag på BI. Litt mindre lurt enn å begynne på jallafag offentlig i og med at det koster mer. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #27 Skrevet 11. april 2012 Langt på vei enig med trådstarter. Jeg gikk første året med økonomi og administrasjon på BI, men søkte etterhvert overflytting til den lokale høyskolen for å fullføre min bachelor i revisjon. Den står ikke noe tilbake for BI faglig sett, med forelesere som er like gode, og den er gratis. Revisoreksamenene er uansett like for alle, så å bruke over 50 000 kr i året for å få et diplom det står BI på er unødvendig for meg ihvertfall. Jeg vender nok tilbake om noen år for å ta en mastergrad, men hadde jeg kunnet ta den et annet sted ville jeg ha gjort det. Har ikke mulighet til å studere på NHH, da jeg bor på Østlandet med små barn og mann med jobb her. Kan UMB på Ås være et alternativ?
Lista Skrevet 11. april 2012 #28 Skrevet 11. april 2012 (endret) Hvordan er BI best på det da? Jeg har en bachelor i revisjon, det er mer eller mindre samme pensum på offentlige skoler, og det gratis. I tillegg har man fordelen av mindre klasser og dermed mer tilgjengelige lærere. Du kan også dra på utlandet (riktignok ikke som revisorstudent) dersom du studerer på offentlige høgskoler. BI har gjerne de beste foreleserne for eksempel. BI har også tett kontakt med næringslivet. Mindre klasser? Flere av klassene på BI er også små, blant annet på revisjon. Heller ikke noe problem å henvende seg til foreleserne. De hjelper mer enn gjerne (etter min erfaring ihvertfall). Selvfølgelig står det på BIs hjemmesider at de er best. Men det finnes utallige rankinger av den sorten du visert til, BI linker til de to de har gjort det best på. Helt ok at noen ønsker å betale for å gå på BI, men det er bare sunt at ts kommer med sin kritikk. Som noen andre her nevner så får man helt fint en utdannelse som revisor hos andre høgskoler, og man kan jo ta master i utlandet/NHH samme hvor en har bacheloren fra. Da virker det litt bortkasta å bruke så mye penger på BI. En annen ting er at det "gode" ryktet til BI kun gjelder avdelingen i Oslo. Vil du studere i Trondheim så er det offentlige tilbudet der bedre sies det, uten at jeg har prøvd begge. Som det også påpekes så finnes det mye rare fag på UIO, men det er da likevel god grunn til å advare mot å begunne på markeds-organisasjons-strategi-jallafag på BI. Litt mindre lurt enn å begynne på jallafag offentlig i og med at det koster mer. Ja, jeg vet det, googla det også, men fant så innmari mye rart. Uansett så er BI er ranka som en ganske bra handelshøyskole. Det er selvfølgelig lov å komme med kritikk. Problemet er når en del av det er ting som TS må ta på egen kappe, og som faktisk gjelder uansett hvor man studerer. Nå er det ikke bachelor revisjon det BI fokuserer på, men det er bare på BI og NHH man kan ta MRR. Å utdanne seg til revisor er ikke mulig i utlandet (om man vil jobbe i Norge). Når ble organisasjonsfag og strategi jallafag? Jeg er veldig enig i at det er en del tullete bachelorer på BI som jeg aldri ville tatt selv (kultur og ledelse, markedskommunikasjon, reiselivsledelse etc.), men det er jo tydeligvis et marked for det, og så lenge det er lønnsomt tilbyr BI dette. Uansett er det her snakk om utdannelsene hvor kjernekompetansen til BI ligger. Økonomi, ledelse, administrasjon. Endret 11. april 2012 av Lista
Lista Skrevet 11. april 2012 #29 Skrevet 11. april 2012 Kan UMB på Ås være et alternativ? Det er kun mulig å ta MRR på BI Oslo og NHH i Bergen. (Jeg antar det er det Vibi vil ta)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #30 Skrevet 12. april 2012 Dette er det nok mange som er veldig uenige med deg i. Tenkte selvsagt på andre økonomirettede utdannelsesinstitusjoner. Trodde det var ganske opplagt... 1
Gjest Snorkebolla Skrevet 12. april 2012 #31 Skrevet 12. april 2012 Har fått inntrykk av at BI er noe useriøst. 2
Lista Skrevet 12. april 2012 #32 Skrevet 12. april 2012 Har fått inntrykk av at BI er noe useriøst. Kan du si hvordan du har fått inntrykk av det? Hvis BI var en useriøs skole, hadde det ikke vært en attraktiv skole for både arbeidstakere og arbeidsgivere.
Mynona Skrevet 13. april 2012 #33 Skrevet 13. april 2012 Dette er jo bra statistikk 81 prosent av siviløkonomstudentene og 48 prosent av bachelorstudentene ved Handelshøyskolen BI fikk i fjor jobb før studiene var ferdige. Nå vet jeg ikke hvordan statistikken for andre skoler er, men denne er uansett god, og en god grunn til å velge BI synes jeg. (selv om det skulle vise seg at 3-4 andre skoler har bedre stats enn dette) 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #34 Skrevet 13. april 2012 Jeg har også fått inntrykk av at BI er noe useriøst. Når mange av de utdannelsene der(de som faktisk kan være litt nyttige) finnes gratis på offentlige skoler er det mye bedre å velge å gå offentlig. Snittene på offentlige skolene er nok noe høyere, men sjeldent SÅ høye at man ikke kan komme inn. Man vil jo ha de beste elevene inn på studiene. For det andre vet jeg om mange som går BI. Og alle de som går der var aldri skolesmarte på videregående skole, flere 2-3ere elever går nå på BI. Det er vel ikke helt tilfeldig at alle de velger å gå BI? Når jeg har spurt dem "hva er du du blir når du er ferdig utdannet" har de aldri noe presist svar, virker som de kun tar fag og at det er lite profesjonsrettet. Jeg har ikke prøvd å gå BI, men kjenner mange som går på det. Er ikke bitter, men hvis man skal betale SÅ mye penger for å få der bør det være brukbart. Universitetsstudenter vil utkonkurrere BI-studenter anytime da de er mer ettertraktet. Du synes sikkert jeg er bastant, men dette er inntrykket jeg har fått. Og de fleste jeg vet om mener det samme. Når du først skal betale for en utdannelse, bør man kanskje velge en mer anerkjent universitet/skole i utlandet og ikke akkurat BI nydalen. Det er så mye reklame, markedsføring og "BI- tyngden du trenger" rundt omkring at jeg ikke klarer å ta det seriøst. Sånn sett virker det som de er mer interessert i å markedsføre seg selv og sluke til seg mest mulig penger. Om kvaliteten på utdannelsen var god ville elevene automatisk ha kommet dit, men nå bruker de bare masse reklame for å tiltrekke seg dem. Se for eksemepel på universitene og høyskolene i Oslo, de reklamerer ikke så jævla mye - derfor tar man dem seriøst. I'm done. 2
Mynona Skrevet 13. april 2012 #35 Skrevet 13. april 2012 Det er da enda fler fag eller studier på universitetet som ikke gir noen jobb når de er ferdige, så det argumentet faller hvertfall gjennom. Jeg skjønner ikke hvorfor det er bedre å velge offentlig hvis de har samme studie. Pga prisen? Og bare derfor? For det er ikke noe argument på hvor kvalifisert man er etter endt studie. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #36 Skrevet 13. april 2012 Du sier at de er profesjonelle, og at de faglig sett er bra. Og som statistikken som ble henvist til ovenfor her viser så er jobbmulighetene veldig bra. BI er privat. Det må du betale for, sånn er det bare. Hvilken jobb har du fått i ettertid egentlig? Så lenge en oppnår det en ønsker av utdannelsen sin, og så lenge en kan vise til resultater en kan være stolt av så bør vel det være det viktigste, enten det er BI, Markedshøyskolen, NHH, eller et nettsamarbeid med en eller annen høyskole. Uansett så blir det til det du gjør det til selv, og om en ikke liker tanken på å betale mye penger, så velger en i hvert fall ikke noe som er allment kjent å faktisk koste mye penger vel?
Lista Skrevet 13. april 2012 #37 Skrevet 13. april 2012 (endret) Jeg har også fått inntrykk av at BI er noe useriøst. Når mange av de utdannelsene der(de som faktisk kan være litt nyttige) finnes gratis på offentlige skoler er det mye bedre å velge å gå offentlig. Snittene på offentlige skolene er nok noe høyere, men sjeldent SÅ høye at man ikke kan komme inn. Man vil jo ha de beste elevene inn på studiene. For det andre vet jeg om mange som går BI. Og alle de som går der var aldri skolesmarte på videregående skole, flere 2-3ere elever går nå på BI. Det er vel ikke helt tilfeldig at alle de velger å gå BI? Når jeg har spurt dem "hva er du du blir når du er ferdig utdannet" har de aldri noe presist svar, virker som de kun tar fag og at det er lite profesjonsrettet. Jeg har ikke prøvd å gå BI, men kjenner mange som går på det. Er ikke bitter, men hvis man skal betale SÅ mye penger for å få der bør det være brukbart. Universitetsstudenter vil utkonkurrere BI-studenter anytime da de er mer ettertraktet. Du synes sikkert jeg er bastant, men dette er inntrykket jeg har fått. Og de fleste jeg vet om mener det samme. Når du først skal betale for en utdannelse, bør man kanskje velge en mer anerkjent universitet/skole i utlandet og ikke akkurat BI nydalen. Det er så mye reklame, markedsføring og "BI- tyngden du trenger" rundt omkring at jeg ikke klarer å ta det seriøst. Sånn sett virker det som de er mer interessert i å markedsføre seg selv og sluke til seg mest mulig penger. Om kvaliteten på utdannelsen var god ville elevene automatisk ha kommet dit, men nå bruker de bare masse reklame for å tiltrekke seg dem. Se for eksemepel på universitene og høyskolene i Oslo, de reklamerer ikke så jævla mye - derfor tar man dem seriøst. I'm done. Nr. 1: BI er useriøst fordi de tilbyr mye av det samme man får på offentlige skoler?: Prøver du å få meg til å le eller? BI en handelshøyskole og tilbyr mye universitet i Oslo ikke tilbyr. Skolen satser på bedriftsøkonomi, det gjør ikke UiO. Nr. 2: BI er useriøst fordi du kjenner mange som går der som gjorde det dårlig på vgs? Du vet sikkert som jeg gjør, at mange er svært umotiverte på vgs, og faktisk bare vil igjennom, og begynne med det de virkelig brenner for. Som regel vil ikke de som overhodet ikke har interesse for tall, eller markedsføring og de fagene, begynne på høyere utdanning. Hvis du mener at de som knapt har fullført videregående er dumme, så burde du se på de som virkelig har gjort det stort her i landet (Røkke og co). De har vel knapt vitnemål fra ungdomsskolen. Jeg vil påstå det er rimelig mange utdannelser der du ikke har en tittel etter endt utdanning. Det er ikke så veldig vanlig etter en bachelorer, som det finnes flest av på BI. På økonomi og administrasjon spesialiserer du deg siste året, og kan for eks. gå videre på master i økonomi og ledelse (sivøk) men du er ingenting etter 3 år likevel. Betyr det at BI er useriøst? Argumentene dine blir bare dummere og dummere.. Nr. 3: Du har ikke gått på BI, men har solide kunnskaper om hvor useriøst det er på BI, og hvor dårlig utdannelse du får derfra? Man får en brukbar utdannnelse fra BI om man velger noe som er vettugt (alt på BI er ikke vettug, samme som med universitetene og andre høyskoler) og som har jobbmuligheter. Universitetsstudentene utkonkurrerer selvfølgelig BI når det gjelder realfag, da realfag ikke tilbys på BI, men de utkonkurrerer ikke siviløkonomene eller regnskap og revisjonssstudentene på BI. Alt man har på BI tilbys ikke på universitetet, noe du tydeligvis ikke vet. Nr. 4: Bare så du er klar over det så er det "billig" å betale 50 000-60 000 i skolepenger i året. Hvis man skal gå på de anerkjente skolene i utlandet du snakker om, så må man ut med betydelig høyere summer. Du kan uansett ikke sammenligne BI med London Business School. Til Norge å være, så er BI anerkjent og attraktivt, enten du vil eller ikke. Det kommer flere og flere utvekslingsstudenter til BI hvert semester, så noe må de jo gjøre bra. Dette er studenter fra superskoler i Singapore, Frankrike etc. som velger BI fordi de tilbyr kvalitet på programmene sine. Ja, BI markedsfører seg, og når ble det useriøst? Selvfølgelig markedsfører man seg for å tiltrekke flest mulig kunder (studenter). Det er jo sånn markedet funker, men det vet kanskje ikke du som sitter med en ubrukelig bachelor fra humanistisk fakultet. Jeg vil tro UiO og HiO ikke bruker reklame i like stor grad fordi de faktisk ikke har budsjett til det. Endret 13. april 2012 av Lista 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #38 Skrevet 13. april 2012 BI-elevene her i Oslo ser så...ensartet ut. De beveger seg gjerne i flokk, og man ser med én gang hvilken skole de går på selv på hundre meters avstand. Grøsser med tanke på å møte en gjeng sånne på T-banen på en torsdagskveld, til å være i tjueåra minner de farlige mye om en gjeng tenåringer skjenket på rusbrus. Party/pappaguttgreia skaper voldsomme fordommer angående hele skolen, og om det er ufortjent er det jo litt synd. 2
Gjest alille Skrevet 13. april 2012 #39 Skrevet 13. april 2012 Jeg har ikke prøvd å gå BI, men kjenner mange som går på det. Er ikke bitter, men hvis man skal betale SÅ mye penger for å få der bør det være brukbart. Universitetsstudenter vil utkonkurrere BI-studenter anytime da de er mer ettertraktet. Dette er jo et glimrende eksempel på at man ikke alltid skal basere sine meninger på egne inntrykk. Ev siv.øk fra BI vil utkonkurrere en siv.øk fra f.eks UiS anytime, gitt at de har brukbare karakterer begge to. Dette er så klart generelt sett, men det er ikke akkurat en hemmelighet at siv.øk.utdannelsen ved BI ER anerkjent i næringslivet. Mulig noen nordmenn synes det er grusomt å innse at en privatskole kan være mer anerkjent enn en offentlig skole, men sånn er virkeligheten, det nytter ikke å prøve å skjule virkeligheten ved å påstå at man kjenner folk med 2 i snitt som går der... For å komme inn på siv.øk på BI må man ha ca 4 i snitt (høyere enn ved den offentlige skolen jeg tar min siv.øk-utdannelse med, så jeg går vel sammen med flere useriøse studenter enn det BI-folka er). For å komme inn på master i økonomi må man ha et snitt på ca 3.5 (rundes opp til B), på NHH er det 3.7 - 3.8. Hva med å sette deg inn i realiteten i stedetfor å la deg lure av dine dårlige inntrykk? 2
Lista Skrevet 13. april 2012 #40 Skrevet 13. april 2012 (endret) BI-elevene her i Oslo ser så...ensartet ut. De beveger seg gjerne i flokk, og man ser med én gang hvilken skole de går på selv på hundre meters avstand. Grøsser med tanke på å møte en gjeng sånne på T-banen på en torsdagskveld, til å være i tjueåra minner de farlige mye om en gjeng tenåringer skjenket på rusbrus. Party/pappaguttgreia skaper voldsomme fordommer angående hele skolen, og om det er ufortjent er det jo litt synd. Here we go again.. Ja, det er noen slike på BI, men de er i MINDRETALL. De er bare på et veldig merkelig vis så forbanna synlige. Det verste er jo at mange på ramme alvor tror at folk på BI er slik. Det er ikke fakta! edit: forresten, jeg regner med du spør slike gjenger om hva slags skole de går på, siden du med sikkerhet vet det? Endret 13. april 2012 av Lista 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå