Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er dumt at det ikke er noen nettsider for tenåringer som ønsker å finne kjærligheten. Jeg skjønner jo selfølgelig at det er større sjanse for "Eldre" å få tak i "unge" for å si det på den måten, men man er utrolig dum hvis man møter en helt ukjent person noe annet sted enn offentlig.

Tror det er flere tenåringer som skulle ønske det var datingsider for dem i alderen 14+

Hva synes dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Decate.no

Gjest Søgni
Skrevet

Nei, dette synes jeg så absolutt ikke er en mangelvare. Det er ikke fordi jeg undergraver tenåringers følelser og "ung kjærlighet", men fordi jeg tror det er alt for mye negativt forbundet med en slik målrettet måte for unge å komme i kontakt med en partner på.

Det er forskjell på å tilfeldigvis møte noen og at det utvikler seg på en annen sosial arena, enten på nett eller i "virkeligheten" og å målrettet gå inn for å finne en partner via nettdating som tenåring. Jeg tror faren er stor for at en tenårings dømmekraft er i dårligste laget til å luke ut farlige mennesker.

Og hva ville et sånt tilbud signalisert? Jeg synes barn og ungdom blir eksponert for nok press til å bli voksne for tidlig som det er.

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringskjærlighet? "Kjærlighet" tror jeg vi sier. Tenåringer har ikke nok livserfaring til å vite hva kjærlighet er.

Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Tenåringskjærlighet? "Kjærlighet" tror jeg vi sier. Tenåringer har ikke nok livserfaring til å vite hva kjærlighet er.

Dette er jeg uenig i, jeg synes man skal ta barn og unges følelser på alvor, selv om de skiller seg fra voksnes. Man trenger ikke livserfaring for å være forelska, eller å føle kjærlighet. Mange tenåringer ønsker også kjæreste, og føler seg kanskje tilogmed utenfor uten. Det i seg selv mener jeg er et argument mot en slik side. Det jeg er negativ til, er denne måten å legge opp til systematisk partnerjakt for ungdom på. Mange av dem ville nok vært lette å utnytte via en slik side, for den som skulle hatt interesse av det.

Endret av Søgni
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forelskelse er ikke det samme som kjærlighet. Kjæreste er ikke det samme som kjærlighet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns 14+ er altfor tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

14+ er altfor tidlig!

Ser tilbake til da jeg var så ung, og angrer på alt det dumme jeg gjorde for "kjærligheten". For meg skapte det en slags "avhengighet for kjæreste", og har vel ikke vært langvarig singel i ettertid før nå i en alder av 19.

La heller de unge få forelske seg, men det trenger da ikke nødvendigvis å bli noe mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...