Gå til innhold

The Sims Makin' Magic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg dette spillet og det virker ganske kult :lol: Men, jeg leste et sted om Sims at jeg kan kjøpe kjemisett og blande og blande til det blir gult, og så har plutselig Simmen en personlighet som er snill eller noe sånt???

Og: Hvordan får jeg Simmene til å bli så magiske at de kan dra til Magibyen og duellere? (teit spm kanskje, men...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bruker kjemisettet kan de lage 8 forskjellige drikker. Den blå gir dem ekstra energi. Den gule gjør at personligheten snus til den motsatte (dette kan du utnytte. Når du lager familien din fra bunnen av, så ikke gi de voksne noen personlighetspoeng i det hele tatt. La dem så lage drikker med kjemisettet helt til de får en gul, og de vil da få fullt opp av personlighetspoeng.). Den gulgrønne gjør at de føler seg dårlig. Den grønne gjør at de får en ond "tvilling" som går rundt og raserer huset. Den røde gjør at de blir forelsket i en nabo. Den oransje gjør dem usynlig en stund. I tillegg kan de lage en blank drikk, den kan de bare lage når de har blitt syke av å leke med marsvinet, og drikken gjør dem frisk igjen.

Simmene trenger ikke kunne magi for å dra til Magibyen, de kan være turister om de vil, eller bare komme for å kjøpe ingredienser eller noe sånt. Og de trenger ikke kunne noe spesielt for å duellere (skal du opptre trenger du derimot bl.a. mechanical skills). Det du må følge med på er hvilken "forhekselse" motparten skal bruke (du får alltid se hvilken motparten skal bruke, før du velger din egen), og så må du lære deg hvilken av dine forhekselser som slår den andres.

Svart slår hvit og gul. Rød slår svart og blå. Blå slår svart og gul. Hvit slår rød og blå. Gul slår rød og hvit. FÅr du to av samme farge blir det uavgjort.

Skrevet

Men hvor får jeg kjøpt dette kjemisettet? Glemte å spørre om det i stad... Jeg har kikket på alle steder i kjøpemodus, men jeg finner det ikke...

Skrevet

Du må ha Livin' it Up expansion pack for å få kjemisettet da. Det finnes da i den aller siste gruppen når du skal kjøpe ting (den som ser ut som tre ringer).

Skrevet

Okay, takk for svar - nå vet jeg hvorfor jeg ikke fant kjemi-settet ihvertfall, så får jeg se om jeg gidder å kjøpe den pakken... :D

Skrevet

Jeg synes Livin'it up er en veldig bra pakke å ha...

Skrevet
Jeg synes Livin'it up er en veldig bra pakke å ha...

Jeg synes alle pakkene er bra å ha. :D Men Livin' It Up er omtrent en nødvendighet. Jeg gleder meg forresten veldig til Sims 2 som kommer i år. Jeg blir bare aldri lei Sims. :oops:

Skrevet

Er det sånn at jeg burde ha mer og mer RAM (eller annet) etter hvert som jeg kjøper flere Sims? Jeg syns det virker som det går siiiiinnsykt lang tid fra jeg trykker på for å spille Sims, til spillet kan begynne?

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å spille The Sims også!

Skrevet
Er det sånn at jeg burde ha mer og mer RAM (eller annet) etter hvert som jeg kjøper flere Sims? Jeg syns det virker som det går siiiiinnsykt lang tid fra jeg trykker på for å spille Sims' date=' til spillet kan begynne?[/quote']

Det tar lengre tid jo flere expansion packs du har, og jo flere ting du har lastet ned fra nettet. Jeg har bare 256 MB RAM og synes ikke akkurat det tar evigheter, men jeg merker jo at det ikke er like raskt som det var i begynnelsen. Det står i allefall bak på spillet (Makin' Magic) at man bare trenger 128 MB RAM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...