Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode øvelser for lår og rumpe? plages med å få vekk det siste fettet før bikinisesongen.. HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren kardio (løping/sykling/ski/svømming osv) for å brenne fett og tren styrke som knebøy, utfall, markløft og hip thrust for å stramme opp. Og ikke minst - vær bevisst og nøye på kostholdet.

AnonymBruker
Skrevet

Noen gode øvelser for lår og rumpe? plages med å få vekk det siste fettet før bikinisesongen.. HJELP!

Ingen øvelser vil fjerne fettet på lår og rumpe. Punktslanking, dvs å fjerne fett fra ett bestemt område på kroppen, er en fysisk umulighet.

Du er nødt til å slanke deg/gå ned i fettprosent, rett og slett. Og da må du belage deg på at fettet kan forsvinne fra flere steder på kroppen også.

Dette gjør du ved å ligge på et moderat kaloriunderskudd, mens du samtidig trener styrke for å ikke miste muskelmasse.

Knebøy.

Knebøy bygger lår- og rumpemusklatur større og sterkere, det fjerner ikke fett på rumpe og lår.

AnonymBruker
Skrevet

Knebøy og markløft forbrenner fett som ingen andre øvelser. Er du helt tett forresten?

Som du selv sier et det ikke noe som heter punktslanking, hvor i logikken din ligger det da at knebøy ikke forbrenner fett?!?!

Knebøy aktiverer rundt 80% av musklene i hele kroppen, men forbrenner allikevel ikke fett - fordi det bygger muskler?? guess what, alle revne muskelfibre bygger seg opp igjen - uansett hva slags trening du holder på med.

Anbefaler TS om å lete etter treningstips alle andre steder enn kvinneguiden, posten over meg snakker for seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Knebøy og markløft forbrenner fett som ingen andre øvelser. Er du helt tett forresten?

Som du selv sier et det ikke noe som heter punktslanking, hvor i logikken din ligger det da at knebøy ikke forbrenner fett?!?!

Knebøy aktiverer rundt 80% av musklene i hele kroppen, men forbrenner allikevel ikke fett - fordi det bygger muskler?? guess what, alle revne muskelfibre bygger seg opp igjen - uansett hva slags trening du holder på med.

Anbefaler TS om å lete etter treningstips alle andre steder enn kvinneguiden, posten over meg snakker for seg selv.

Du verden, så hissige vi var i dag da. :fnise:

1. Hvor ser du at jeg skriver at knebøy ikke forbrenner fett, generelt sett? Det jeg skriver er at styrkeøvelser ikke punktslanker.

2. Vet du at punktslanking betyr å fjerne fett på ett bestemt sted på kroppen?

3. Hvorfor så hissig? :skratte:

Det jeg skriver er at det nytter ikke å slanke kroppen kroppsdel for kroppsdel. Vil man ha slankere lår, må man belage seg på at man sannsynligvis vil miste fett på resten av kroppen også, rett og slett fordi det ikke er mulig å punktslanke.

Forstår du det nå, hissigproppen? ;)

• Liker 1
Skrevet

Vel, du skrev:

Knebøy bygger lår- og rumpemusklatur større og sterkere, det fjerner ikke fett på rumpe og lår.

Det kommer jo an på hvordan man spiser og hva man ellers gjør. Selvfølgelig kan styrketrening bidra til å senke fettprosenten på kroppen, om man spiser fornuftig og ligger litt i underskudd så vil styrketrening forbrenne energi og hjelpe til med å redusere cm rundt lårene.

Gjest HunterLady
Skrevet

Knebøy

Bulgarske utfall

Sitt i hockeystilling :)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, du skrev:

Det kommer jo an på hvordan man spiser og hva man ellers gjør. Selvfølgelig kan styrketrening bidra til å senke fettprosenten på kroppen, om man spiser fornuftig og ligger litt i underskudd så vil styrketrening forbrenne energi og hjelpe til med å redusere cm rundt lårene.

Merk: "på rumpe og lår. "

Jeg burde kanskje lagt til et "kun" foran rumpe og lår, men jeg regnet med at folk forsto hva jeg mente.

Enkelte må vist ha ting inn med teskje. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Enkelte må vist ha ting inn med teskje. :fnise:

1: :fnise: :fnise: :fnise:

Javel, selvfølgelig regnet du med at alle forstod akkurat hva du mente, som om vi alle satt i samme rom å leste hverandres kroppspråk.

Men tilbake til saken, jeg forstod det som om du ikke vil anbefale knebøyøvelser(og styrketrening med baseøvelser generelt) for fettforbrenning. Tenk om TS faktisk trodde det.

2 og 3: jeg vet veldig godt hva ordet punktslanking betyr å hvordan det finnes mennesker som innbiller seg at det er mulig ja, jeg tenner på alle plugger fordi knebøy(og styrketrening) er å anbefale uanseett om man vil fjerne fett som henger i en 50 meter lang sekk ut av triceps

Skrevet

Så enkelt å le av andre bak anonymBruker-nick :) Kjekt!

Er ikke snakk om at jeg må ha ting inn med tskje, men du skrev da faktisk at knebøy ikke fjerner fett på lår og rumpe, heller at det gjør lårene større og sterkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...