AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Jeg er på mitt andre semester på mitt studie. Jeg studerer en "lettvint" form for informatikk. Jeg synes studiet er gøy og det virker spennende framover. Jeg kan velge diverse valgfrie emner etterhvert som psykologi, pedagogikk og sosiologi. Men i det siste har jeg blitt utrolig usikker på om det er dette jeg vil. For det første møtte jeg veggen i ett emne og droppet ut av det (jeg tar det opp igjen) og i en vennegjeng på fire har to stykker valgt å søke noe annet til neste år. Så jeg blir nesten alene. (De to som drar er de jeg har fått mest kontakt med og som jeg synes er morsomst å være med). Jeg har sett litt på andre studier, slik som sosiologi. Jeg synes det virker litt gøy, men kanskje mer som ett emne og ikke noe jeg vil utdanne meg i. Jeg synes teknologi og IT er gøy og spennende, men er fortsatt usikker på hva jeg vil gjøre. Om jeg skal fortsette eller om jeg skal finne noe annet, men jeg et isåfall ikke hva :S Er det vanlig å ha litt angst når man studerer? Angående om man har valgt rett. Vet ikke hva jeg skal gjøre..
Clandestine Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg er på mitt andre semester på mitt studie. Jeg studerer en "lettvint" form for informatikk. Jeg synes studiet er gøy og det virker spennende framover. Jeg kan velge diverse valgfrie emner etterhvert som psykologi, pedagogikk og sosiologi. Men i det siste har jeg blitt utrolig usikker på om det er dette jeg vil. For det første møtte jeg veggen i ett emne og droppet ut av det (jeg tar det opp igjen) og i en vennegjeng på fire har to stykker valgt å søke noe annet til neste år. Så jeg blir nesten alene. (De to som drar er de jeg har fått mest kontakt med og som jeg synes er morsomst å være med). Jeg har sett litt på andre studier, slik som sosiologi. Jeg synes det virker litt gøy, men kanskje mer som ett emne og ikke noe jeg vil utdanne meg i. Jeg synes teknologi og IT er gøy og spennende, men er fortsatt usikker på hva jeg vil gjøre. Om jeg skal fortsette eller om jeg skal finne noe annet, men jeg et isåfall ikke hva :S Er det vanlig å ha litt angst når man studerer? Angående om man har valgt rett. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Ja, det er vanlig Jeg jobber med rekruttering til daglig og har erfart at mange føler de står på bar bakke etter at de er ferdig utdannet innen akademiske fag (Bachelor eller Master innen Sosiologi, Psykologi, Pedagogikk osv.) nettopp fordi det ikke er direkte yrkeskrettede fag. Hvor ambisiøs er du mtp. videre karriere? Vet du hva du ønsker å arbeide med på lang sikt? IT og teknologi er etterttraktede og yrkesrettede studier som vil gi deg gode muligheter til å enkelt komme ut i arbeidslivet etter endt utdanning. Velger du de teoretiske/akademiske fagene, vil basisen din være såpass generell at du fortsatt kan velge mange forskjellige veier videre - uavhengig av fagfelt. Endret 7. april 2012 av Clandestine
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 Ja, det er vanlig Jeg jobber med rekruttering til daglig og har erfart at mange føler de står på bar bakke etter at de er ferdig utdannet innen akademiske fag (Bachelor eller Master innen Sosiologi, Psykologi, Pedagogikk osv.) nettopp fordi det ikke er direkte yrkeskrettede fag. Hvor ambisiøs er du mtp. videre karriere? Vet du hva du ønsker å arbeide med på lang sikt? IT og teknologi er etterttraktede og yrkesrettede studier som vil gi deg gode muligheter til å enkelt komme ut i arbeidslivet etter endt utdanning. Velger du de teoretiske/akademiske fagene, vil basisen din være såpass generell at du fortsatt kan velge mange forskjellige veier videre - uavhengig av fagfelt. Jeg har tenkt til å gå akademiske fag som valgfrie emner, ettersom jeg da vil få en bred kompetanse. Jeg tenker også litt på master, men er usikker på hva jeg vil velge der ettersom jeg da snevrer meg litt mer inn på en retning. Av arbeid kunne jeg tenke meg å jobbe i prosjekter hvor en må i kontakt med brukere for å vite hva de vil ha og designe løsninger etter kravene brukerene har.
Clandestine Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg har tenkt til å gå akademiske fag som valgfrie emner, ettersom jeg da vil få en bred kompetanse. Jeg tenker også litt på master, men er usikker på hva jeg vil velge der ettersom jeg da snevrer meg litt mer inn på en retning. Av arbeid kunne jeg tenke meg å jobbe i prosjekter hvor en må i kontakt med brukere for å vite hva de vil ha og designe løsninger etter kravene brukerene har. Da ville jeg i alle fall anbefale deg ett år med arbeidserfaring mellom Bachelor- og Mastergraden. Det er utrolig viktig i dagens arbeidsmarked å kunne vise til gode referanser og attester:) Det finnes flere prosjektbaserte stillinger en nyutdannet lett kan gå inn i, bare vær klar over at salg/markedsføring/prosjekt ofte glir litt i hverandre - og uansett stilling innen disse felt, er dette svært god erfaring å bygge videre på Endret 7. april 2012 av Clandestine
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Jeg er på mitt andre semester på mitt studie. Jeg studerer en "lettvint" form for informatikk. Jeg synes studiet er gøy og det virker spennende framover. Jeg kan velge diverse valgfrie emner etterhvert som psykologi, pedagogikk og sosiologi. Men i det siste har jeg blitt utrolig usikker på om det er dette jeg vil. For det første møtte jeg veggen i ett emne og droppet ut av det (jeg tar det opp igjen) og i en vennegjeng på fire har to stykker valgt å søke noe annet til neste år. Så jeg blir nesten alene. (De to som drar er de jeg har fått mest kontakt med og som jeg synes er morsomst å være med). Jeg har sett litt på andre studier, slik som sosiologi. Jeg synes det virker litt gøy, men kanskje mer som ett emne og ikke noe jeg vil utdanne meg i. Jeg synes teknologi og IT er gøy og spennende, men er fortsatt usikker på hva jeg vil gjøre. Om jeg skal fortsette eller om jeg skal finne noe annet, men jeg et isåfall ikke hva :S Er det vanlig å ha litt angst når man studerer? Angående om man har valgt rett. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan jeg spør hva det er du studerer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå