Gå til innhold

2XU TRENINGSTIGHTS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! :)

Vurderer å kjøpe meg 2XU kompresjonstights til trening, men før jeg velger å kjøpe en til tusenlappen lurer jeg på fordeler/ulemper ved bruk av denne? Hvis jeg har forstått rett bidrar denne til raskere restitusjon?

Jeg er også på leting etter en antishake tights! Vil 2XU tightsen hjelpe litt mot.... dissing på tredemølla? :roll:

Finnes det andre "antidiss" tights som virkelig hjelper?

Takker for svar :-)

Skrevet

Heisann! :)

Vurderer å kjøpe meg 2XU kompresjonstights til trening, men før jeg velger å kjøpe en til tusenlappen lurer jeg på fordeler/ulemper ved bruk av denne? Hvis jeg har forstått rett bidrar denne til raskere restitusjon?

Jeg er også på leting etter en antishake tights! Vil 2XU tightsen hjelpe litt mot.... dissing på tredemølla? :roll:

Finnes det andre "antidiss" tights som virkelig hjelper?

Takker for svar :-)

Henger meg på denne!

De ligger på 1400..

Skrevet

Hæ?

Hvordan skal en treningstight kunne bidra til raskere restitusjon? Er det proteiner i den som trenger seg inn i huden din eller noe? :fnise:

:huh:

AnonymBruker
Skrevet

2xu tightsene funker som antidissing ja. Har sett det på treningsstudioet, ei som disser endel i en tightstype ser plutselig mye fastere ut i 2xuen sin. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

:ler: herregud jenter, det er vanlig at det disser, hva med å heller trene mer og bygge opp muskler istedet for å prøve å lure de på treningssenteret til at dere disser mindre?

Forøvrig, de som trener seriøst bryr seg midt i ræva om lårene deres disser. Ville heller fokusert mer på trening, og mindre på utseende når dere trener.

• Liker 2
Skrevet

:ler: herregud jenter, det er vanlig at det disser, hva med å heller trene mer og bygge opp muskler istedet for å prøve å lure de på treningssenteret til at dere disser mindre?

Forøvrig, de som trener seriøst bryr seg midt i ræva om lårene deres disser. Ville heller fokusert mer på trening, og mindre på utseende når dere trener.

sant nok det, men kommer veldig ann på hvor man trener og selvtillit. Kanskje noen trenger antidiss for å kunne føle seg vel, slik at de kan løpe på tredemølle :gjeiper:

Skrevet

Den gir ikke raskere restitusjon. Det er bare noe reklamen sier for å få solgt disse svinedyre tightsene. Reklamens makt er som kjent stor :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hæ?

Hvordan skal en treningstight kunne bidra til raskere restitusjon? Er det proteiner i den som trenger seg inn i huden din eller noe? :fnise:

:huh:

Den gir ikke raskere restitusjon. Det er bare noe reklamen sier for å få solgt disse svinedyre tightsene. Reklamens makt er som kjent stor :fnise:

Jeg bruker dem. De er veldig behagelig å trene i. Spesielt i øvelser er det kan oppstå mye vibrasjoner i musklene. Hopp, løp osv. De holder musklene bedre på plass og gjør at du muligens får færre rifter i musklene.

I tillegg strammer de slik at blodgjennomstrømningen blir økt.

Det er jo ikke uvanlig at man bruker kompress som en del av restitusjon, så det må jo være noe i det

Hvor stor effekt det egentlig har er vanskelig å si. På noen er det kanskje ikke merkbart og for andre kan det være det lille ekstra som gjør at de vinner en konkurranse.

Selv føler jeg de er verdt prisen og jeg kommer nok aldri til å kjøpe meg en "vanlig" tights igjen.

Det finnes et alternativ til 2XU. Skins. Jeg har et par av dem og. Jeg opplever 2XU'en som trangere, men det kan skyldes at den er mye nyere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et markedsføringstriks!

Var selv utrolig skeptisk til merket, før jeg begynte å bruke det.

Ja, tightsen sitter bra på, og skaper en slags hold-in effekt, men dette er bare en bonus som er fin og ha!

Tanken bak kompresjonstøy er at det skal presse på de større muskelgruppene i kroppen.

Ved bruk av tightsen vil den da sitte veeeldig godt rundt leggene. En slik effekt fører til økt press på venene, som gjør at blodgjennomstrømmingen skjer hurtigere. Avfallsstoffer som kroppen produserer , transporteres også hurtigere ut, og reduserer melkesyre. Det var denne biten jeg først la merke til mtp på om den fungerte eller ikke.

For meg fungerer den!!

Men, det er ikke dermed sagt at du må trene mindre eller lettere fordi du bruker et vidundermiddel. Tightsen er utrolig bra, ja, men du må fremdeles ha like harde økter for å oppnå bra resultater!

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har inga tru på at det har noko å seie med kompresjon medan ein trener. Etterpå, ja, men eg gidd ikkje å bruke tightsen etter treninga... Når det er sagt så er 2XU-tightsen min favoritt, utruleg digg å ha på.

AnonymBruker
Skrevet

Eg har inga tru på at det har noko å seie med kompresjon medan ein trener. Etterpå, ja, men eg gidd ikkje å bruke tightsen etter treninga... Når det er sagt så er 2XU-tightsen min favoritt, utruleg digg å ha på.

Hvordan kan du da argumentere for at noen (eksempelvis meg) opplever null melkesyre i beina, kontra når jeg bruker f.eks. Adidas sin ?

Gjest Tigress
Skrevet

Hvordan kan du da argumentere for at noen (eksempelvis meg) opplever null melkesyre i beina, kontra når jeg bruker f.eks. Adidas sin ?

Det gjer eg ikkje. Så lett var det.

Skrevet

Stikk på XXL når det er 50-70% prosent på hele butikken. Jeg fikk min til 600,-.

Godt kjøp! Men det spørs jo litt hva du skal ha den til. Finnes også 2XU med høyt liv beregnet for styrketrening. Må være noe for dere som ser etter en antidiss.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk min i posten i går:-D Det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort, ihvertfall når det gjelder treningsklær.

Tar den med ut i morra på 5km for å teste, gleder meg :-)

Skrevet

Har ikke noen problemer med dissing i utgangspunktet, men tights og topper fra 2XU er sweet å ha på når man trener :biggrin:

• 1 måned senere...
Skrevet

Har ikke prøvd 2XU, men Röhnisch sine anti-shake tighster er veldig behagelige, og strammer opp! Selges på x-life.no og get-inspired.no. F.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...