Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en del oppskrifter på hvordan man kan lage is hjemme. Men skjønte ikke helt hvordan konsistens skal kremfløten ha (den skal jo piskes og blandes med resten). Hva med litt sånn slapp krem, slik at det blir sånn creamy is?

Anyone?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville ikke anbefalt slapp krem.den blir ikke mer creamy av det

Gjest Survival
Skrevet

Jeg stivpisker fløten før jeg blander den inn, om det er det du lurer på?

AnonymBruker
Skrevet

trenger ikke maskin for å lage is,jeg lager det helt fantastisk uten iskrem maskin:)

• Liker 1
Skrevet

Ja det var egentlig det jeg lurte på. Pleier du å lage det i ismaskinen eller bare fryse isen? Og blir det sånn vanlig is konstistens på isen eller litt sånn "isbit" is, hvis du skjønner hva jeg mener. Litt kronglete forklart men håper du skjønner hva jeg mener.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg lager også "vanlig krem" av fløten, omtrent like stiv som om jeg skulle brukt den til å pynte en bløtkake.

Skrevet

trenger ikke maskin for å lage is,jeg lager det helt fantastisk uten iskrem maskin:)

Hva slags is pleier du å lage?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var egentlig det jeg lurte på. Pleier du å lage det i ismaskinen eller bare fryse isen? Og blir det sånn vanlig is konstistens på isen eller litt sånn "isbit" is, hvis du skjønner hva jeg mener. Litt kronglete forklart men håper du skjønner hva jeg mener.

Du må huske å røre ofte i den de første timene, ellers blir det mye krystaller i isen.

Skrevet

Du må huske å røre ofte i den de første timene, ellers blir det mye krystaller i isen.

Ah i see:) Hvor ofte, sånn ca en gang i timen? Hvor mange timer bør den fryses ned før man kan spise?

Gjest Survival
Skrevet

Bruker ikke ismaskin, nei. Og har selvfølgelig isen i fryseren når den er ferdig. Om det blir "isbit"-is kommer an på røra vil jeg tro. Jeg får ikke det. Konsistensen blir akkurat samme som vanlig is man kjøper i butikken, bare at den må ligge ute i romtemperatur en liten stund før servering da den er veldig hard.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ah i see:) Hvor ofte, sånn ca en gang i timen? Hvor mange timer bør den fryses ned før man kan spise?

Uten iskremmaskin bør man røre hver halvtime til det ikke er enkelt å røre i den lenger. En annen metode er å la isen ligge i fryseren i rundt 2 timer før man tar den ut og blender med visp, ned igjen i fryseren og genta etter 2 timer. Tar vel 5-6 timer totalt til den får fin konsistens.

Med iskremmaskin får du bortimot softis som ferdigprodukt, også kan man hive den i fryseren 1/2-1t for å få den fastere. Har jeg sett på tv da. ;)

Skrevet

Uten iskremmaskin bør man røre hver halvtime til det ikke er enkelt å røre i den lenger. En annen metode er å la isen ligge i fryseren i rundt 2 timer før man tar den ut og blender med visp, ned igjen i fryseren og genta etter 2 timer. Tar vel 5-6 timer totalt til den får fin konsistens.

Med iskremmaskin får du bortimot softis som ferdigprodukt, også kan man hive den i fryseren 1/2-1t for å få den fastere. Har jeg sett på tv da. ;)

Takk for fine tips:)

Skrevet

Jeg pisker ikke fløten når jeg lager fløteis. Bare eggeplommene. Det blir en fantastisk nydelig kremete fløteis.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg lager is med 3 dl fløte, 3 eggeplommer, 3 ss sukker og 1 vaniljestang. Har vaniljefrøene i fløten og pisker den stiv. Pisker sukker og eggeplommer sammen og rører det sammen med fløten. Rører i det minst 1 gang i halvtimen til å begynne meg for å unngå iskrystaller. Blir helt nydelig iskrem, særlig om man blander i daim

Skrevet

Jeg lager is med 3 dl fløte, 3 eggeplommer, 3 ss sukker og 1 vaniljestang. Har vaniljefrøene i fløten og pisker den stiv. Pisker sukker og eggeplommer sammen og rører det sammen med fløten. Rører i det minst 1 gang i halvtimen til å begynne meg for å unngå iskrystaller. Blir helt nydelig iskrem, særlig om man blander i daim

Det hørtes godt ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...