AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Jeg har skikkelig grumsete urin som lukter sterkt, men strixen jeg tok hos legen var negativ...=/ Er det ofte at man likevel kan ha en UVI? Jeg fikk antibiotika pga at urinen var såpass grumsete... Urinen ble sendt til dyrkning. Har kun rukket å ta 1 tablett hittill, urinen er like grumsete.... Er det typisk for UVI at urinen er grumsete?? (har vært plaget med UVI tidligere, men uten særlig symptomer annet enn hyppig vannlating) Hva annet kan det skyldes?? Hvordan arter grus i urinen seg? På forhånd tusen takk for svar
Clandestine Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 (endret) Fikk du antibiotika selv om strixen var negativ?? Hvis du ikke drikker mye vann under en antibiotikakur, kan urinen fortsatt være grumsete, til tross for at du ikke haer infeksjon. Når var sist du hadde påvist UVI? Endret 7. april 2012 av Clandestine
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 Det er en mnds tid siden ihvertfall... Han mente at strixen bare slår riktig ut i 35% av tilfellene,- noe jeg aldri har hørt tidligere?? Siden den var så grumsete mente han jeg burde ta en 5 dagers kur, det kunne være UVI eller "grus i urinen"? Når jeg tisser på glass (etter å ha vasket meg nedentil) så ser urinen ganske så grumsete ut,med masse små partikler?? Har nå til sammen tatt 3 antibiotika tabletter...en i går og to i dag...
Antlers Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 De gangene jeg har hatt UVI har jeg hatt mer eller mindre grumsete urin, og det har alltid gitt utslag på tester. Jeg vet det er mulig å ha UVI uten at det gir utslag, men har aldri hørt at det bare slår ut i 35% av tilfellene Er det mulig at du kan ha blitt smittet av klamydia? Symptomene kan av og til forveksles med UVI, så det kan kanskje lønne seg å teste for det også, selv om jeg synes det høres mer ut som om det er UVI du har pådratt deg. Det er vel antibiotika man bruker for å behandle klamydia også, men jeg er usikker på om det er en annen type. Husker jeg fikk en reaksjon på én type antibiotika som gjorde at jeg måtte bytte (dette var riktignok luftveisrelatert), og den nye var visst en skikkelig hestekur mot diverse ting - blant annet klamydia
Gjest navnelapp Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Har du spist mykje asparges i det siste? Asparges gir utruleg illeluktande urin. Om den blir grumsete veit eg ikkje, det har eg ikkje sjekka.
Clandestine Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Det er en mnds tid siden ihvertfall... Han mente at strixen bare slår riktig ut i 35% av tilfellene,- noe jeg aldri har hørt tidligere?? Siden den var så grumsete mente han jeg burde ta en 5 dagers kur, det kunne være UVI eller "grus i urinen"? Når jeg tisser på glass (etter å ha vasket meg nedentil) så ser urinen ganske så grumsete ut,med masse små partikler?? Har nå til sammen tatt 3 antibiotika tabletter...en i går og to i dag... Så lenge du ikke har smerter og testen er negativ, ville jeg drukket MASSE vann, kamille-te og tatt tranbærtabletter (rens ut alt av eventuelle bakterier) og fullført kuren! Grumsete urin er ikke synonymt med UVI, så vidt jeg har forstått av min lege. Bare drikk masse væske mens du tar resten av antibiotikaen
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 Tusen takkfor svar alle tre. Klamydia er det ikke,har kun hatt en partner og det er samboeren min som jeg vet ikke har vært bortpå andre:) prøvde å drikke så masse vann jeg klarte i går,urinen ble ikke noe mindre grumsete-det synes jeg vra rart? Fortsetter å drikke masse i dag,og å ta vitaminer og fullføre antibiotikaen. Kan vitamin D mangel gi annerledes urin? Vet jeg har det nå etter vinteren,sjekket for et par uker siden.. Ellers,noen som vet hvordan såkalt grus i urinen arter seg? Hvordan man vet at man har det? Riktig god påske videre:)
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 jeg var til legen i går pga jeg mistenkte UVI. Da jeg hadde tisset i glasset, oppdaga jeg hvor UTROLIG grumsete urinen var! Det har jeg ikke hatt ofte, jeg hadde uvi og fikk antibiotika, 3 dagers kur.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 jeg var til legen i går pga jeg mistenkte UVI. Da jeg hadde tisset i glasset, oppdaga jeg hvor UTROLIG grumsete urinen var! Det har jeg ikke hatt ofte, jeg hadde uvi og fikk antibiotika, 3 dagers kur. Vet du hva din slo ut på? Synes det var rart min ikke slo ut på strix når den var så grumsete...Hva annet enn UVI kan så grumsete urin skyldes,liksom? I går drakk jeg MASSE, da fortsatte urinen å være kjempegrumsete...Da jeg var på do i morges så det plutselig ganske klar ut igjen-noe jeg synes er veldig rart- skulle jo tro at urinen som har ligget å godgjort seg i blæra i hele natt skulle være mye mer grumsete enn ved hyppige toalettbesøk i går? Var urinen din gjennomgåend egrumsete med masse små partikler, eller mer "forurenset" fra evt skjedesekret etc? Riktig god bedring!! :)
Gjest Clandestine Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 prøvde å drikke så masse vann jeg klarte i går,urinen ble ikke noe mindre grumsete-det synes jeg vra rart? Fortsetter å drikke masse i dag,og å ta vitaminer og fullføre antibiotikaen. Kan vitamin D mangel gi annerledes urin? Vet jeg har det nå etter vinteren,sjekket for et par uker siden.. Ellers,noen som vet hvordan såkalt grus i urinen arter seg? Hvordan man vet at man har det? Altså, jeg kan bare snakke av personlig erfaring og er åpenbart ingen lege, så ta det jeg sier med en klype salt Du har ikke sagt noe om hvorvidt du føler smerter når du tisser eller om urinen lukter annerledes...? Er den kun grumsete uten noen andre tegn på at noe er galt? Grumsete urin er, som jeg har forstått det, tegn på dehydrering eller stor forekomst av proteiner og/eller nitritt (skilles ut av bakterier) i urinen. Proteiner kan forekomme av naturlige årsaker og nitritt ville slått ut på UVI strixen eventuelt. Grus i urinen er vel salter som krystalliseres i nyrene - litt i samme bane som nyrestein. Det kan bare påvises ved hjelp av røntgen eller ultralyd, og det er legen din som vurderer hvorvidt din UVI kan skyldes dette. (Blod i urinen, hyppige UVIer, antibiotikakurer uten effekt ol.) Nå vet ikke jeg hvor mye vann du vanligvis drikker eller hvor mye du drakk i går, men for å være sikker på at alle bakterier skylles ut, anbefales det å drikke 2-3 liter vann per dag, så regn med å fly en hel del på do mens du tar antibiotikakuren, hehe God påske til deg også - håper du raskt blir frisk og fin igjen
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Altså, jeg kan bare snakke av personlig erfaring og er åpenbart ingen lege, så ta det jeg sier med en klype salt Du har ikke sagt noe om hvorvidt du føler smerter når du tisser eller om urinen lukter annerledes...? Er den kun grumsete uten noen andre tegn på at noe er galt? Grumsete urin er, som jeg har forstått det, tegn på dehydrering eller stor forekomst av proteiner og/eller nitritt (skilles ut av bakterier) i urinen. Proteiner kan forekomme av naturlige årsaker og nitritt ville slått ut på UVI strixen eventuelt. Grus i urinen er vel salter som krystalliseres i nyrene - litt i samme bane som nyrestein. Det kan bare påvises ved hjelp av røntgen eller ultralyd, og det er legen din som vurderer hvorvidt din UVI kan skyldes dette. (Blod i urinen, hyppige UVIer, antibiotikakurer uten effekt ol.) Nå vet ikke jeg hvor mye vann du vanligvis drikker eller hvor mye du drakk i går, men for å være sikker på at alle bakterier skylles ut, anbefales det å drikke 2-3 liter vann per dag, så regn med å fly en hel del på do mens du tar antibiotikakuren, hehe God påske til deg også - håper du raskt blir frisk og fin igjen Takk for svar:) Jeg har ingen svie eller lignende når jeg tisser, men det har jeg vanligvis ikke når jeg har UVI, derfor jeg ofte går en stund før jeg merker det...=/ Urinen lukter ganske kraftig, men det er når jeg lukter på den i urin-prøve glasset...eller lukter det ikke kraftig urin ved de toalettbesøkene hvor jeg bare tisser i do. Man blir nesten litt slik at man ikke husker akkurat hvor sterkt det pleier å lukte av urinen til vanlig, hvis du skjønner? Jeg drakk kanskje 1,5-2 l vann i går... i dag har jeg nok bare drukket 1 l...... Vet du hvordan man ser forskjell på UVI-grums og grus i selve urinen med det blotte øyet? Ha en fin søndagskveld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå