Gå til innhold

Glasur på kaken, uten melis

Anbefalte innlegg

Gjest Vodka
Skrevet

Skal bake en sjokoladekake i dag, men mangler melis til glasuren. Finnes det noen andre greie måter å lage glasur på, som ikke inneholder melis?

Skrevet

Hvis du har kokesjokolade og fløte, kan du varme opp litt fløte og blande inn sjokoladebiter som får smelte.

AnonymBruker
Skrevet

lages enkelt ved å smelte sjokolade i vannbad, og blande med fløte, sett i kjøleskap til avkjøling. Når den er avkjølt piskes den til luftig krem, tar ikke lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladekrem 3 egg 1 dl sukker 2 ts vaniljesukker 1 ss maisenna 4 dl melk 150 g smør 1 plate kokesjokolade Rør sammen egg, sukker, vaniljesukker og maisenna i en tykkbunnet kjele. Spe med melk over middels varme. Rør hele tiden til kremen tykner. Ta kjelen av varmen og rør inn tomtempert smør og smeltet sjokolade. Sett kremen kaldt til den stivner, gjerne en stund i fryseren

AnonymBruker
Skrevet

Amerikansk smørkrem 1 kopp sukker 1/2 kopp vann 3 ss sirup.smeltes i kjele 3 egg og litt salt piskes stivt. 500 g terninger av smør has oppi. -Sukkerblandingen må avkjøles og piskes sakte inn i eggedosisen. -Så tilsetter du smør litt og litt. Og pisker det skikkelig godt opp Jeg lager denne med 2 ss kakao i

Gjest Vodka
Skrevet

takk for mange tips :) Lager kaken i morgen heller. Har ikke sirup eller maisenna, så jeg tror jeg blander sjokolade med fløte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...