Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet det er mange tråder om hellas og rhodos, men blir ikke helt klok på ixia og vestkysten av rhodos etter å ha lest mye. Noen steder står det at det er en fantastisk plass, mens andre anbefaler ikke å reise dit pga mye vind, store bølger og dårlig strand.. er det virkelig så mye vind? er ikke dette bare en fordel på varme sommerdager i august??

vurderer hotellet Dionysos, men hvis ixia ikke er å anbefale blir det nok heller rhodos østkyst eller på kreta et sted.

noen som kan vere så snill å dele erfaringer?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme selv.. vi har brukt å reist til kallithea som ligger på østkysten er ikke så mye vind der.. Men i år skal vi først en uke til ixia (juni) før vi skal to uker på kallithea (til høsten)

Så jeg håper noen kan komme med råd og tips angåande ixia..

Skrevet

Lurer på det samme selv.. vi har brukt å reist til kallithea som ligger på østkysten er ikke så mye vind der.. Men i år skal vi først en uke til ixia (juni) før vi skal to uker på kallithea (til høsten)

Så jeg håper noen kan komme med råd og tips angåande ixia..

ja er det jeg har hørt også at det skal vere mindre vind på østkysten. Selv synes jeg det er godt med litt vind i varmen, men ikke om an blåser bort ;)

erfaringer noen??? trenger tips..

Skrevet

ingen som har tips om ixia og vestkysten av rhodos???

Skrevet

Vet ikke om det hjelper dere noe men var i Rhodos i 2009 (første ukkene i august), bodde på Kalithea og det var ikke så mye vind... Men husker godt de gangene vi var på vestkysten og det var utrolig mye vind/bølger, veldig ubehagelig synes jeg, nesten ingen som satt ved stranda eller badet (men husker ikke hvor det va altså)...

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hei der. Kom akkurat hjem fra en uke på hotel Dionysos og kan absolutt anbefale det hotellet. Nå i mai hadde vi rundt 35 grader og sol hver dag. Noen dager var det nesten vindstille og nesten for varmt. Noen dager hadde vi litt vind og det var bare deilig. Det er veldig bra basseng på det hotellet. Skal du på stranden er det ca 200 meter fra hotellet og stranden er steinete. Kan nok være noe mere bølger der. Men om man vil så tar man bussen inn til Rhodos by. Det koster 3,20 euro for 2 personer og tar 5-6 minutter. Bussen går 3 minutter å gå fra hotellet og går hvert kvarter.

I Rhodos by er det 2 strender, en der det blåser litt mer og en som ligger veldig lunt til. Folk badet overalt da både på strendende inne i byen og stranden ved hovedveien som var nærme hotellet. Nå har jeg tidligere vært på Rhodos i august og husker at det var veldig veldig varmt på den tiden. Omtrent som i et drivhus så jeg vil tro at litt vind bare er kjærkomment for ikke å smelte vekk.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...