Gjest Donna Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 Jeg kom nettopp på noe. Den uken hvor man ikke har nuvaringen inne- må man da bruke kondom når man har sex? Jeg har kikket i brosjyren men der kunne jeg ikke finne noe om akkuratt dette. Er det bare sånn at man har ikke sex den uken liksom? Eller kan man ha som vanlig ? Eller må man ha kondom? Om man bruker p-piller - må man da bruke kondom når man har uken uten piller? Jeg har liksom ikke kommet på å lure på dette før.
ragnalina Skrevet 19. januar 2004 #2 Skrevet 19. januar 2004 man skal ihvertfall ikke behöve å bruke kondom i den pillefrie uken når man bruker p-piller, men jeg vet ikke hvordan det er med nuvaringen..
Mette Skrevet 19. januar 2004 #3 Skrevet 19. januar 2004 Du er fullt beskyttet den uken ringen er ute. Det fungerer helt likt som de pille frie dagene man har ved P- pille bruk.
Gjest Donna Skrevet 19. januar 2004 #4 Skrevet 19. januar 2004 Godt å høre. *puh* Men står dette noe sted? jeg har lett men ikke funnet noe om det. Og det synes jo jeg er merkelig Det BURDE jo stå klart og tydelig noe sted.
Midnattsol Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 Tja kanskje det burde, men når du går på en type prevansjon skal det jo ikke være nødvendig å bruke en annen i tillegg.
Lillebi Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 Det står vel bare at ny ring må settes inn etter en uke for at prevensjonen fortsatt skal være sikker. Også at prevensjonen ikke vil være sikker dersom du har i samme ring mer enn 4 uker. Du trenger i hvert fall ikke bruke kondom i den pillefrie uken. (Men det spørs jo hvor mye sex du vil ha når du blør også da....)
Gjest Donna Skrevet 19. januar 2004 #7 Skrevet 19. januar 2004 (Men det spørs jo hvor mye sex du vil ha når du blør også da....) Forhåpentligvis så kommer jeg jo ikke til å blø alle syv dagene I det siste så har jeg kunn blødd 4 -5 dager - så å få blødninger i en hel uke ville vært pyton
Mrs. B Skrevet 20. januar 2004 #8 Skrevet 20. januar 2004 Du er helt beskyttet i den ring-frie uken også. Har selv også mens maks 4-5 dager og da rekker man jo litt de andre dagene.
-ida- Skrevet 20. januar 2004 #9 Skrevet 20. januar 2004 Nei om du ikke vil beskytte deg om seksuelle overførbare sykdommer, men det beskytter ikke ringen mot når du har den inne heller. Eller er den ringfrie uken like sikker som når du har den der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå