Gå til innhold

Har du mottatt trygd noengang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noengang vært sosialklient? Mottatt penger fra staten utover barnetrygd og slikt som alle har krav på?

Hvis ja, hvorfor og hvor lenge? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri. Heldigvis.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Har mottatt sosialstønad i kortere perioder. Sist gang fordi det ble krøll med AAP. Levde først på sparepenger og når det var tomt så var det veien til sosialkontoret. Da følte jeg meg liten, selv om jeg ble godt mottatt. Første gang var i forbindelse med et samlivsbrudd. Neste gang i forbindelse med en ulykke og som student så hadde man ikke noe sikkerhetsnett. Håper det aldri skjer igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på sykemleding pr. dags dato men vil gå over til AAP for en periode hvertfall etter at jeg har vært sykemeldt i ett år.

Skrevet

Er trygdet nå. Har hatt diverse stønader siden 2000

Hadde en periode i 2004 hvor jeg måtte få hjelp fra sosialkontoret da jeg ikke klarte å betale strømregningen og de kuttet strømmen midt på kaldeste vinteren :/

Da hjalp de meg med et lån som jeg da måtte betale tilbake (til tross for at jeg knapt hadde penger til mat). Tok meg 2 år å betale den tilbake :(

AnonymBruker
Skrevet

Er trygdet nå. Har hatt diverse stønader siden 2000

Hadde en periode i 2004 hvor jeg måtte få hjelp fra sosialkontoret da jeg ikke klarte å betale strømregningen og de kuttet strømmen midt på kaldeste vinteren :/

Da hjalp de meg med et lån som jeg da måtte betale tilbake (til tross for at jeg knapt hadde penger til mat). Tok meg 2 år å betale den tilbake :(

Hvorfor så :(

Det er da veldig :) å få lån fra NAV til dette!

Skrevet (endret)

Hvorfor så :(

Det er da veldig :) å få lån fra NAV til dette!

Fordi alle andre jeg hører om fikk støtte (ikke lån) til å betale strømregninger og de hadde høyere utbetalinger enn meg....mens jeg måtte kutte ut av det allerede for lite matbudsjettet jeg hadde for å få råd til å betale tilbake lånet.

Misforstå meg rett, jeg er glad jeg fikk på strømmen igjen, etter 3 uker uten strøm i desember fordi sosialkontoret hadde lang behandlingstid, men jeg syns bare det var urettferdig måten ting blir gjort på og alt det der

Endret av Ryvre
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar denne som AB.

Ja, mottar AAP nå. Fordi jeg har blitt syk etter en ganske grusom oppvekst. Går som sagt på AAP, samt studerer litt (veldig varierende hva jeg klarer) samtidig. Skyt meg gjerne nå, og si at "du burde jobbe, du som klarer studere!!!! :kjefte: ", men jeg er ikke i stand til å jobbe. Håper at jeg etterhvert klarer å få til rett studieprogresjon, og kan klare meg på penger fra lånekassa, bli ferdig utdannet og få meg en åkej jobb. Har ofte selvmordstanker og elendig samvittighet fordi jeg føler jeg "bruker" andres penger. Det er ikke åkej.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har søkt om sosialstønad - ren nødhjelp - som de brukte alt for lang tid på å behandle og derfor ikke var aktuelt likevel.

Jeg har vært arbeidsledig og mottatt ledighetstrygd, samt gått på arbeidsmarkedskurs og hatt vikarstillinger betalt av det som i dag er NAV.

Jeg har vært langtidssykemeldt.

Skrevet

Ja, overgangsstønad hvis det teller, er jo noe jeg har krav på siden jeg er aleneforsørger..

Skrevet

Ja, det har jeg. Jeg var arbeidsledig i 4 måneder for en god del år tilbake og da mottok jeg arbeidsledighetstrygd.

Skrevet

Ikke noe annet enn foreldrepenger.

Gjest Madelene1
Skrevet

Har du noengang vært sosialklient? Mottatt penger fra staten utover barnetrygd og slikt som alle har krav på?

Hvis ja, hvorfor og hvor lenge? :)

Ja, det har jeg. I mange år. Fra jeg var 18 til 21 år og 10 mnd.

Nå har jeg endelig fått meg en skikkelig jobb. Jeg er ferdig med å snylte på det norske folk og jeg føler meg helt fantastisk!

Jeg gleder meg faktisk til mi jente blir eldre og skal si at hennes mamma jobber i en butikk! :) :) :) :)

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg har vært langtidssykemeldt pga av livstruende sykdom og store operasjoner.

Skrevet

Var arbeidsledig rett etter studiene, uten rett på dagpenger, og da mottok jeg individstønad de dagene jeg var på kurs i regi av den gang Aetat. Resten ble dekket av oppsparte midler, så jeg har ikke mottatt sosialhjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har fått sykepenger og AAP etter hjerneslag.

AnonymBruker
Skrevet

sosialstønad, AAP og nå uføretrygd i den rekkefølgen.

Skrevet

Har ikke mottatt trygd i noen form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...