Gå til innhold

Plastisk Kirurgi - Fertilitas Tallin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :-) tenkte bare å skrive en liten oppdatering, jeg kom hit på fredag, og skulle egentlig ta full bukplastikk av magen, men legen fant ut det ville blir bedre å bare fett suge magen, så jeg sparte 1000 euro og tror resultatet blir bra :-)

Jeg lå på overvåkningen fra jeg våknet til i dg klokken 08.00 :-) jeg har ikke spesielt med smerter bort sett fra når jeg skal bevege meg, men det må man jo regne med. Ut fra det jeg kan se har eg store blåmerker på siden og ryggen, og armer. Det er selvsagt ømt.

Noen som vet hvor lenge man har vondt? Hvor mange dager hadde dere andre smerter?

Jeg skal skrive mer fyldig når jeg kommer hjem :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Candy Pie
Skrevet

Bra du lever! :)

Håper du blir fornøyd etter hvert. Inntill nå, er dette noe du vil anbefale oss andre?:)

Skrevet

Ja absolutt :-)

Gjest Candy Pie
Skrevet

:)

Hvordan er folka der nede? Er de greie?

Og hva skjedde i forkant før operasjonen? Var det flaut på noen måte?:)

Skrevet

De er veldig hyggelige :-) selv om de ikke forstår engelsk alle sammen, så klarer man å gjøre seg forstått :-)

Nei ikke flaut, legen tegnet på meg, 5 min etter på lå jeg på opersjonsbordet, og sloknet

Gjest Candy Pie
Skrevet

Godt å høre :)

Gleder meg til jeg får dratt ned, herregud...gleder meg enda mer etter jeg har lest det du har skrevet ! :D

Skrevet

Kommer hjem i kveld, så kan skrive litt mer utfyllende da :) enten i kveld eller i morgen :-)

Skrevet

Flott å høre fra deg! Nå blir jeg mer gira på å gjennomføre dette takket være deg. Så det er ikke skummelt osv mtp at det er et utenlandsk sykehus?

Skrevet

Nei ikke skummelt :-) de er veldig hyggelige her, og hjelper til med det meste :-) jeg var selvsagt litt redd når jeg kom, siden det er utlandet men det gikk over med en gang jeg traff både sykepleiere og lege :-)

Skrevet

Så flott! Nå frister dt veldig å gjennomføre det.. hva betalte du? Jeg forventer bukplastikk men det der man kø...

Skrevet

da sitter jeg på gardemoen på vei hjem :-) så tenkte jeg kunne prøve å skrive litt mer utfyllende mens jeg sitter no her og venter .....

kan ta ting dag for dag :-)

fredag, selve operasjonsdagen :eg ankom klinikken klokken 12:00 hvor jeg ble møtt av en hyggelig sykepleier, som snakket helt ok engelsk. hun gav meg en grønn skjorte, en rød badekåpe, og noen hvite tøy slipperser. hun ba meg kle på meg den grønne skjorta, og kle av meg alt annet. alle smykker, strikk, og undertøy. når jeg hadfe lagt meg i senga kom hun å målte blodtrykket mitt, tempraturen min, og satt inn en kanyle og gav meg to flasker med intravanøs væske. etter ca 2,5 timer var jeg ferdig med intravanøsen og legen kom inn. han tok litt på magen ig armene mine. det var da han bestemte seg for at fettsuging ville være en bedre løsning enn full bukplastikk. han sa at hvis jeg ikke var fornøyd om 6 månder skulle eg få komme tilbake å få fullbukplastikk til kraftig redusert pris.

ca 10 min etter samtalen og tegningen kom noen sykepleiere å hentet meg, trillet meg bort til operasjonsstua, ba meg kle meg naken og ligge meg på bordet. må innrømme at selve opersjonsstuaså litt skummel ut og jeg følte meg litt som enfange på døsleie når de bant fast armene mine. men alt gikk såfort før jeg visst irdet av det så ba en man meg puste dypt inn i en maske og jeg var borte. det neste jeg husker er at jeg våkner av den frysebyen. skalv inhele kroppen og hakket tenner, helt grusom opplevelse som heldigvis gikk fort over. etter en stund kom de igjen å målte alt, gav meg injeksjoner og vann. pluss edelig fikk jeg noe mat, fikk to jirdbær yougurt, som smakte som vanlig norske.

jeg fikk beskje om at jeg skulle ligge på observasjonsstua til dagen etter. Jeg hadde lite smerter, men kunne selvsagt merke at de hadde gjort noe. jeg sov godt gjennom natta, uten sovepiller og smertestillende.

dagen etter opereasjonsdagen, vekket de meg tidlig i 7 tiden målte alt, og sjeket at alt var okei, og spurte om jwg ville på rommet mitt, noe jeg ville. når de skulle trille meg til rommet måtte de gi meg en injeksjonssprøyte med smerte stillende, selv om smertene ikke var for dyore. jeg kom på rommet og lå noen timer. jeg hadde tenkt meg ned til ksntina, så fikk på meg klær, gikk ned og fant ut den var stengt, når eg kom på rommet ble jeg ekstremt dårøig og kastet opp. ikke på grunn av selve smertene men bare ble dårlig. så ble liggende å se på film på tv.

dette er det jeg har tid til å skrive nå, kan forsette i morgen :-)

Gjest Candy Pie
Skrevet

Hørtes veldig skummelt ut å legge seg naken på bordet...men jeg vil ikke la det hindre meg!

Ble du hentet på flyplassen og kjørt tilbake? :)

Skrevet

Ja virket veldig skummelt, men det gikk så fort at det gikk fint :fnise:

Jeg bodde på hotell første natten, så tok taxi til hotellet og fra hotellet. Også

Bestilte de taxi til flyplassen for meg hjem igjen :) taxi til og fra koster Ca 20 euro. Og husk at kafen som er på huset er stengt i helgene og kun åpen 9-16 i uke dagene. Tilfelle du ikke liker maten. Jeg prøvde meg på de forskjellige rettene til lunsj og middag, noe smakte godt annet smakte ekstremt dårlig. Men det viktigste var å drikke nok vann, eller juice. Det holdt meg gående, pluss yougurtene smakte godt :-)

Skrevet

Jeg er jo endelig hjemme igjen nå, og det er kjempe rart for jeg har lite smerter, men det er likevel vanskelig å bevege seg pga magen er så stiv av hevelsene. Den kjennes nesten ut som om magen ikke er en del av meg, den er så nummen over alt, untatt hvor stingene er. De er litt mer øm.

Det er nå 5 dager siden operasjonen og jeg føler alt går bra, jeg kan jo dele en litt vel personlig hendelse, at jeg klarte fint å ha sex i går meg kjæresten. Uten smerter eller problemer, men valgte å ha på bodyen, og det ble misjonær stilling så holdt eg hendene mine mellom magen og han. Beklager litt sånn detaljefylt informasjon, men tenkte det kunne være nytting informasjon om hvor lite smerter og problemer man har etter ett sånt inngrep. Legen sa jeg skulle gjøre alt som jeg ville når jeg var klar. Utenom hard trening som jeg ikke kan gjøre før om 1 måned.

Jeg forsøkte meg på å ligge på siden i natt også. Og sov som en Stein, det var digg :) våknet opp på rygg igjen så lå ikke skikkelig på siden bare sånn halvveis :-)

Beklager om dette ble langt og kjedelig :-)

Skrevet

Hvordan går det med deg?? Er du fornøyd i den grad du kan se noen resultater? :)

Anonym poster: bb1e6e39899bad859a3df715cd488853

Skrevet

Så bra det går bra med deg frøken! Og så bra det går bra at du slapp full bukplastikk. Tror nok du hadde vært i litt dårligere form om de hadde delt opp mer en halvparten av deg på langs på magen ;)

Håper du er fornøyd! Hilsen meg som var der i juli og har skrevet litt der.

Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de

Skrevet

Hvordan går det med deg?? Er du fornøyd i den grad du kan se noen resultater? :)

Anonym poster: bb1e6e39899bad859a3df715cd488853

Det går veldig fint :-) både jeg og typen kan se en stor forandring. Men selvsagt har jeg langt igjen å gå for å oppnå det beste resultatet :-) men så langt fornøyd :-)

Kan slenge ut noen før og etter bilder senere. Så kan dere se at forandringen er stor, selv om jeg forsatt er stor :P

Skrevet

Så bra det går bra med deg frøken! Og så bra det går bra at du slapp full bukplastikk. Tror nok du hadde vært i litt dårligere form om de hadde delt opp mer en halvparten av deg på langs på magen ;)

Håper du er fornøyd! Hilsen meg som var der i juli og har skrevet litt der.

Ja hadde nok vært mye dårlige om jeg hadde tatt full bukplastikk, glad eg kunne slippe det for nå :-)

Ting går veldig greit, har forsatt litt vanskeligheter med å bevege meg opp og ned av sofaen og sengen men utenom det er alt bra :-)

Skrevet

Her er ett før og etter bilde, ikke sikkert at man kan se så veldig stor forandring, siden jeg forsatt er veldig hoven på magen, men før hadde jeg sånn "hengemage". En stor valk som hang over buksekanten, og ble flere små valker, når jeg satt. Og nå er de borte, både sidevalkene, valkene på magen, og valken som hang over buksa :)

Vet ikke om det er lov å legge ut bilder, men gjør det likevel, håper ikke noen dømmer bildet :) jeg ser hvertfall forandringene. :)

• Liker 1
Skrevet

Bilde?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...