Frk.Tyttebær Skrevet 27. juli 2012 #81 Skrevet 27. juli 2012 Tusen takk for utfyllende svar Jeg skal ta full mageplastikk. Ikke bare fettsuging. Jeg og kjæresten har ett veldig aktiv sexliv, så å ikke ha sex på ett par uker blir kjipt. Hvertfall for han, om jeg ikke kan bøye meg og ikke kan gjøre noen ting... Men vi finner vel ut av det... Men regner med at 4-6 uker uten trening og sex skal kunne gå...
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #82 Skrevet 27. juli 2012 Svar til Candy Pie Snakket de mye til deg? Og hvordan var det liksom? Jeg skal bli henta av Olga, så skal vi ta en taxi til klinikken. Skal være der i 2 dager, fettsuging av mage, sider og lår. Nei de snakker ikke så mye. Mange av sykepleierene kan ikke så mye engelsk, men de har alltid med seg en assistent slik at man kan kommunisere. Det er jo veldig viktig at man forstår og blir forstått når det gjelder slike alvorlige ting. Men selv om de ikke snakker så mye så er de hyggelige likevel. Du merker på en måte at de hadde snakket til deg om de hadde kunnet norsk. Jeg var nøyen på å alltid si thank you til damene som kom med maten (både når de kom med den og hentet brettet etterpå), og det tror jeg de satt stor pris på. Smilte og nikket Flyplassen er ikke noe stor og hun som henter deg står like ved utgangen når du har hentet bagasjen så det går kjempefint. Hun skaffer taxi og reiser med deg til sykehuset. Der sjekker hun deg inn og passer på at du fyller ut egenerklæringen. Husk å spørre når taxien kommer for å hente deg igjen når du skal dra. Hvordan er maten der? Nå skal jeg bli veganer, så burde vel ta med egen mat? Når det gjelder maten så er det viktig å tenke på at de har en helt annen matkultur og er et mye fattigere land enn oss. Det er helt ok. Men skal du bli veganer må du virkelig ta med deg egen mat for det er ikke lagt opp til noe slikt der altså Jeg har aldri reist alene før, og har bare tatt fly en gang, men da tenkte ikke jeg å tenke på noe. Ser for meg at dette kan bli litt ubehagelig ( er ganske sjenert ) men må fullføre dette Ja det må du! Eller altså, du må ikke ta plastisk operasjon, men du må fullføre det du har bestemt deg for å gjøre. Du kommer til å få en sånn mestringsfølelse etterpå. Jeg synes det er tøft av deg å dra alene til utlandet slik. Men det går veldig greit altså, er du usikker så bare spør du noen. Da blir macen med, skal laste ned mange filmer før jeg drar. Var det internett der? De har internett der, men desverre så funker wifien kun i fellesarealene Men om du bare skal være der i to dager så vil jeg tro tiden går ganske fort likevel for du er såpass neddopet i begynnelsen. Så det går nok så bra så Og har de kjøleskap eller en kafe der? Hehe...jeg må ha pepsi maxen min... Ja, på det rommet vi bodde på av det et lite innebyg kjøleskap helt nederst til venstre i alle skapene. Der ligger også en kafe i etasjen under, men de solgte ikke Pepsi Max der. De solgte bare sånn ekkel RC Cola Men der ligger en butikk på motsatt side av sykehuset i bygget som ligger like ved siden av. Jeg var der aldri selv, men samboer gikk bort dit og kjøpte cola og litt chips som vi koste oss med på kveldene. Det er snakk om 20 meter å gå. Jeg vil egentlig anbefale deg å løpe bort dit og kjøpe litt brus og sånn før inngrepet, visst du rekker det Så har du det kaldt og klart i kjøleskapet Vi hadde med oss sånne rett i koppen-nudler og vannkoker og en gaffel slik at vi spiste litt nudler på kvelden. Jeg hoppet over mange av måltidene pga at jeg sov og samboer er veldig matglad så jeg er glad vi tok med oss litt mat. Ta gjerne med en pakke knekkebrød og noe smøreost eller noe. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #83 Skrevet 27. juli 2012 Tusen takk for utfyllende svar Jeg skal ta full mageplastikk. Ikke bare fettsuging. Jeg og kjæresten har ett veldig aktiv sexliv, så å ikke ha sex på ett par uker blir kjipt. Hvertfall for han, om jeg ikke kan bøye meg og ikke kan gjøre noen ting... Men vi finner vel ut av det... Men regner med at 4-6 uker uten trening og sex skal kunne gå... Ja dere finner ut av det. Når lårene blir litt bedre så kan dere feks ligge i skjestilling når dere har sex. Men akkurat i begynnelsen og når dere er der nede så tror jeg ikke du tenker så mye på det. Du får på en måte nok med å tenke på deg selv. Men skjønner problemstillingen Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
Frk.Tyttebær Skrevet 27. juli 2012 #84 Skrevet 27. juli 2012 Ja dere finner ut av det. Når lårene blir litt bedre så kan dere feks ligge i skjestilling når dere har sex. Men akkurat i begynnelsen og når dere er der nede så tror jeg ikke du tenker så mye på det. Du får på en måte nok med å tenke på deg selv. Men skjønner problemstillingen Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de Jeg skal bare ta magen og armene Så lårene er ikke noe problem for meg så kanskje misjonærstillingen kan funke til å begynne med?! Men ja vi finner nok ut av det
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #85 Skrevet 27. juli 2012 Hmm.. Akkurat nå kom jeg ikke på mer å skrive.. Men som sagt, ta gjerne med noe slags rett i koppen-nudler eller et eller annet. Husk vannkoker og gaffel Drikk mye vann Om de sier de skal gi deg noe som heter Trombosis, så er det blodfortynnende (vet ikke om dere får det, det kan nok variere i hvert enkelt tilfelle). Akkurat det hadde de litt problemer med å forklare hva var for noe. Smertestillende = painkillers Jeg ble også tilbudt sovemedisin om natten, det ble noe sånn som "pill for sleeping" Dreni = dren Får du noen piller som smaker kattepiss så er det antibiotika, men det klarer de fint å forklare også. Men husk at selv om jeg fikk alle disse tingene så er det ikke sikkert at dere får det samme. Spesielt du Candy Pie for du får jo ganske liten sårflate. Så dette varierer nok for hver enkelt. Nå kommer jeg ikke på mer Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #86 Skrevet 27. juli 2012 Jeg skal bare ta magen og armene Så lårene er ikke noe problem for meg så kanskje misjonærstillingen kan funke til å begynne med?! Men ja vi finner nok ut av det Mja, jeg hadde ikke orket tanken på at han kunne komme borti såret mitt på magen, du blir ganske øm der. Så da hadde jeg heller gjort det doggy tror jeg Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
Gjest Candy Pie Skrevet 27. juli 2012 #87 Skrevet 27. juli 2012 Svar til Candy Pie Snakket de mye til deg? Og hvordan var det liksom? Jeg skal bli henta av Olga, så skal vi ta en taxi til klinikken. Skal være der i 2 dager, fettsuging av mage, sider og lår. Nei de snakker ikke så mye. Mange av sykepleierene kan ikke så mye engelsk, men de har alltid med seg en assistent slik at man kan kommunisere. Det er jo veldig viktig at man forstår og blir forstått når det gjelder slike alvorlige ting. Men selv om de ikke snakker så mye så er de hyggelige likevel. Du merker på en måte at de hadde snakket til deg om de hadde kunnet norsk. Jeg var nøyen på å alltid si thank you til damene som kom med maten (både når de kom med den og hentet brettet etterpå), og det tror jeg de satt stor pris på. Smilte og nikket Flyplassen er ikke noe stor og hun som henter deg står like ved utgangen når du har hentet bagasjen så det går kjempefint. Hun skaffer taxi og reiser med deg til sykehuset. Der sjekker hun deg inn og passer på at du fyller ut egenerklæringen. Husk å spørre når taxien kommer for å hente deg igjen når du skal dra. Hvordan er maten der? Nå skal jeg bli veganer, så burde vel ta med egen mat? Når det gjelder maten så er det viktig å tenke på at de har en helt annen matkultur og er et mye fattigere land enn oss. Det er helt ok. Men skal du bli veganer må du virkelig ta med deg egen mat for det er ikke lagt opp til noe slikt der altså Jeg har aldri reist alene før, og har bare tatt fly en gang, men da tenkte ikke jeg å tenke på noe. Ser for meg at dette kan bli litt ubehagelig ( er ganske sjenert ) men må fullføre dette Ja det må du! Eller altså, du må ikke ta plastisk operasjon, men du må fullføre det du har bestemt deg for å gjøre. Du kommer til å få en sånn mestringsfølelse etterpå. Jeg synes det er tøft av deg å dra alene til utlandet slik. Men det går veldig greit altså, er du usikker så bare spør du noen. Da blir macen med, skal laste ned mange filmer før jeg drar. Var det internett der? De har internett der, men desverre så funker wifien kun i fellesarealene Men om du bare skal være der i to dager så vil jeg tro tiden går ganske fort likevel for du er såpass neddopet i begynnelsen. Så det går nok så bra så Og har de kjøleskap eller en kafe der? Hehe...jeg må ha pepsi maxen min... Ja, på det rommet vi bodde på av det et lite innebyg kjøleskap helt nederst til venstre i alle skapene. Der ligger også en kafe i etasjen under, men de solgte ikke Pepsi Max der. De solgte bare sånn ekkel RC Cola Men der ligger en butikk på motsatt side av sykehuset i bygget som ligger like ved siden av. Jeg var der aldri selv, men samboer gikk bort dit og kjøpte cola og litt chips som vi koste oss med på kveldene. Det er snakk om 20 meter å gå. Jeg vil egentlig anbefale deg å løpe bort dit og kjøpe litt brus og sånn før inngrepet, visst du rekker det Så har du det kaldt og klart i kjøleskapet Vi hadde med oss sånne rett i koppen-nudler og vannkoker og en gaffel slik at vi spiste litt nudler på kvelden. Jeg hoppet over mange av måltidene pga at jeg sov og samboer er veldig matglad så jeg er glad vi tok med oss litt mat. Ta gjerne med en pakke knekkebrød og noe smøreost eller noe. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de Takk for bra svar Får så lyst til å dra, hvertfall nå når jeg leste svaret ditt! Men, jeg får kanskje ikke dratt 23 August, men en dag. Må få ordnet opp med det mennesket først. Dette har jo ikke noe med dette å gjøre, men noen ideer til hvordan jeg kan få tilbake bort lånte penger? Har prøvd å bli enige om ditten og datten, men skjer jo aldri noe. Har så lyst til å dra
Eva_Oslo Skrevet 29. juli 2012 #88 Skrevet 29. juli 2012 Synes det er viktig at folk forstår hverandre godt før og etter operasjoner. Derfor har jeg valgt en klinikk i Litaeun der både kirurger og sykepleiere snakker bra engelsk. Jeg hadde mange spørsmål ang. operasjonen og var egentlig imponert over svarene. Har hørt fra andre at folk i øst europeiske land snakker dårlig engelsk, men det er helt feil.. Anbefaler alle som vil "fikse" kroppen sin å prøve den klinikken i Litauen. Bra service og gode priser. www.balticsurgery.com
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #89 Skrevet 29. juli 2012 Hvis man fettsuger magen, vil fettet da bli borte permament? Eller kan det komme tilbake? Anonym poster: 9bda74aff4f92612f3aa87b28970f72b
Frk.Tyttebær Skrevet 8. august 2012 #90 Skrevet 8. august 2012 Nå nærmer det seg med stormskritt til opersjonen... Jeg både gruer og gleder meg.... Jeg bekyrmer meg for ting etter operesjonen helst, hvor stor smerten vil være, om jeg vil klare å jobbe, når jeg kan bøye meg igjen, om jeg kan ligge på siden, når jeg kan ha sex igjen, når jeg kan dusje skikkelig.. huff mange spørsmål som plutselig dukket opp i hodet mitt :gjeiper: Om to uker så har jeg gjort det, og jeg gleder meg til å få det overstått, jeg har bestilt noen ekstra kompersjonsklær på nettet nå, slik at jeg kan bytte på dem Noen andre som vil fortelle sin historie? Eller skal dit i nærmeste framtid?
Gjest Candy Pie Skrevet 8. august 2012 #91 Skrevet 8. august 2012 Du må fortelle oss hvordan det går tyttebær! Jeg skal ned en dag, selvom det ikke gikk nå. Håper du får en fin tur, med lite smerter og godt rusultat
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #92 Skrevet 8. august 2012 Nå nærmer det seg med stormskritt til opersjonen... Jeg både gruer og gleder meg.... Jeg bekyrmer meg for ting etter operesjonen helst, hvor stor smerten vil være, om jeg vil klare å jobbe, når jeg kan bøye meg igjen, om jeg kan ligge på siden, når jeg kan ha sex igjen, når jeg kan dusje skikkelig.. huff mange spørsmål som plutselig dukket opp i hodet mitt :gjeiper: Om to uker så har jeg gjort det, og jeg gleder meg til å få det overstått, jeg har bestilt noen ekstra kompersjonsklær på nettet nå, slik at jeg kan bytte på dem Noen andre som vil fortelle sin historie? Eller skal dit i nærmeste framtid? Hvor lenge har du fri etter operasjonen da? Har du fysisk arbeid eller sitter du på kontor? Min mor er sykepleier og har jobbet på sykehus som har spesialisert seg i plastiske operasjoner på mage og bryster. Hun såg på arret mitt for noen dager siden (da var det nesten 4 uker siden jeg var i Tallinn) og hun sa det såg veldig bra ut. Proft sydd og ingen "eselører" på sidene. Så det var jo bra Hilsen AB i bla. innlegg 80 og 82. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #93 Skrevet 8. august 2012 Synes det er viktig at folk forstår hverandre godt før og etter operasjoner. Derfor har jeg valgt en klinikk i Litaeun der både kirurger og sykepleiere snakker bra engelsk. Jeg hadde mange spørsmål ang. operasjonen og var egentlig imponert over svarene. Har hørt fra andre at folk i øst europeiske land snakker dårlig engelsk, men det er helt feil.. Anbefaler alle som vil "fikse" kroppen sin å prøve den klinikken i Litauen. Bra service og gode priser. www.balticsurgery.com Kommunikasjonen går helt fint på Fertilitas i Tallinn. Grunnen til at jeg har skrevet en del om kommunikasjon og sånt er fordi et par andre brukere har vært veldig opptatt av det, også fordi de selv mener at de ikke er så gode i engelsk. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
Frk.Tyttebær Skrevet 8. august 2012 #94 Skrevet 8. august 2012 Hvor lenge har du fri etter operasjonen da? Har du fysisk arbeid eller sitter du på kontor? Min mor er sykepleier og har jobbet på sykehus som har spesialisert seg i plastiske operasjoner på mage og bryster. Hun såg på arret mitt for noen dager siden (da var det nesten 4 uker siden jeg var i Tallinn) og hun sa det såg veldig bra ut. Proft sydd og ingen "eselører" på sidene. Så det var jo bra Hilsen AB i bla. innlegg 80 og 82. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de Jeg jobber i en klessbutikk, en liten en, så er rimelig stille og rolig om dagene, og jeg har ikke så lange vakter, skal jobbe 3 dager en uke og 4 dager en annen. Jeg har fri fra opersjonsdato 24 til og med 28, så håper jeg klarer å stå og gå bra da... kanskje jeg er litt vel optimistisk? Så bra det ser bra ut da :D Det gir meg enda mer motivasjon til dette :D Men kan jeg spørre hvordan vekten din og det var før du tok opersjonen? Og tok du bare fettsuging? Eller full bukplastikk? (kanskje du har svart på dette tidligere, men spør igjen) :D
Frk.Tyttebær Skrevet 8. august 2012 #95 Skrevet 8. august 2012 Du må fortelle oss hvordan det går tyttebær! Jeg skal ned en dag, selvom det ikke gikk nå. Håper du får en fin tur, med lite smerter og godt rusultat Skal fortelle med en gang jeg er klar foran pcen igjen Håper du finner ut av dette med pengene
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #96 Skrevet 8. august 2012 Jeg jobber i en klessbutikk, en liten en, så er rimelig stille og rolig om dagene, og jeg har ikke så lange vakter, skal jobbe 3 dager en uke og 4 dager en annen. Jeg har fri fra opersjonsdato 24 til og med 28, så håper jeg klarer å stå og gå bra da... kanskje jeg er litt vel optimistisk? Så bra det ser bra ut da :D Det gir meg enda mer motivasjon til dette :D Men kan jeg spørre hvordan vekten din og det var før du tok opersjonen? Og tok du bare fettsuging? Eller full bukplastikk? (kanskje du har svart på dette tidligere, men spør igjen) :D Du klarer nok fint å stå i butikk, bare pass på at du slipper å bøye deg så masse eller løfte veldig tungt. Men bevegelse er sunt noen dager etter operasjonen. Bare vær raus med smertestillende i begynnelsen. De to første dagene er tøffe, men etter det går det fort oppover. Du kommer nok til å dusje 2. eller 3. dagen på klinikken. Jeg veier MYE, og det var derfor operasjonen min var så veldig stor. Jeg vet ikke hvor mye jeg veide før operasjonen så jeg er usikker på hvor mye de tok, men de var iallfall 6-8kg og de hadde aldri fjernet så mye hud før. Grunnen til at jeg valgte å ta operasjon nå og ikke når jeg er ferdig slanket er fordi jeg hadde så utrolig mye magefett. Et svært traktorhjul rundt magen. Dette gjorde at jeg aldri passet i klær (ingenting ble stort nok i livet, men ble altfor stort på rumpe og mage) og jeg hadde/har mye ryggplager. Derfor valgte jeg å ta denne fettsugingen/bukplastikken som en del av slankingen. Førstkommende mandag begynner jeg med trening igjen og skal jobbe hardt for å gå ned i vekt. Skal nok besøke Fertilitas minst en gang til Dette får du beskjed om på klinikken også, men min mor har mast på meg at det verste man kan gjøre er å gå med vått/fuktig plaster. Så når du dusjer (etter å ha kommet hjem), pass på at såret er 100% tørt før du tar på nytt plaster. Bruk gjerne hårføner og føn forsiktig på sårflaten. Huden din kan også bli veldig sår av å rive av plaster (for å dusje) så forsøk å kutte litt ned på dusjingen i begynnelsen. Et godt tips er å kjøpe seg tørrsjampo! Med god gammeldags vaskeklut-vask og tørrsjampo kan du gå en minst dag lengre enn vanlig uten dusjing. Men såret gror jo på ca 14 dager, så etter det trenger du ikke plaster lenger. Kjøp sårtape på apoteket og tape oppover på arret (loddrett), slik at du har mange små tape biter bortover på arret. Dette gjør at arret ikke får strukket seg og blir penere. Dette kan du godt gjøre i månedsvis etter operasjonen. Men husk at dette er etter at såret er grodd og hjelpestinget er fjernet. Husk forresten å fjerne hjelpestinget tidsnok (husker ikke helt, men tror det er ca 10 dager etter operasjonen) ellers kan stinget begynne å gro inn i såret og du får infeksjon. De andre stingene går i oppløsning av seg selv. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #97 Skrevet 8. august 2012 Jeg tok forresten full bukplastikk. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
Frk.Tyttebær Skrevet 8. august 2012 #98 Skrevet 8. august 2012 Igjen tusen takk for veldig utfyllende svar Jeg veier jo en del jeg også ca 85 kg..... men jeg er i grunnen jevnt over med fett. Men har en del mer mage fett enn andre ting, og overarmene min.. usj.. Jeg gleder meg til å få en pang ny start til slankingen min
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #99 Skrevet 8. august 2012 Moderator, hvorfor tillates denne tråden? Dette er en rekrutterings-, overbevisnings- og reklametråd for plastiske operasjoner ved en kommersiell, navngitt utenlandsk klinikk. Den kan være eller ikke være seriøs. Historien om denne svenske kvinnen som ble varig hjerneskadet etter en brystoperasjon i Polen, viser dessuten hvor galt dette kan gå. Man vet at mange brukere på KG sliter med psykiske problemer og ofte problemer knyttet til eget selvbilde og utseende. Tråder om spiseforstyrrelse, selvmord og svært alvorlige helseproblemer blir stengt raskt. Jeg mener denne tråden burde kategoriseres på samme måte (- ikke minst siden den også inneholder et kommersielt aspekt). Anonym poster: f20abe28f6d2f73a95687e295d0efa77
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #100 Skrevet 8. august 2012 Moderator, hvorfor tillates denne tråden? Dette er en rekrutterings-, overbevisnings- og reklametråd for plastiske operasjoner ved en kommersiell, navngitt utenlandsk klinikk. Den kan være eller ikke være seriøs. Historien om denne svenske kvinnen som ble varig hjerneskadet etter en brystoperasjon i Polen, viser dessuten hvor galt dette kan gå. Man vet at mange brukere på KG sliter med psykiske problemer og ofte problemer knyttet til eget selvbilde og utseende. Tråder om spiseforstyrrelse, selvmord og svært alvorlige helseproblemer blir stengt raskt. Jeg mener denne tråden burde kategoriseres på samme måte (- ikke minst siden den også inneholder et kommersielt aspekt). Anonym poster: f20abe28f6d2f73a95687e295d0efa77 Herregud, det er millioner av silikon i puppene-tråder her, og så skal ikke det være lov å diskutere fettsuging? Du liker det ikke, synd for deg, men for oss som har vært/skal igjennom dette er det godt med støtte. Liker du det ikke så ligg unna tråden. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonym poster: 38919cf1b1cf19bbb6c35c93698393de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå