Gå til innhold

The Sims: Trenger nybegynner hjelp!

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Merkelig er det, men noe feil må jeg likevel gjøre, for jeg klarer fortsatt ikke å slette noen vegger. Hvordan får jeg markert en vegg da? Ser ikke ut som det går hos meg...

Jeg går i byggemodus, klikker på vegg og type vegg, så peker jeg/klikker på den veggen jeg skal slette mens jeg holder inne ctr og trykker på delete. Så fort jeg holder Ctr inne kommer et symbol med en gravemaskin med en sånn "rivekule", men trykker jeg på Delete kommer det et "forbudt" symbol.. sirkel med skråstrek på tvers.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke trykke delete i det hele tatt, bare ctrl. Og samtidig drar du musepekeren over veggen som om du skulle bygge den, men istedet rives den da ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... nå har jeg fått slettet en del. Takk for hjelpen. :D

Må innrømme at jeg er glad i penge-juksekoden. :oops: Er jo så mye gøyere når man kan lage et ordentlig fint hus til dem med en gang (ellers hadde jeg nok gått fort lei)! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da!

Er veldig glad i juksemetoden jeg også. I begynnelsen, før jeg visste noe om den, irriterte det meg hvordan jeg måtte bo i et lite fillehus så lenge før de klarte å tjene nok penger, måtte spare i flere dager før de hadde råd til ny sofa, og så var det regningene også. Og rett som det er måtte jeg slette noe fordi jeg måtte ha penger til hushjelpen eller noe sånt. Noen ganger synes jeg det er moro å bare bygge hus og ikke spille i det i det hele tatt, særlig etter å ha lastet ned en hel haug møbler og ting i forskjellige stilarter. Men etterhvert begynte jeg å savne det å spille uten å jukse, det tok liksom bort litt av poenget, så for tiden prøver jeg hardt å spille normalt. Men det er faktisk veldig vanskelig å sende dem av gårde på jobb i dårlig humør fordi de har lest kokebøker til langt på natt, når jeg vet at noen få tastetrykk kunne gi dem det gode humøret de trenger for forfremmelsen. Og det er strevsomt å skaffe seg venner på gamlemåten når jeg kan ha hele nabolaget som venner på null komma niks.

Samboeren min skjønner ikke hva som er så spennende med Sims, han må ha spill hvor han kan plaffe ned flest mulig. Men jeg har jo ikke spilt kontinuerlig siden jeg kjøpte det første spillet for 4 år siden, jeg har lange pauser hvor jeg går lei (for det blir litt ensformig) og så får jeg sansen for det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke trykke delete i det hele tatt' date= bare ctrl. Og samtidig drar du musepekeren over veggen som om du skulle bygge den, men istedet rives den da ned.

:oops: - litt lenge siden jeg har spillt sims - syntes å huske det var delete man trykket :ler::ler: (husket nå ihvertfall at man skulle holde inn ctrl - det skal jeg ha :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Bruk gravemaskina.

Jeg er lei de fordømte bikkjene og kattene som pisser inne HELE tida, selvom den skal være stuetrent. Ja, ja!

De simmene begynner å bli temmelig plagsomme til tider.

Kattene lærer ikke (etter min erfaring) å gjøre fra seg ute, de bruker kattedo (men den må du huske å tømme av og til, om du ikke har hushjelp)

Hundene er greie å lære opp, bare man kjefter når de gjør på feil plass, roser når de gjør på rett plass... vær hjemme en dag eller to, så er hunden flink den. "husren" poengene er etter hvor mye korreksjon den har fått, men har den lært at kjøkkengulvet er plassen, ja da har den lært det (of flytter man må man begynne på nytt, uansett hvor mange poeng den har) Man må rett og slett lære den hvor det er greit (og det er på gresset) og da må man bruke litt tid. enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger synes jeg det er moro å bare bygge hus og ikke spille i det i det hele tatt' date= særlig etter å ha lastet ned en hel haug møbler og ting i forskjellige stilarter.

Jeg vet! Har lastet ned masse nå, og driver nesten bare med å innrede huset! Det er jo det morsomste egentlig! :) Takket være penge-juks metoden vurderer jeg om familien min skal være lotto-millionærer eller noe sånt jeg.. Da trenger de ikke stresse med å dra på jobb og de kan bade i svømmebassenget hele dagen, leke, kose, få barn osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ta opp telefonen (du har vel kjøpt dem en telefon) og ring etter "Maid"

Du svarer selvsagt ja på at du vil ha hushjelp. Hun kommer klokka ti (om jeg husker rett) og er der til hun er ferdig, men max klokka 5, du betaler henne 10 sim-penger pr time, og det er definitivt verd det!

Om du har en stor hage, sats på en gartner også, kommer hver 3. dag og vanner plantne (også inneplantene) slik at de ikke visner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garasjeport har jeg også sett idag. :)

Det var ikke på samme siden? Hvis ikke må du ta en titt på noen av de linkene jeg har fått tidligere i denne tråden. Vet det var garasjedører på en av sidene jeg var idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattene lærer ikke (etter min erfaring) å gjøre fra seg ute, de bruker kattedo (men den må du huske å tømme av og til, om du ikke har hushjelp)

Kattene lærer riktignok ikke å gå på do ute, men de lærer å gå i kattedoet, ikke alle katter er like flinke til det. Man må bare skjenne på dem hvis de gjør fra seg på gulvet, så lærer de etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig hus forresten. Men jeg la merke til at stolene ute i hagen står farlig nær grillen, det kan bli brann av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig hus forresten. Men jeg la merke til at stolene ute i hagen står farlig nær grillen' date= det kan bli brann av dette!

Har tenkt på det ja og kommer nok til å flytte den, men takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...