Gå til innhold

The Sims: Trenger nybegynner hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I hvilken mappe legger man bilene? Og hva med vinduer og dører?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Får vi se inni også forresten?

Edit: Linker slettet.

Skrevet
I hvilken mappe legger man bilene? Og hva med vinduer og dører?

Bilen legger du i GameData og så Objects.

Vinduer og dører innunder Downloads (lag gjerne underkategorimapper her).

Gjest Zalomine
Skrevet

Kattene lærer riktignok ikke å gå på do ute, men de lærer å gå i kattedoet, ikke alle katter er like flinke til det. Man må bare skjenne på dem hvis de gjør fra seg på gulvet, så lærer de etterhvert.

Jepp, å få dem til å gå på kattedo har egentlig aldri vært noe problem. Hundene lærer også greit (var bare problem da jeg bodde i et hus med MASSE fliser utendørs, stakkaren fant aldri gress, vi flytta...) Det jeg alsdri tar meg tid til, det er å lære dem triks og sånn det, og lydighet... burde gjøre noe med det. Jepp, skal ejg gjøre nå når jeg er alene hjemme i dag... en familie mde nok penger til at en er hjemme og trener opp hunden :)

Ehh... nei, det var sant ja, sims klikker det hos meg... jeg spiller en liten stund, så lukker det seg... (ehh, ja... jeg har ikke kjøpt det heller da....) Vi får se hva jeg skal gjøre på i kveld da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg puttet skinsene i skin mappen, men de virker ikke enda jeg har pakket den ut.. Hva er det jeg gjør feil? Er det noe som må slettes?

Alt det andre virker, biler, vegger, gulv osv.

Skrevet

Skins kan du vel bare velge når du lager en familie?! Hvordan de skal se ut og sånn...?!

Skrevet

Man kan også bytte klær med en kommode/garderobeskap. I nyere versjoner av Sims kan man selv bla gjennom alle de forskjellige klærne, mens i litt eldre versjoner bytter de bare automatisk til neste plagg på lista, så det er litt tungvindt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Skins kan du vel bare velge når du lager en familie?! Hvordan de skal se ut og sånn...?!

Ja det vet jeg, men de kommer ikke opp der. Bare de gamle ansiktene og de gamle klærne.

Skrevet

Ja det vet jeg, men de kommer ikke opp der. Bare de gamle ansiktene og de gamle klærne.

Hadde du spillet oppe mens du la inn de nye filene? I såfall må du starte spillet på nytt for at de skal komme frem. Husk at alle filene, inkl. cmx-filene, skal inn i folderen.

Skrevet

HJELP! Hva er det som skjer?! Fikk spm om familien ville adoptere en baby og svarte OK på det. Det ble en gutt. Så da han var snart 3 dager gammel, fikk jeg plutselig beskjed om at "gratulerer det er en jente" og så ble visst gutten byttet ut med henne. Det samme skjer etter nesten 3 dager og vi er nå på baby nr 3!!!! Vil bare at de skal komme seg ut av babystadiet jeg og bli unger, men det går jo aldri når de hele tiden blir byttet ut?! :-?

Skrevet
Jeg bygger et eget lite hus til snørrungene og tar vekk døra :sjarmor: .

Men det går mye fortere i basssenget altså.

Du kan sette inn en rakett og la dem fyre av - da går det fort :sjarmor:

Skrevet
HJELP! Hva er det som skjer?! Fikk spm om familien ville adoptere en baby og svarte OK på det. Det ble en gutt. Så da han var snart 3 dager gammel' date=' fikk jeg plutselig beskjed om at "gratulerer det er en jente" og så ble visst gutten byttet ut med henne. Det samme skjer etter nesten 3 dager og vi er nå på baby nr 3!!!! Vil bare at de skal komme seg ut av babystadiet jeg og bli unger, men det går jo aldri når de hele tiden blir byttet ut?! :-?[/quote']

Oi, så rart? Det har faktisk aldri skjedd meg før. Men, de sier da bare "gratulerer, det ble en ...." akkurat når den blir født. Etterpå står det noe sånt som at "X har vokst til å bli et barn" (eller noe sånt). Så det høres helt merkelig ut at det skulle bytte kjønn. Skjer det samme når de "lager" barna selv, eller bare når de adopterer?

Skrevet

Du kan sette inn en rakett og la dem fyre av - da går det fort :sjarmor:

Det er forresten en liten juksemetode med raketten også. Du fyrer den av, og passer på å pause spillet akkurat når du ser den på vei ned igjen, og så plukker du den opp og selger den for mange penger. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke spillet oppe. Jeg har prøvd alt. Hva er cmx-filene og hvor får jeg tak i dem?

Skrevet
Oi' date= så rart? Det har faktisk aldri skjedd meg før. Men, de sier da bare "gratulerer, det ble en ...." akkurat når den blir født. Etterpå står det noe sånt som at "X har vokst til å bli et barn" (eller noe sånt). Så det høres helt merkelig ut at det skulle bytte kjønn. Skjer det samme når de "lager" barna selv, eller bare når de adopterer?

De har bare fått spm om adopsjon én gang, og så blir babyen byttet ut.. to ganger har det skjedd nå.. siste gang gadd jeg ikke lagre men får vel se et par dager till om det skjer noe.. De har så vidt jeg vet ikke laget noe barn selv... kan det være at adopsjonsbabyen blir byttet ut med deres egen baby? Uansett er det rart at det skjer to ganger.. Jeg spiller The Sims 1.0 forresten... :roll:

Skrevet

Det hender at spillet får "hikke".

En gang var det ei dame som trente seg i hjæl hos meg. Hun satt på romaskinen til hun var tom for alt.. og jammen fortsatte hun å trene. Ikke fikk jeg flyttet på henne og måtte til slutt rive hene huset for å få ting normalt igjen.

Skrevet
Det hender at spillet får "hikke".

En gang var det ei dame som trente seg i hjæl hos meg. Hun satt på romaskinen til hun var tom for alt.. og jammen fortsatte hun å trene. Ikke fikk jeg flyttet på henne og måtte til slutt rive hene huset for å få ting normalt igjen.

Huff håper ikke det. Om babyen blir byttet ut én gang til tror jeg barnevernet får komme og ta den med seg igjen. Eller får det kanskje andre konsekvenser også?

Skrevet

Ja, om den fortsetter å bli byttet ut, så la den skrike til barnevernet kommer. Har ikke merket noen andre konsekvenser enn dette hos meg i alle fall. Så får du helt sikkert tilbud om å adoptere på nytt.

Kanskje det hjelper å flytte på ungen?

Skrevet

Jippi! Plutselig ble hun til stor jente! Kanskje dette kan bli litt moro likevel da! :D

Så nå har jeg byttet ut møblene og ballongtapeten på babyrommet (som jo likevel ikke ble brukt) til et lyserosa pikerom med kosedyr og leker. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...