Gå til innhold

The Sims: Trenger nybegynner hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for linker Revetispa! :)

Har du prøvd selv å laste ned noen av de andre møblene fra disse sidene? Er det riktig å bare plassere de i programfilmappen til Sims?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar meg den frihet å svare jeg. :) Hvilke mapper du skal legge filene i varierer etter hvilke filer det er. Hvis det er ting (møbler, planter, trær o.l.) du har lastet ned skal de legges i Downloads-mappen (du kan gjerne lage egne undermapper for å holde orden på alt du har lastet ned). Har du lastet ned antrekk, ansikter o.l. skal de legges i GameData - Skins, tapeter skal legges i GameData - Walls og gulv skal legges i GameData - Floors. Hvis du laster ned hus legges de inn i UserData - Houses.

Skrevet

Takk for svar Arkana. :)

Hvor finner jeg igjen disse tingene i spillet? Må jeg betale for dem da?

Skrevet

Barna mine spiller Sims i perioder. Når de går lei av Simsbarna sender de dem i swimmingpoolen og tar stigen opp så de drukner. Ganske morbidt egentlig. De lar også barna skulke skolen så de blir hentet av militærskolen.

Hilsen Trille utens sans for Sims

Skrevet

Jeg bygger et eget lite hus til snørrungene og tar vekk døra :sjarmor: .

Men det går mye fortere i basssenget altså.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du finner tingene der de hører hjemme i build og buy mode.

Sofaer ligger sammen med andre sofaer, for å si det enkelt.

Du må betale for disse også, og prisene varierer som ellers i spillet.

Når det gjelder utpakking og lagring av filene kan du bruke et eget program som pakker ut Sims-filer og plasserer dem riktig. Kommer tilbake med ny link.

Hvis du, som jeg, blir bitt av download-basillen bør du gi filene nytt navn etter hvert, slik at du vet hva som er hva. Jeg gjorde det ikke, og får en solid jobb om jeg skal rydde opp.

Pass også på at du bare bruker filer som kan brukes sammen med den eller de pakkene du har installert, ellers blir tingene borte, eller du risikerer at spillet kræsjer.

Skrevet
Jeg bygger et eget lite hus til snørrungene og tar vekk døra :sjarmor: .

Men det går mye fortere i basssenget altså.

Ja, i tillegg til at det er litt frustrerende å høre på hylene fra rommet. Du kan også la dem leke litt med marsvinet slik at de blir syke og dør.

Skrevet

Hvis man har laget en familie som bare består av mann og kone, kan man skaffe barn til dem da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis man har laget en familie som bare består av mann og kone' date=' kan man skaffe barn til dem da?[/quote']

Før eller siden får du enten en telefon med spørsmål om du vil adoptere, eller simmene dine spør hverandre om de skal ha barn. Svar ja, og *plopp* kommer babyen.

Babyperioden er slitsom og intens, og varer i tre dager. Deretter er barnet større, og forblir som h*n er.

Her er forresten Sims File Maid

Leter videre etter Simzip, men må muligens maile den til deg. Sidene den ligger på ser ut til å være nede.

Har du sjekka de offisielle hjemmesidene forresten?

Der kan du registrere deg, og laste ned "godkjente" downloads.

Skrevet
Hvis man har laget en familie som bare består av mann og kone' date=' kan man skaffe barn til dem da?[/quote']

Ja, du må la dem kysse og klemme masse og så vil du få spørsmål om de skal ha barn. De vil også av og til få telefoner om de ønsker å adoptere et barn (homofile par kan forøvrig også få barn, men bare gjennom adopsjon). Det finnes også steder hvor du kan laste ned barn du kan "kjøpe", bl.a. på Ting og Tang-linken du fikk i sted. Du må følge med når babyen skriker og gi den mat og synge for den. Etter tre døgn vil den bli et barn, men vil ikke vokse opp mer enn det. Hvis du ikke passer på babyen når den skriker kommer barnevernet og tar den fra deg, det er derfor lurt at minst en annen er hjemme så lenge dere har baby (man kan være hjemme fra jobben en dag uten å miste den).

Skrevet

Det er ganske vanskelig gitt.. De bare maser jo. Også er de slitne hele tiden og skal sove når de skal på jobb osv. Tror døgnrytmen er litt snudd på hodet.. han jobber som sikkerhetsvakt om natten og hun er arbeidsledig akkurat nå.. Noen ganger går hun også og legger seg på gjesterommet..?! :roll:

Og hvorfor setter de fra seg kopper og tallerkener på gulvet hele tiden? Har jo et bord og en kjøkkenbenk like ved jo... :roll:

Skrevet

De første dagene må du velge seng for dem, og etter en stund vil de legge seg i den sengen de er blitt vant til. Hvis ikke legger de seg i en hvilken som helst seng. Husk også at de vil ikke dele seng med en de ikke er kjærester med (bortsett fra barn som deler seng med hvem som helst).

Grunnen til at de noen ganger legger tallerkener og slik fra seg på gulvet er enten at de har holdt på å spise og så har du avbrutt handlingen f.eks. fordi de må skynde seg på jobb, eller så var de kanskje på vei til å vaske tallerkenen men det stod noen andre i veien for dem, og da legger de den gjerne fra seg hvor som helst. Det kan også være at når du valgte personlighet så gjorde du dem ikke ryddige nok, slik at de bare kaster ting fra seg hvor som helst. Du har sikkert lagt merke til at noen av simmene tar tallerken sin fra bordet (og rydder gjerne noen andres i samme slengen) og vasker den med det samme de har spist, mens andre bare går fra bordet og lar tallerkenen bli igjen.

Når det gjelder det at de er så slitne, kan du bruke det juksetrikset jeg skrev tidligere her. Når du har fått fram den ruten øverst til venstre så skriver du inn "move_objects on" og trykker på enter. Så må du huske å lagre spillet, ellers vil simmene miste all fremgang siden sist du lagret (forfremmelser, eller andre ting de har lært seg). Så går du i kjøpe-modus og plukker opp en av simmene og "sletter" dem. Gå tilbake til vanlig modus og trykk på bildet av ansiktet deres og de er tilbake igjen, men denne gangen er alle behovene deres dekket og alt er perfekt. Veldig greit å gjøre rett før de skal på jobb, og de vil få forfremmelser ganske raskt.

Skrevet

Får ikke til å slette vegger jeg.. Får til å slette andre ting, men vegger vil ikke.. Men man skal altså kunne slette alle vegger (også de som stod der da jeg "flyttet inn")?? :roll:

Det energi-trikset var veldig smart faktisk, *vips* så hadde begge to jobb fra 9-15. Men så ble kona forfremmet og skal jobbe om natten... liker det best når de jobber på dagen jeg.. blir så dårlig døgnrytme på dem ellers... :roll:

Men litt moro begynner det jo å bli. :)

Skrevet
Får ikke til å slette vegger jeg.. Får til å slette andre ting, men vegger vil ikke.. Men man skal altså kunne slette alle vegger (også de som stod der da jeg "flyttet inn")??  :roll:

Gå i bygge modus - og merk veggen - trykk inn ctrl mens du merker den og trykk delete.

Ja du kan slette alt du har - de kan sitte der med bare bakken hvis du vil :blunke:

Skrevet
Ja du kan slette alt du har - de kan sitte der med bare bakken hvis du vil  :blunke:

Høres veldig bra ut, men fikk det ikke til igår. Får prøve på nytt i kveld. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruk gravemaskina.

Jeg er lei de fordømte bikkjene og kattene som pisser inne HELE tida, selvom den skal være stuetrent. Ja, ja!

De simmene begynner å bli temmelig plagsomme til tider.

Gjest Anonymous
Skrevet

By the way. Hvordan bruker jeg ting jeg har lastet ned fra nettet? Finner dem ikke igjen, jo. Evt. nedlastede hunder etc.

Skrevet

Du må bare trene dyrene opp, så slutter de å gjøre fra seg inne. Når du ser en dam på gulvet så klikker du på den, og får da bl.a. opp et alternativ som er "scold X" (X er da navnet på det dyret som la i fra seg den dammen), og simmen går da og skjenner på dyret, slik at det lærer neste gang.

Hvis du har plassert filene i riktig folder så kommer de opp i spillet, der hvor de naturlig hører hjemme, du må trykke på i hvert kategori for å finne igjen det du har lastet ned. Hvis du hadde spillet oppe mens du plasserte nye filer i Sims-folderen så vil ikke de komme fram før du har startet spillet om igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...