Studinen88 Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Ja? Hvor langt, enten i tid eller avstand, er du villig til å pendle for å komme på jobb? Jeg er straks ferdig utdannet førskolelærer, så drømmejobben min i verdens beste barnehage finnes nok i mange kommuner. Saken er den at det er få ledige stillinger her i byen, og vurderer å pendle til f.eks. nabofylket. Lønnen må jo være tilsvarende høyere både pga reiseutgifter osv, men om det er verdt det vet jeg ikke. Hvor langt er du/har du vært villig til å pendle for jobb?
Cata Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 Har alltid vært heldig og bodd nær arbeidssted, men ser for meg at grensen for meg ville ligget på 4-6 mil. Hadde det vært mer, ville jeg nok vurdert å flytte etter jobben.
Anglofil Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Vel, jeg er egentlig vant til å pendle, siden jeg gikk på vgs i nabofylket. Når det var dårlig vær måtte jeg stå opp 4.30 om morgenen for å rekke skolen klokka 08.00. Det ønsker jeg ikke å gjøre igjen. Pendling (med bil/kollektivtransport) på mellom 30-60 min er overkommelig. Mvh Yvonne
kissi Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Jeg pendler til drømmejobben min i verdens beste barnehage, og kjører ca 5 mil én vei. Setter grensa der!
challenger Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Normalt max en halvtime, men hadde det vært en godt betalt jobb hadde jeg kunne strekket meg en del lengre(for da gjør det opp for bensinpenger osv.).
fruBeist Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Jeg må både gå, ta ferge, gå litt til, og ta buss mellom hjemme og jobb. Alt etter hvilke vakter jeg har så kan det finne på å gå vekk 3 timer tur/retur. Buss og ferge korresponderer sjelden. I går f.eks så jeg at fergelemmen gikk opp i det jeg gikk av bussen, og ferga var kjørt før jeg var kommet meg 3 meter fra bussen Nå er det ikke noen fast ansettelse jeg har, men kortere vikariater. Og vi bor her vi bor pga min kone sine studier. Når hun er ferdig studert og vi flytter herifra ser jeg helst at jeg slipper å stå opp kl 5 for å være på jobb til kl 07.30, jeg vil ha gangavstand eller max 30 min på buss, og kort vei til busstopp i begge retninger.
Strange Doll Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Jeg er ikke villig til noe mer enn maks en time reising.
Aeternitas Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Jeg har en halvtime, og ville ikke hatt mer!
celujo Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 Jeg selv har en time hver vei og kjenner etter to år at jeg begynner å bli veldig lei. Ikke bare koster det mye penger hver måned, men de to timene om dagen som går bort til å bare sitte?! Nei uff, jobber selv i verdens beste barnehage, men nå må jeg snart bite tennene sammen og søke jobb nærmere hjemme kjenner jeg..
K.B.E Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Kanskje en og en halv time en vei om det hadde vært for drømmejobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå