Gjest gjest1 Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 Ok, dette er ikke et stort dilemma. Men jeg er nå usikker endog. For 4 uker siden mistet jeg datteren min, noen timer etter at hun ble født. I dag fikk jeg et brev fra kirken (menigheten i denne bydelen). Da jeg så konvolutten tenkte jeg at det hadde noe med bisettelsen å gjøre. Men i konvolutten lå det et brev med tittelen "kjære foreldre". Der gratulerte de med piken vi hadde fått. Det var et informasjonsbrev om dåp. Videre fulgte det med en brosjyre og et skjema for registrering til dåp eller noe sånt. Gikk jo selvfølgelig rett i søpla. Egentlig ble jeg ikke så sjokkert over det, jeg ble mest paff. Jeg fortalte dette til faren min, og han ble fly forbannet. Han mente at jeg burde sende et brev til kirken, og fortelle hva jeg mente om dette. Videre burde jeg sende et brev til sykehuset, og spørre hva f*** de drev med, som sendte slik fødselsinformasjon til menighetene rundt her. Jeg svarte litt sånn "njæææi, vet ikke om jeg synes det er så farlig". Men han mente at jeg burde gjøre det for at de skal kunne skjerpe rutinene sine. Som han sa, det kan jo være andre som ville reagert mye verre på dette enn det jeg gjorde. Og nettopp derfor burde jeg forfølge dette. Men jeg synes det er bittelitt pes. Men samtidig bør man vel kanskje si fra at de har noen hull i rutinene sine. Hva synes dere? Bør jeg ta ansvar for å følge opp dette, for å forhindre at andre i samme situasjon skal møte slike ubehageligheter? Eller er det egentlig ikke så veldig farlig, og at vi overreagerer?
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #2 Skrevet 19. januar 2004 Dette er litt vanskelig å svare på gitt situasjonene din. Jeg hadde nok reagert ( men det er typisk meg) fordi jeg synes det er helt utrolig at skik kan se :o , det er helt forferdelig at de ikke har bedre rutiner, og som du selv sier, det kan jo være at noen reagerer ved at de føler at de får ennå et slag i ansiktet.Kan du ikke bare ta en tlf til kirken din? Føler med deg :trøste:
Gjest Emera Skrevet 19. januar 2004 #3 Skrevet 19. januar 2004 Jeg tror jeg ville sagt fra. Hvis du orker i den situasjonen du er oppe i, så skriv brev. Greit at det "bare er en glipp," eller noe sånt. Men de burde få vite at de har gjort glippen, for dette var noe dere burde vært spart for. Jeg tror faktisk at de vil være takknemlige for å bli opplyst om det. Så kan de skjerpe rutinene sine. Selv om det bare var en "glipp." Hvis du synes det er vanskelig nå, kan du jo gjøre det senere, når du har mer krefter. Du behøver ikke føle at du har ansvar for å si fra, for eventuelle andres skyld. Hvis du sier fra, så skal det være for din egen del, fordi overtrampet ble gjort mot deg.
Saga Skrevet 19. januar 2004 #4 Skrevet 19. januar 2004 Det var skikkelig leit å høre Det er litt vanskelig å sette seg i inn i din situasjon, men jeg tror jeg ville ha skrevet et kort brev til sykehuset, ja. De kan enten ignorere det eller komme med en unnskyldning eller noe. Det er bra at du ikke synes det er så farlig, men jeg tror nok det er endel der ute som ville ha reagert mye kraftigere og det er kanskje det faren din gjør? Bare husk at den avgjørelsen må du selv ta.
Orthia Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 Har du krefter til det, burde du reagere. Slike glipper skal ikke forekomme . De som har gjort feil bør få vite om det, så de har mulighet til å endre rutinene sine - slik at det forhåpentligvis ikke skjer igjen.
Gjest Tristessa Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 Si i fra. Om ikke for din egen skyld, så for andres. Ikke alle takler slike situasjoner så godt som deg (ikke ment som kritikk, har lest litt om det som har skjedd, og må si du er imponerende).
Tilde Skrevet 19. januar 2004 #7 Skrevet 19. januar 2004 :o Jeg synes ikke at du overreagerer.. Og om du orker så synes jeg du bør gi beskjed om denne tabben til dem,vet ikke om jeg hadde orket selv å ta noen telefon i din situasjon.Men et brev hadde jeg nok skrevet,eller så hadde jeg fått den forbanna faren min til å ringe...
Irka Skrevet 19. januar 2004 #8 Skrevet 19. januar 2004 Da jeg så konvolutten tenkte jeg at det hadde noe med bisettelsen å gjøre. Men i konvolutten lå det et brev med tittelen "kjære foreldre". Der gratulerte de med piken vi hadde fått. Det var et informasjonsbrev om dåp. Videre fulgte det med en brosjyre og et skjema for registrering til dåp eller noe sånt. Gikk jo selvfølgelig rett i søpla. Egentlig ble jeg ikke så sjokkert over det, jeg ble mest paff. Jeg fortalte dette til faren min, og han ble fly forbannet. Han mente at jeg burde sende et brev til kirken, og fortelle hva jeg mente om dette. Videre burde jeg sende et brev til sykehuset, og spørre hva f*** de drev med, som sendte slik fødselsinformasjon til menighetene rundt her. Dette betyr jo faktisk at sykehuset har begått DEN megabrøleren og sendt fødselsmelding til menigheten du har tilhørighet i. Det er ikke normal praksis og vedkommende som er ansvarlig bør stå tilrette for det h*n har gjort. Slik unødvendig slendrian er det helt horribelt at pårørende skal bli utsatt for.
Pip Skrevet 19. januar 2004 #9 Skrevet 19. januar 2004 Synst det er imponerande kor godt du taklar dette! Eg trur kanskje eg ville fått ein knekk viss eg opplevde noko sånt... Uansett trur eg - som ein del andre her - dei som har gjort feilen vil setje pris på å få beskjed, slik at dei kan skjerpe rutinane sine.
Gjest gjest1 Skrevet 19. januar 2004 #10 Skrevet 19. januar 2004 Jeg sendte en e-mail til kirken jeg. Så da har jeg i hvert fall sagt fra om at rutinene deres må skjerpes. Det føltes egentlig litt godt å si fra også. Takk for gode råd!
VesleBråka Skrevet 20. januar 2004 #11 Skrevet 20. januar 2004 Jeg synes du skal benytte sjansen til å få ut litt følelser jeg. Ring dem, og kjeft og gråt om hverandre, fortell dem akkurat hva du følte da du åpnet konvolutten. Terapi + de vil nok ALDRI begå den tabben igjen.
Pedro Skrevet 22. januar 2004 #12 Skrevet 22. januar 2004 Dette var utilgivelig dumt. Som en paralell, selvfølgelig et malapropos. Da jeg for 3 år siden ble bestefar fikk jeg tiggerbrev fra Foreningen mot krybbedød. Jeg synes det var usmakelig, men de bedyret at det var helt tilfeldig at jeg fikk brevet. De regner vel med at bestefdre er myke og lette å loppe for Kr.
Gjest Coolaid Skrevet 22. januar 2004 #13 Skrevet 22. januar 2004 ...Det gjør meg uendelig trist å høre om at noen har mistet barnet sitt......Det viktigste er at du lytter til deg selv, og gjør det som kjennes godt for deg..............ikke tenk så mye på hva du burde gjøre.....tenk på deg og dine...... :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #14 Skrevet 22. januar 2004 Det var bra at du sendte den e-mailen. Det er helt forferdelig at slikt skjer. Rutinene ved utsending av slike papirer er at kirkekontoret mottar fødselsmelding fra folkeregisteret og sender ut på grunnlag av dette. Det kan skje feil, men det skal det ikke. Det at du sendte mailen kan nok gi deg et svar på hvor feilen ligger. Den kan ligge hos sykehuset, folkereg, eller kirka. Det vil du nok få svar på når de har fått mailen. Uansett var det forferdelig trist å høre at du mista dattera di. Kondolerer. Hilsen Lampeskjerm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå