Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna melkeprodukter, og i den anledning lurte jeg på om noen vet om en lur erstatning for den vanlige osten man pleier å ha på når man lager pizza? Mistenker at det blir litt tørt uten ost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*abonnere*

Jeg prøvde Tofutti- ost, noe som skulle likne på Cheddarost, for et par helger siden. Det smakte og luktet forferdelig! Anbefales ikke.

Jeg vet at det er noen som pleier å knuse feks nachochips oppå pizzaen, slik at det ihvertfall skal se ut som ost, og har også hørt at det er noen som bruker potetstappepulver, uten melkepulver, til det samme.

Jeg savner også ost veldig, så følger med i denne tråden videre for gode råd. :)

Skrevet

Det finnes visst noe som heter soya-ost. Smakt det? Eller er det det samme som Tofutti? Da holder jeg meg unna Tofutti, høres ikke så veldig fristende ut...Takk for tips!

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet (endret)

Hvor får man tak i det? Jeg har lett overalt, men finner ikke. De har klart å lure inn melkeprodukter i alle de mozarellatypene jeg har sett på.

(ikke meningen å kuppe tråden din, Sniff80..)

Er det bare kumelkprodukter du vil holde deg unna? I så fall kan du bruke bøffelmozarella på pizzaen,det er kjempegodt :nigo:

Endret av Iza'bella
Skrevet

Er det bare kumelkprodukter du vil holde deg unna? I så fall kan du bruke bøffelmoszarella på pizzaen,det er kjempegodt :nigo:

Hvor får man tak i det? Jeg har lett overalt, men finner ikke. De har klart å lure inn melkeprodukter i alle de mozarellatypene jeg har sett på.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

I store butikker med godt utvalg har jeg fått tak i :) Tror pakken er rød.

• Liker 1
Skrevet

Alle melkeprodukter, dvs det er det samme hva slags dyr det kommer i fra. Var på en ganske stor matvarebutikk i stad. Så pakken med "Cheddar" fra Tofutti i kjøleskapet; grøss! Tok med en smøreost naturell fra Tofutti, da de ikke hadde noen andre merker som var melkefri. Skal teste ut det på en liten bit av pizza i kveld, så får vi se. Lager nok en flik med det, og en flik uten :)

Skrevet

Tror ikke det blir tørt uten ost så lenge du har tomatsaus på bunnen. Her er det en del forslag til ostefri pizza forresten.

Skrevet

Takk for tipset, Kahlan!

Prøver å lage to deler: En med den suspekte Tofutti smøreosten, og en uten. Lager av glutenfri grov melblanding (fra Toro), med tomatpure/crushed tomater med urter, langtidsmørnet krydret biffsnadder, perletomater, rødløk og champignon. Spent på resultatet! :)

Hadde vært fantastisk om det smakte som nogenlunde, for pizza er noe av det jeg savner mest etter å ha kuttet gluten og melkeprodukter...

Skrevet

Melkefri pga melk kommer fra dyr, melkeallergi eller laktoseintoleranse?

Det finnes ost uten laktose, og det finnes også oster med svært lite laktose.

Skrevet

Melkefri for å ta av de siste tre kiloene til den perfekte vekten (for meg). Fikk et råd av PT om å kutte ut meieriprodukter, så da gjør jeg det. Tror ikke det har noe å si om det er melk fra ku, sau eller bøffel når det gjelder sjanse for vektreduksjon?

Skrevet

Melkefri for å ta av de siste tre kiloene til den perfekte vekten (for meg). Fikk et råd av PT om å kutte ut meieriprodukter, så da gjør jeg det. Tror ikke det har noe å si om det er melk fra ku, sau eller bøffel når det gjelder sjanse for vektreduksjon?

Hørtes ut som et merkelig tips. Jeg ville heller kuttet pizzaen enn osten. Pizzabunn består jo stortsett av fint hvetemel som strengt tatt ikke er langt unna sukker i struktur.

Men det funker greit med pizza uten ost. Oste-erstatninger er nok ikke sunnere enn ost så det er vel forsåvidt ingen grunn til å bruke det.

• Liker 2
Skrevet

Pizzabunnen var gluten, og hvetefri...

Holder meg unna gluten (allergisk). I tillegg spiser jeg ikke pasta, hvitt hvetemel, sukker, ris eller melkeprodukter.

Lagde med Tofutti smøreost på den ene delen, og uten på andre. Må si at delen uten smakte best, selv om det ikke var noe galt med Tofutti. Den smakte ganske lite. Ble litt som en hinne på ostebitene etter at pizzaen var stekt, og myk inni. Kahlan hadde rett, ble ikke spesielt tørt uten ost :)

Skrevet

Pizzabunnen var gluten, og hvetefri...

Holder meg unna gluten (allergisk). I tillegg spiser jeg ikke pasta, hvitt hvetemel, sukker, ris eller melkeprodukter.

Lagde med Tofutti smøreost på den ene delen, og uten på andre. Må si at delen uten smakte best, selv om det ikke var noe galt med Tofutti. Den smakte ganske lite. Ble litt som en hinne på ostebitene etter at pizzaen var stekt, og myk inni. Kahlan hadde rett, ble ikke spesielt tørt uten ost :)

Så bra at det smakte.:)

Gjest Elihol
Skrevet

Jeg er også interessert i tips om melkefri ost!

Har sett endel som tydeligvis må bestilles over nettet... Hadde vært fint å få tips om butikker som selger dette, og navnet på osten (samt om den er god eller ikke, om man har smakt) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...