mil Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Hei dere jeg har bestilt meg mac book air så kom jeg på at hjemme hos meg har vi ikke trådløs nettverk men kabel som jeg kobler til laptop-pen men det går ikke ann på en mac book air gjøre det? eller går det ann til og kjøpe tilbehør? eller lignende? :)
Hecubaa Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 Det funker i alle fall med nettverkskabel på min macbook (selv om det ikke er air)
Cata Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg har en eldre macbook og den kan fint koples til med kabel. Det kan også iMac'en min så jeg regner med det gjelder for resten av "mac- slekta" også. Sett i lys av senere poster fra folk med peiling så var dette et idiotisk svar! Endret 7. april 2012 av Cata 1
Kvist Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Nettverkskabel funker på alle mac'er bortsett fra Air. Den er rett og slett så tynn at det ikke er plass til den digre pluggen. Vil anbefale deg å fikse trådløst nett hjemme, evt avbestille macen og kjøpe en annen. På Macbook Pro er det mye mer tilkoblingsmuligheter, inkludert nettverkskabel.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Macbook Air har ikke slikt uttak. Vet ikke om det fungerer med overgang, men ser ikke noen grunn til at det ikke skulle gjøre det. Macbook Pro har kabeluttak.
Henkie Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Det går ikke. Den må ha trådløst nett. Dersom du har ledning med nett, kan du jo bare kjøpe en ruter til noen hundrelapper, og vips så har du trådløst nett.
lilleedderkopp Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 Macbook Air har ikke innebygd ethernet kabel. Du må derfor kjøpe en adapter for å kunne koble den til nettverket ditt. http://store.apple.com/no/product/MC704ZM/A?fnode=MTY1NDA3Ng 1
mil Skrevet 7. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2012 Men vil dere samtidig gi meg et tips burde jeg avbestille air og kjøpe pro?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #9 Skrevet 7. april 2012 Men vil dere samtidig gi meg et tips burde jeg avbestille air og kjøpe pro? Ingen grunn til å kjøpe pro når du allerede har kjøpt air hvis det bare er nettverkspluggen du trenger. Du kjøper et "USB ethernet adapter". Denne setter du i usb kontakten til air og deretter setter du nettverkspluggen i dette adapteret igjen, og vips: så har du igjen trådbundet nettverk. Men det er klart, air har jo færre usb porter og ingen dvd spiller, for det er en maskin som skal passe veldig bra på reise. Men også her kan man koble til eksternt utstyr, for det er mulig å kjøpe dvd spiller til mac og så plugge denne i usb porten, så det er i og for seg ikke noe problem. Hvor ofte er det man egentlig bruker dvd spiller i dag? Jeg bruker det f. eks nesten aldri lenger, kun for å digitalisere noe gammel musikk i ny og ne. Resten er digitalt, slik det har blitt for flere og flere. 1
mil Skrevet 7. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2012 Tusen takk :D Skal nok beholde air så kan jeg jo bare kjøpe ekstra utstyr osv etter vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå