Gå til innhold

Gjestegaver.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det gjelder gjestegaver generelt er dette ikke vanlig i Norge. Derimot er det ganske vanlig med forseggjorte bordkort som folk kan ta med seg om de ønsker. Noen maler på stetten til et glass, noen lager en liten figur. Jeg vet om flere som tar med seg disse som et minne fra bryllupet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...... er det ganske vanlig med forseggjorte bordkort som folk kan ta med seg om de ønsker......

Stemmer!!! *S* Pappa og hans fru var i et bryllup hos en kompis av ham og der var bordkortet små steiner med navnene skrevet på med gullskrift.

(...så er også bruden ihuga samler av steiner og slikt)

Syntes de var tøffe jeg:)

Selv skal vi ikke ha gjestegaver. Holder det ikke med takkekort da???

Skrevet
Syns det blir ganske teit å gjøre noe så amerikansk. Har aldri vært i bryllup hvor man har fått gaver!Og tror ærlig talt om jeg hadde fått en' date=' så hadde den nok blitt glemt igjen........[/quote']

Eh... TEIT?! Fordi det er så amerikansk....?! :tunge1: Nei, vet du hva...... Jeg HAR fått slike gaver, og det var ikke det minste teit, men en veldig søt og koselig greie. Og sjokoladehjerter i rød folie hadde jeg ikke glemt, men SPIST :lol: !

Skrevet

Vi skal nok ikke ha det tror jeg. Har ikke fått det i noen bryllup vi har vært i her i Norge heller.

Skrevet

Hva SKAL man med små blanke stener, og annet nips??Eller stettglass med navn på?Jeg hater nips, og vil si sånne små "presanger" topper min nips topp!!!! :ler:

Skrevet

Vi skal også ha små sjokoladehjerter på hver kuvert men jeg ser ikke på det som gjestegaver.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk til alle som har svart :kgsmil:

Dere har gitt meg noen ideer :Nikke:

Skrevet

Vi skal ikke ha gjestegaver, men istedenfor et vanlig takkekort får alle gjestene en cd med de beste bildene fra bryllupet.

Forsiden/coveret på cden vil være det beste bildet av oss to, mens når man åpner cden vil det stå en takk for gaven/at de kom.

På CDen har vi også tenkt å legge inn en videosnutt fra vielsen. I tillegg legger vi inn den sangen vi bruker som bryllupsvals.

Vi legger også med forklaring om hvordan man kan få printet dem i fotobutikken for dem som ikke har pc.

Skrevet

Men hva er vitsen?

Det er da ikke interessant for gjestene å få en cd fra deres bryllup. Tror ofte brudepar overvurderer gjestenes interesse for bryllupet.

Skrevet
Men hva er vitsen?

Det er da ikke interessant for gjestene å få en cd fra deres bryllup. Tror ofte brudepar overvurderer gjestenes interesse for bryllupet.

Enig.

Eller en presset blomst fra der frieriet skjedde, slik som jeg har fått. Hva skal jeg gjøre med den? Henge den opp i ramme i stua?

Skrevet

Vitsen er at de kan få tilgang til de beste bildene. Dersom de ikke er interessert kan de jo bare la være å fremkalle noen av dem. Jeg vet at jeg hadde blitt glad for å få dersom jeg hadde vært gjest, for jeg glemmer alltid kamera, og de gangene jeg husker det, så glemmer jeg å ta bilder.

Skrevet

Vi skal ha gjestegaver - av den enkle grunn at jeg synes det er en hyggelig greie! De som ikke vil ha de lar de bare være igjen, enklere blir det ikke. Vi skal ha de små eskene med lokk fra Bryllupsbutikken, har faktisk bestilt de i dag! Vi skal også knyte et smalt silkebånd rundt de, etter at vi har fylt de med noe lekkert godt - vet bare ikke helt hva enda...

Skrevet
Men hva er vitsen?

Der må jeg si meg enig.

Og vi skal ikke ha gjestegaver, har nok utgifter til bryllupet som det er..

Skrevet

Hmm, kanskje dere har rett? Folk er ikke så interessert i andres bryllup som mange her (inkludert meg selv?) liker å tro....

Det en 10-12 av gjestene som har bedt oss om kopier av bilder allerede. Det var der vi fikk ideen om å sende dem til alle, så folk selv kunne velge hva de ville printe ut. Men det er kanskje å dumt å sende det til alle?

Tror jeg må tenkte litt mer på det.... Vi tenkte nemlig at det var en hyggelig gest til folk i tillegg til at det var billig (mye billigere enn vanlige takkekort), men utifra reaksjonene her, virker det som det kanskje var en dårlig ide. Vi vil jo ikke presse oss på folk heller...

Skrevet

Det var ikke for og kritisere..Og det er jo ikke vi som bestemmer hva du skal gjøre i ditt bryllup.. :) kom bare med noen synspunkter! :)

Skrevet

Synes det er forskjell på en cd med bilder og en med musikk som betyr noe for brudeparet. (Ikke bli sur på meg her da) Men musikk som betyr noe for brudeparet er ikke like interessant for meg, men bilder hadde vært topp. Men det er min mening.

Skrevet

Veldig enig med Ca.! En cd med bildre fra bryllupet hadde vært topp selv om jeg alltid har med kameraet og tar masse bilder selv!

En cd med musikk derimot hadde jeg ikke satt så pris på, og dessuten er det farlig ulovlig så det håper jeg ikke dere finner på å sende ut...

Selv tar jeg vare på de fleste bordkortene jeg får, beholder dem en stund i alle fall... Så forsvinner de "vanlige" etter hvert, og de mest forseggjorte tar jeg vare på. Men vi har alle forskjellig stil og smak, forstår godt at mange av dere ikke vil ha slike ting stående siden det passer dårlig med deres stil i hjemmet og deres smak generelt.

Skrevet

Da er det jo greit at gjestegaven er spiselig.......så forsvinner den nok :)

Jeg visste ikke at det var ulovlig å legge noen sanger på en cd og gi dem bort til familie og venner.

Kanskje vi må tenke mere på det før vi setter i gang.

Og de sangene vi har kommet frem til som betyr noe for oss tror jeg nok også betyr noe for ganske mange andre her i verden, som fx.

"When a man loves a woman"

"Stand by your man"

o.l.

Har sett det har blitt gjort av andre før meg, mn aldri tenkt at det kunne være ulovlig.

Skrevet

Spisbare og drikkbare gjestegaver er i alle fall safe greier. Og jeg insisterer :hoho: ; HYGGELIGE også! Lykke til med valget.....

Skrevet
Hmm, kanskje dere har rett? Folk er ikke så interessert i andres bryllup som mange her (inkludert meg selv?) liker å tro....

Det en 10-12 av gjestene som har bedt oss om kopier av bilder allerede. Det var der vi fikk ideen om å sende dem til alle, så folk selv kunne velge hva de ville printe ut. Men det er kanskje å dumt å sende det til alle?

Tror jeg må tenkte litt mer på det.... Vi tenkte nemlig at det var en hyggelig gest til folk i tillegg til at det var billig (mye billigere enn vanlige takkekort), men utifra reaksjonene her, virker det som det kanskje var en dårlig ide. Vi vil jo ikke presse oss på folk heller...

Jeg synes det var både en god ide oen hyggelig gest, jeg!

Jeg føler ikke at det er å presse seg på folk i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...