Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #1 Del Skrevet 19. januar 2004 Hva er vanlig å gi i gjestegaver? Hadde ikke hørt om det før jeg leste et innlegg her endag... Kan noen fortelle meg litt om det kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 19. januar 2004 #2 Del Skrevet 19. januar 2004 Så vidt jeg vet er det mer en amerikansk tradisjon enn norsk... Vi skal ihvertfall ikke ha det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. januar 2004 #3 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi prioritere heller ikke det. Så sannt jeg ikke plutselig kommer på noe genialt så kommer ikke våre gjester til å få gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsipessa Skrevet 19. januar 2004 #4 Del Skrevet 19. januar 2004 helt enig, det er typisk amerikansk, og ikke vanlig her i Norge. Jeg har vært i noen bryllup og jeg har aldri fått noen "gave". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 19. januar 2004 #5 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har aldri fått slike gaver i bryllup, og det falt oss heller ikke inn å gi dette selv. Gjestene får være med på en fantastisk fest og dag sammen med oss, tror de er glade for det selv om de ikke får noen gave! Jeg har i alle fall aldri savnet å FÅ noe når jeg selv har vært i bryllup.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 19. januar 2004 #6 Del Skrevet 19. januar 2004 Ehm...er det det vi skal gjøre, kanskje...? I allefall har vi kjøpt små bokser som vi skal fylle med et par-tre hjertesjokolader, skrive navn på gjesten, dekorere med gjennomgangsbildet vårt og bruke som bordkort. Er det gjestegaver da? I mitt hode er det mer som en fiffig ekstradessert/kaffegodt enn en gave, men det kan jo hende det teller som gjestegave... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. januar 2004 #7 Del Skrevet 19. januar 2004 Vi leker med tanken å brenne en cd med kjærlighetssanger som betyr mye for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #8 Del Skrevet 19. januar 2004 Ibe: har dere tenkt å gi det til alle gjestene eller? Iselin: Kansje det er på enmåte som gjeste gaver... Kansje vi også skal gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg har vært i bryllup og fått gjestegaver ved to anledninger. Den ene gangen var det en halvflaske Champagne med et kort påført hilsen fra brudeparet. Den andre gangen var det en liten bok som handlet om skikk og bruk. Veldig hyggelig det, men ikke akkurat veldig nødvendig, nei..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. januar 2004 #10 Del Skrevet 19. januar 2004 Kaketroll skrev Ibe: har dere tenkt å gi det til alle gjestene eller? Ja vi hadde planer om det. Har liksom ikke tenkt tanken helt ferdig enda da, men........... Åssen det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. januar 2004 #11 Del Skrevet 19. januar 2004 "Favours" er både engelsk og amerikansk tradisjon, men visstnok opprinnelig noe de gjorde i Italia. Jeg vet ikke om vi skal ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #12 Del Skrevet 19. januar 2004 Kaketroll skrev Ja vi hadde planer om det. Har liksom ikke tenkt tanken helt ferdig enda da, men........... Åssen det? Bare lurte... Hørtes ganske kosli ut :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandsbrud Skrevet 19. januar 2004 #13 Del Skrevet 19. januar 2004 Høres mest ut som en unødvendig utgift spør du meg, gavene ligger sikkert strødd enda festen er over uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anyvold Skrevet 19. januar 2004 #14 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg skal kjøpe små lerret og male et lite bilde til hver husstand. (Det blir ca 25) Jeg har så god tid før bryllupet.. tror det vil bli satt pris på.. alle vet at jeg er veldig kunstnerisk og alle har satt pris på maleriene de har fått av meg tidligere... men vet ikke hva motivene skal være... Litt abstrakt tror jeg.. mennesker i forskjellige positurer veldig forenklet. Fyldige strekmenn hehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #15 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg skal kjøpe små lerret og male et lite bilde til hver husstand. (Det blir ca 25) Jeg har så god tid før bryllupet.. tror det vil bli satt pris på.. alle vet at jeg er veldig kunstnerisk og alle har satt pris på maleriene de har fått av meg tidligere... men vet ikke hva motivene skal være... Litt abstrakt tror jeg.. mennesker i forskjellige positurer veldig forenklet. Fyldige strekmenn hehe.... Hadde jeg kunnet å male så hadde jeg sikkert gjort det jeg også, men jeg eier ikke kunstnersans i d hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. januar 2004 #16 Del Skrevet 19. januar 2004 ibe skrev: Kaketroll skrev Sitat: Ibe: har dere tenkt å gi det til alle gjestene eller? Ja vi hadde planer om det. Har liksom ikke tenkt tanken helt ferdig enda da, men........... Åssen det? Bare lurte... Hørtes ganske kosli ut Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. januar 2004 #17 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi skal ha gjestegaver! Små esker med sjokoladehjerter i rød folie. Det er nok ikke vanlig her i landet nei, men jeg synes det var en liten koselig ting å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. januar 2004 #18 Del Skrevet 20. januar 2004 Kaketroll skrev Ja vi hadde planer om det. Har liksom ikke tenkt tanken helt ferdig enda da, men........... Åssen det? Pass på, det er faktisk ulovlig å kopiere musikk på denne måten, og det blir jo faktisk i ganske stor stil om dere gir til alle gjestene. Noen av gjestene setter kanskje ikke så veldig stor pris på at dere gjør dere til kriminelle for å gi dem et minne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #19 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi skal ikke ha gjestegaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 20. januar 2004 #20 Del Skrevet 20. januar 2004 Syns det blir ganske teit å gjøre noe så amerikansk. Har aldri vært i bryllup hvor man har fått gaver!Og tror ærlig talt om jeg hadde fått en, så hadde den nok blitt glemt igjen........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå