Gå til innhold

Gjestegaver.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva er vanlig å gi i gjestegaver?

Hadde ikke hørt om det før jeg leste et innlegg her endag...

Kan noen fortelle meg litt om det kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prioritere heller ikke det. Så sannt jeg ikke plutselig kommer på noe genialt så kommer ikke våre gjester til å få gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig, det er typisk amerikansk, og ikke vanlig her i Norge. Jeg har vært i noen bryllup og jeg har aldri fått noen "gave".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått slike gaver i bryllup, og det falt oss heller ikke inn å gi dette selv. Gjestene får være med på en fantastisk fest og dag sammen med oss, tror de er glade for det selv om de ikke får noen gave! Jeg har i alle fall aldri savnet å FÅ noe når jeg selv har vært i bryllup..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm...er det det vi skal gjøre, kanskje...? I allefall har vi kjøpt små bokser som vi skal fylle med et par-tre hjertesjokolader, skrive navn på gjesten, dekorere med gjennomgangsbildet vårt og bruke som bordkort.

Er det gjestegaver da? I mitt hode er det mer som en fiffig ekstradessert/kaffegodt enn en gave, men det kan jo hende det teller som gjestegave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ibe: har dere tenkt å gi det til alle gjestene eller?

Iselin: Kansje det er på enmåte som gjeste gaver... Kansje vi også skal gjøre det? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup og fått gjestegaver ved to anledninger. Den ene gangen var det en halvflaske Champagne med et kort påført hilsen fra brudeparet. Den andre gangen var det en liten bok som handlet om skikk og bruk.

Veldig hyggelig det, men ikke akkurat veldig nødvendig, nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaketroll skrev

Ja vi hadde planer om det. Har liksom ikke tenkt tanken helt ferdig enda da, men...........

Åssen det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Favours" er både engelsk og amerikansk tradisjon, men visstnok opprinnelig noe de gjorde i Italia. Jeg vet ikke om vi skal ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kaketroll skrev

Ja vi hadde planer om det. Har liksom ikke tenkt tanken helt ferdig enda da, men...........

Åssen det?

Bare lurte... Hørtes ganske kosli ut :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mest ut som en unødvendig utgift spør du meg, gavene ligger sikkert strødd enda festen er over uansett... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal kjøpe små lerret og male et lite bilde til hver husstand.

(Det blir ca 25)

Jeg har så god tid før bryllupet.. tror det vil bli satt pris på.. alle vet at jeg er veldig kunstnerisk og alle har satt pris på maleriene de har fått av meg tidligere... men vet ikke hva motivene skal være... Litt abstrakt tror jeg.. mennesker i forskjellige positurer veldig forenklet. Fyldige strekmenn :P

hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg skal kjøpe små lerret og male et lite bilde til hver husstand.

(Det blir ca 25)

Jeg har så god tid før bryllupet.. tror det vil bli satt pris på.. alle vet at jeg er veldig kunstnerisk og alle har satt pris på maleriene de har fått av meg tidligere... men vet ikke hva motivene skal være... Litt abstrakt tror jeg.. mennesker i forskjellige positurer veldig forenklet. Fyldige strekmenn :P

hehe....

Hadde jeg kunnet å male så hadde jeg sikkert gjort det jeg også, men jeg eier ikke kunstnersans i d hele tatt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibe skrev:

Kaketroll skrev

Sitat:

Åssen det?

Bare lurte... Hørtes ganske kosli ut

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ha gjestegaver! Små esker med sjokoladehjerter i rød folie. Det er nok ikke vanlig her i landet nei, men jeg synes det var en liten koselig ting å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaketroll skrev

Åssen det?

Pass på, det er faktisk ulovlig å kopiere musikk på denne måten, og det blir jo faktisk i ganske stor stil om dere gir til alle gjestene. Noen av gjestene setter kanskje ikke så veldig stor pris på at dere gjør dere til kriminelle for å gi dem et minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir ganske teit å gjøre noe så amerikansk. Har aldri vært i bryllup hvor man har fått gaver!Og tror ærlig talt om jeg hadde fått en, så hadde den nok blitt glemt igjen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...