AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Jeg har lett litt på cheapsmells.com, men finner ikke helt svar (mulig det bare er engelsken min som strever). Tilbakebetaler cheapsmells toll? Er det noen av dere som i så fall har fått dette tilbakebetalt, og hvordan gjorde dere det? 1
Gjest Vampen Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Jeg tror ikke de gjør det? De gjorde ihvertfall ikke det før.
Gjest Swarovski Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Jeg har heller ikke hørt at de tilbakebetaler moms. Men du kan jo bare sende en mail til kundeservice'en deres og spørre.
DesertRose Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 (endret) De betaler tilbake ifølge nettsiden.. What about VAT/sales taxes and duties? We prepay VAT on all orders sent to a UK delivery address. If you live outside the UK and are charged sales tax, please send us a copy of the tax invoice by email to [email protected], within 30 days and we will be happy to refund your money. We reserve the right, however, to change our tax refund policy at any time without notice. Er bare å titte litt rundt på nettsiden så finner man gjerne det en leter etter. Endret 6. april 2012 av DesertRose
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 DesertRose: Jeg fant det der, jeg bare skjønte ikke om det inkluderte toll. Det som står der, er jo at de tilbakebetaler moms.
Jade Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Med mindre Cheapsmells selger klær eller andre tollpliktige varer, så er det bare moms og tollgebyr du trenger å tenke på. FeelUnique og StrawberryNET tilbakebetaler tollgebyret også, men om Cheapsmells gjør det, vet jeg ikke. Men de burde det siden du allerede har betalt for momsen, og dermed burde slippe utgifter ved en "ekstra momsrunde".
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 Sist jeg bestilte så stod det på utsjekkingen at de tilbyr seg å betale tilbake, men at de forbeholder retten til å når som helst trekke tilbake det tilbudet. Noe jeg antar de vil gjøre om de ser regnestykkene sine gå i minus.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #8 Skrevet 7. april 2012 Med mindre Cheapsmells selger klær eller andre tollpliktige varer, så er det bare moms og tollgebyr du trenger å tenke på. FeelUnique og StrawberryNET tilbakebetaler tollgebyret også, men om Cheapsmells gjør det, vet jeg ikke. Men de burde det siden du allerede har betalt for momsen, og dermed burde slippe utgifter ved en "ekstra momsrunde". Okei, takk! Da ga det litt mening for meg
Chelsea82 Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Har selv skrevet mail til kundeservice på cheapsmell og da scannet de kvitteringen fra posten vedrørende gebyrer og mva. Skev hva dette utgjorde i pund og mitt ordrenummer da jeg bestilte. Fikk refundert alt på kortet jeg betalte med
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Har selv skrevet mail til kundeservice på cheapsmell og da scannet de kvitteringen fra posten vedrørende gebyrer og mva. Skev hva dette utgjorde i pund og mitt ordrenummer da jeg bestilte. Fikk refundert alt på kortet jeg betalte med Så bra! Scannet du selv inn kviteringene fra posten og sendte dette til cheapsmells?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Forstod det også som at man får igjen slik som man gjør med feelunique. Men da jeg skulle til å betale ser jeg det står: Please note that whilst Guernsey is not part of the European Union it is part of the Customs Territory of the European Community and therefore orders dispatched to countries within the EU are not liable for customs duties. Where Customs duties have been paid on imports into the European Union (EU), based on the customs value of the goods this incorrect charge will not be reimbursed. Hva mener de med dette?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Forstod det også som at man får igjen slik som man gjør med feelunique. Men da jeg skulle til å betale ser jeg det står: Please note that whilst Guernsey is not part of the European Union it is part of the Customs Territory of the European Community and therefore orders dispatched to countries within the EU are not liable for customs duties. Where Customs duties have been paid on imports into the European Union (EU), based on the customs value of the goods this incorrect charge will not be reimbursed. Hva mener de med dette? Det betyr av varene de sender (fra Guernsey) skal sendes innen EU-reglene selv om øyen ikke er en del av EU. Om noen land i EU må betale toll så retter ikke cheapsmells opp i feilen tollen har gjort.
Chelsea82 Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 Så bra! Scannet du selv inn kviteringene fra posten og sendte dette til cheapsmells? Ja. Du må legge ved det som dokumentasjon
Chelsea82 Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Jeg har lett litt på cheapsmells.com, men finner ikke helt svar (mulig det bare er engelsken min som strever). Tilbakebetaler cheapsmells toll? Er det noen av dere som i så fall har fått dette tilbakebetalt, og hvordan gjorde dere det? Ja, de gjør det.Står under QA
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 TS her. Takk for svar alle sammen. Jeg har nå også selv fått bekretet at de tilbakebetaler toll, og det er jo kjempeflott for oss som ofte kjøper produkter til over 200 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå