Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge trodd at jeg har kombinasjonshud, fordi jeg har vært normal eller tørr i kinnene, men blitt oljete i panne, rundt nesen og på haken. Nå har jeg derimot gått ganske lenge uten sminke, og hva merker jeg? Jeg er tørr i hele ansiktet! Dette får meg jo til å tenke at de oljete områdene kom av sminken. Men betyr dette at jeg egentlig har tørr/fuktfattig hud? Eller må jeg iberegne sminkebruken? Er litt forrvirret her, for å si det mildt :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lenge trodd at jeg har kombinasjonshud, fordi jeg har vært normal eller tørr i kinnene, men blitt oljete i panne, rundt nesen og på haken.

Dette er typisk for normal/kombinasjonshud ;) De fleste sminkeprodukter inneholder olje (med mindre du konsekvent unngår det) og derfor blir man fort blank i t-sonen. Man har større porer i t-sonen og derfor utskiller huden mer sebum i disse områdene. Har du erfaring med mineral-sminke? Alernativt, leter du etter en base, kan du bruke vannbasert foundation som Hydralight (IsaDora, rimelig variant) som tilfører fuktighet, uten å gjøre enkelte hudpartier fete :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Clandestine, men jeg er ikke ute etter sminkeprodukter. Jeg er interessert i å finne ut av hva slags hudtype jeg har, slik at jeg kan kjøpe riktige hudpleieprodukter :)

Skrevet

Mange hudpleiesalonger tilbyr gratis uforpliktende hudanalyse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...