AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Jeg har lenge trodd at jeg har kombinasjonshud, fordi jeg har vært normal eller tørr i kinnene, men blitt oljete i panne, rundt nesen og på haken. Nå har jeg derimot gått ganske lenge uten sminke, og hva merker jeg? Jeg er tørr i hele ansiktet! Dette får meg jo til å tenke at de oljete områdene kom av sminken. Men betyr dette at jeg egentlig har tørr/fuktfattig hud? Eller må jeg iberegne sminkebruken? Er litt forrvirret her, for å si det mildt
Clandestine Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 Jeg har lenge trodd at jeg har kombinasjonshud, fordi jeg har vært normal eller tørr i kinnene, men blitt oljete i panne, rundt nesen og på haken. Dette er typisk for normal/kombinasjonshud De fleste sminkeprodukter inneholder olje (med mindre du konsekvent unngår det) og derfor blir man fort blank i t-sonen. Man har større porer i t-sonen og derfor utskiller huden mer sebum i disse områdene. Har du erfaring med mineral-sminke? Alernativt, leter du etter en base, kan du bruke vannbasert foundation som Hydralight (IsaDora, rimelig variant) som tilfører fuktighet, uten å gjøre enkelte hudpartier fete
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 Takk for svar. Clandestine, men jeg er ikke ute etter sminkeprodukter. Jeg er interessert i å finne ut av hva slags hudtype jeg har, slik at jeg kan kjøpe riktige hudpleieprodukter
Jade Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Mange hudpleiesalonger tilbyr gratis uforpliktende hudanalyse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå