Gå til innhold

Grumsete urin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har grumsete urin, hva kan være årsaken til det? Andre som har har/har hatt det?

Er det vanlig med grumsete urin hvis man ikke har drukket store mengder, eller skyldes det alltid andre ting som grus i urinen eller UVI??

Var akkurat hos legen, og striksen slo ut negativt...men de sendte den til dyrkning siden den var så grumsete, og legen ga meg antibiotika nettopp pga grummsete urin....

AnonymBruker
Skrevet

*dytt*

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har/har hatt grumsete urin?

Skrevet

Grumsete urin er veldig vanlig ved uvi og andre sykdommer som har med urinveiene å gjøre.

Men det er også vanlig å få det om man har drukket for lite over lengre tid, og noen ganger når man spiser enkelte matvarer.

AnonymBruker
Skrevet

Så det er vanlig med grumsete urin når man ikke har vært på toalettet på 3-4 timer? Eller etter en natts søvn?

Noen som vet hvordan grus i urinene arter seg /ser ut?

Skrevet

Så det er vanlig med grumsete urin når man ikke har vært på toalettet på 3-4 timer? Eller etter en natts søvn?

Noen som vet hvordan grus i urinene arter seg /ser ut?

Det er ikke "vanlig" i den forstand at man har det til enhver tid uten at det er noe ulumskheter i urinveiene. Men, det er vanlig i forbindelse med urinveisinfeksjoner, resturin man ikke får kvittet seg med, bruk av kateter og eventuelle nyreproblemer.

Som noen skriver over her kan det også ha innvirkning hva man har hatt i seg, og vitamintilskudd(overskudd) kan også vise seg på denne måten.

"Grums i urin" synes jeg ser litt ut som vann som akkurat så vidt har fryst. Det blir på en måte "flak" i urinen. Når du har urinen i et glass er det rett og slett vanskeligere å se igjennom urinen, og væsken er ikke klar på den måten man forventer av urin.

Men: det er neppe noe farlig. Hadde jeg vært deg ville jeg trøkka på med tranbærtabletter og masse vann :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke "vanlig" i den forstand at man har det til enhver tid uten at det er noe ulumskheter i urinveiene. Men, det er vanlig i forbindelse med urinveisinfeksjoner, resturin man ikke får kvittet seg med, bruk av kateter og eventuelle nyreproblemer.

Som noen skriver over her kan det også ha innvirkning hva man har hatt i seg, og vitamintilskudd(overskudd) kan også vise seg på denne måten.

"Grums i urin" synes jeg ser litt ut som vann som akkurat så vidt har fryst. Det blir på en måte "flak" i urinen. Når du har urinen i et glass er det rett og slett vanskeligere å se igjennom urinen, og væsken er ikke klar på den måten man forventer av urin.

Men: det er neppe noe farlig. Hadde jeg vært deg ville jeg trøkka på med tranbærtabletter og masse vann :)

Takk for svar!:)

Jeg tisset i et glass istad for å se, da var det morgenurinen... det er ingen flak i dne, men den er svakt grumsete med "bittesmå partikler" overalt....men urin er vel ikke klokkeklar og 100% skinnende til vanlig,heller? Jeg tisset på et urinprøveglass og kunne klart se gjennom glasset.

AnonymBruker
Skrevet

Andre som har grumsete urin med små partikler i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...