Gå til innhold

til dere som bruker shampo uten sls silikon og parabener

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hodebunnen min klør veldig mye, og jeg har blitt anbefalt å bruke naturlige shampoer, uten sls, silikon, parabener og andre sterke stoffer. men jeg har søkt men finner ingen merker.

så dere som bruker shampoer uten alt dette. hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vodka
Skrevet

lurer jeg og på. Men jeg vil og at den skal være parfyme/duft-fri

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du egentlig søkt, og hva i alle dager har du søkt på? Du kan jo gå inn i en av de store nettbutikkene og trykke på 'Natural', for eksempel.

Skrevet

Jeg bruker Pureology, kjøpt fra Feelunique. Jeg klør veldig på ryggen etter å ha brukt vanlig shampoo og balsam, men merker stor forskjell i fra andre shampooer og til dette merket.

Gjest kittycat
Skrevet

apoteket har sikkert noe bra naturlige greier

Gjest Vodka
Skrevet

Jeg bruker Pureology, kjøpt fra Feelunique. Jeg klør veldig på ryggen etter å ha brukt vanlig shampoo og balsam, men merker stor forskjell i fra andre shampooer og til dette merket.

Jeg liker ikke Pureology, synes den lukter alt for sterkt. Den inneholder også SLS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke Pureology, synes den lukter alt for sterkt. Den inneholder også SLS.

Det gjør den vel ikke!

Skrevet

Den inneholder absolutt ikke SLS, men den lukter litt sterkt ja. Veldig fornøyd med denne shampoen.

AnonymBruker
Skrevet

Den inneholder absolutt ikke SLS, men den lukter litt sterkt ja. Veldig fornøyd med denne shampoen.

Ikke for å kuppe tråden til TS, men kan jeg spørre hvilke av shampoene du har prøvd? Jeg har bare testet hydrate shampoen, men kunne tenke meg å prøve de andre også :)

Gjest Vodka
Skrevet (endret)

Det gjør den vel ikke!

Den jeg har gjør det. Det er den grønne.

ingrediensene er:

Water, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Hydrolyzed Vegetable Protein PG Propyl Silanetriol, Melanin, Ascorbic Acid (Vitamin C), Tocopherol (Natural Vitamin E), Ethylhexyl Methoxycinnamate, Helianthus Annuus Seed Extract (Sunflower Seed Extract), Helianthus Annuus Seed Oil, Amodimethicone, C11 15 Pareth 7, Laureth 9, Trideceth 12, Biotin (Vitamin H), Glycine Soja Protein

eller tar jeg feil!?

Endret av Vodka
  • Liker 1
Gjest Vodka
Skrevet

Har dere i det hele tatt lest på ingrediens-listen på flaskene, dere som mener så bastant at Pureology ikke inneholder SLS? Eller har noen fortalt dere at de ikke inneholder det og så stoler dere på det?

• Liker 2
Skrevet

Den jeg har gjør det. Det er den grønne.

ingrediensene er:

Water, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Hydrolyzed Vegetable Protein PG Propyl Silanetriol, Melanin, Ascorbic Acid (Vitamin C), Tocopherol (Natural Vitamin E), Ethylhexyl Methoxycinnamate, Helianthus Annuus Seed Extract (Sunflower Seed Extract), Helianthus Annuus Seed Oil, Amodimethicone, C11 15 Pareth 7, Laureth 9, Trideceth 12, Biotin (Vitamin H), Glycine Soja Protein

eller tar jeg feil!?

Du tar FEIL! Du blander Sodium lauryl sulfoacetate med Sodium Laureth Sulfate.

Sodium lauryl sulfoacetate er noe helt annet enn SLS. Google det!

• Liker 3
Skrevet (endret)

hodebunnen min klør veldig mye, og jeg har blitt anbefalt å bruke naturlige shampoer, uten sls, silikon, parabener og andre sterke stoffer. men jeg har søkt men finner ingen merker.

så dere som bruker shampoer uten alt dette. hva bruker dere?

I vanlige matbutikker kan du få kjøpt diverse shampoo og såpe beregnet på babyer, de er veldig milde, og inneholder som regel ikke sls eller parfyme. Ellers kan jeg gi et par eksempler på andre sls-frie shampooer:

- Shampooene i The Bodyshop Rainforest-serien

- Shampooer fra Burts Bees

- Shampooer fra Green People

Du kan sjekke ut lockig.se, og lese i forumet der for å få tips til flere produkter.

Endret av Jompa
  • Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg liker godt John Masters Organics. :)

Gjest Vodka
Skrevet (endret)

Du tar FEIL! Du blander Sodium lauryl sulfoacetate med Sodium Laureth Sulfate.

Sodium lauryl sulfoacetate er noe helt annet enn SLS. Google det!

Ja, jeg tar feil, Sodium lauryl sulfoacetate er ikke SLS (Sodium lauryl sulfate). Det er SLSA. Men Sodium laureth sulfate forkortes hvertfall SLES, ikke SLS.

Uansett så klør jeg i hodebunnen når jeg bruker Pureology-shampooen min, så jeg liker den ikke. Den lukter utrolig ekkelt og. Har heller ikke fått noe finere hår.

US EPA er den beste kilden jeg fant når jeg googlet. De beskriver Sodium lauryl sulfoacetate som moderat irriterende for øyne og hud. Så jeg vil ikke si den er helt harmløs da :) Kan hende de fleste tåler den bra, men Pureology-shampooen min er ikke bra for min hodebunn.

Endret av Vodka
Gjest Swarovski
Skrevet

I tillegg til de som er nevnt, har også Tigi et par som er uten sls.

Og så finnes det jo haugevis på iHerb.com. Men husk å lese innholdsfortegnelsen nøye. For det er endel som har sls-lignende ingredienser. (Om enn noe svakere enn sls/sles).

Skrevet

Liker godt Green People. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for reklame.

Phaedra,mod

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...