AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 hodebunnen min klør veldig mye, og jeg har blitt anbefalt å bruke naturlige shampoer, uten sls, silikon, parabener og andre sterke stoffer. men jeg har søkt men finner ingen merker. så dere som bruker shampoer uten alt dette. hva bruker dere?
Gjest Vodka Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 lurer jeg og på. Men jeg vil og at den skal være parfyme/duft-fri
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Hvor mye har du egentlig søkt, og hva i alle dager har du søkt på? Du kan jo gå inn i en av de store nettbutikkene og trykke på 'Natural', for eksempel.
Opal Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Jeg bruker Pureology, kjøpt fra Feelunique. Jeg klør veldig på ryggen etter å ha brukt vanlig shampoo og balsam, men merker stor forskjell i fra andre shampooer og til dette merket.
Gjest kittycat Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 apoteket har sikkert noe bra naturlige greier
Gjest Vodka Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Jeg bruker Pureology, kjøpt fra Feelunique. Jeg klør veldig på ryggen etter å ha brukt vanlig shampoo og balsam, men merker stor forskjell i fra andre shampooer og til dette merket. Jeg liker ikke Pureology, synes den lukter alt for sterkt. Den inneholder også SLS.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Jeg liker ikke Pureology, synes den lukter alt for sterkt. Den inneholder også SLS. Det gjør den vel ikke!
Skylines Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Den inneholder absolutt ikke SLS, men den lukter litt sterkt ja. Veldig fornøyd med denne shampoen.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Den inneholder absolutt ikke SLS, men den lukter litt sterkt ja. Veldig fornøyd med denne shampoen. Ikke for å kuppe tråden til TS, men kan jeg spørre hvilke av shampoene du har prøvd? Jeg har bare testet hydrate shampoen, men kunne tenke meg å prøve de andre også
Gjest Vodka Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 (endret) Det gjør den vel ikke! Den jeg har gjør det. Det er den grønne. ingrediensene er: Water, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Hydrolyzed Vegetable Protein PG Propyl Silanetriol, Melanin, Ascorbic Acid (Vitamin C), Tocopherol (Natural Vitamin E), Ethylhexyl Methoxycinnamate, Helianthus Annuus Seed Extract (Sunflower Seed Extract), Helianthus Annuus Seed Oil, Amodimethicone, C11 15 Pareth 7, Laureth 9, Trideceth 12, Biotin (Vitamin H), Glycine Soja Protein eller tar jeg feil!? Endret 6. april 2012 av Vodka 1
Gjest Vodka Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Har dere i det hele tatt lest på ingrediens-listen på flaskene, dere som mener så bastant at Pureology ikke inneholder SLS? Eller har noen fortalt dere at de ikke inneholder det og så stoler dere på det? 2
Lisa-Marie Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Den jeg har gjør det. Det er den grønne. ingrediensene er: Water, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Hydrolyzed Vegetable Protein PG Propyl Silanetriol, Melanin, Ascorbic Acid (Vitamin C), Tocopherol (Natural Vitamin E), Ethylhexyl Methoxycinnamate, Helianthus Annuus Seed Extract (Sunflower Seed Extract), Helianthus Annuus Seed Oil, Amodimethicone, C11 15 Pareth 7, Laureth 9, Trideceth 12, Biotin (Vitamin H), Glycine Soja Protein eller tar jeg feil!? Du tar FEIL! Du blander Sodium lauryl sulfoacetate med Sodium Laureth Sulfate. Sodium lauryl sulfoacetate er noe helt annet enn SLS. Google det! 3
Jompa Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 (endret) hodebunnen min klør veldig mye, og jeg har blitt anbefalt å bruke naturlige shampoer, uten sls, silikon, parabener og andre sterke stoffer. men jeg har søkt men finner ingen merker. så dere som bruker shampoer uten alt dette. hva bruker dere? I vanlige matbutikker kan du få kjøpt diverse shampoo og såpe beregnet på babyer, de er veldig milde, og inneholder som regel ikke sls eller parfyme. Ellers kan jeg gi et par eksempler på andre sls-frie shampooer: - Shampooene i The Bodyshop Rainforest-serien - Shampooer fra Burts Bees - Shampooer fra Green People Du kan sjekke ut lockig.se, og lese i forumet der for å få tips til flere produkter. Endret 6. april 2012 av Jompa 2
Gjest Vodka Skrevet 6. april 2012 #15 Skrevet 6. april 2012 (endret) Du tar FEIL! Du blander Sodium lauryl sulfoacetate med Sodium Laureth Sulfate. Sodium lauryl sulfoacetate er noe helt annet enn SLS. Google det! Ja, jeg tar feil, Sodium lauryl sulfoacetate er ikke SLS (Sodium lauryl sulfate). Det er SLSA. Men Sodium laureth sulfate forkortes hvertfall SLES, ikke SLS. Uansett så klør jeg i hodebunnen når jeg bruker Pureology-shampooen min, så jeg liker den ikke. Den lukter utrolig ekkelt og. Har heller ikke fått noe finere hår. US EPA er den beste kilden jeg fant når jeg googlet. De beskriver Sodium lauryl sulfoacetate som moderat irriterende for øyne og hud. Så jeg vil ikke si den er helt harmløs da Kan hende de fleste tåler den bra, men Pureology-shampooen min er ikke bra for min hodebunn. Endret 6. april 2012 av Vodka
Gjest Swarovski Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 I tillegg til de som er nevnt, har også Tigi et par som er uten sls. Og så finnes det jo haugevis på iHerb.com. Men husk å lese innholdsfortegnelsen nøye. For det er endel som har sls-lignende ingredienser. (Om enn noe svakere enn sls/sles).
Månestråle** Skrevet 7. april 2012 #18 Skrevet 7. april 2012 Jeg bruker shampoo og balsam fra Urtekram, kjøpt på helsekost. Er veldig fornøyd. Bruker den med kamille. http://www.urtekram.dk/plejeprodukter0/prodcat/shampoo/ 1
Jompa Skrevet 7. april 2012 #20 Skrevet 7. april 2012 Jeg bruker shampoo og balsam fra Urtekram, kjøpt på helsekost. Er veldig fornøyd. Bruker den med kamille. http://www.urtekram.dk/plejeprodukter0/prodcat/shampoo/ Oj, selges disse i Norge? Hvor da? Jeg har kjøpt i Danmark, og vært veldig fornøyd med merket, men har ikke sett det i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå