Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter treningspause pga. tre barnefødsler på seks år fant jeg i sommer ut at tiden var inne for å begynne å trene igjen. Hev meg på Friskis & Svettis på skolens gymsal. Jeg var flink og trente ei eller to ganger hver uke i hele høst. Det var som sagt flere år siden jeg hadde trent, jeg hadde lagt på meg 15 kilo siste svangerskap. Og gleden var stor, det var kjempegøy å trene igjen. Har jo sluttet å røyke og alt er bare fryd og gammen. Må nesten passe meg for ikke å gå hele byen rundt på F&S hver eneste dag.

Veldig gøy helt til ei venninnne som sliter med motivasjonen spør meg om jeg merker stor forskjell etter at jeg er begynt å trene. Faktisk nei! Motivasjonen rett i kjelleren. Kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke merker større forskjell verken i armer, bein, pust, overskudd eller vekta. Jeg er jo i utgangspunktet i nokså dårlig form, selv om jeg er på beina fra morgen til kveld. Jeg skulle aldri begynt å tenke, bare hoppet i vei og vært glad og fornøyd. Nå sliter jeg med å komme i gang igjen etter juleferien.

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Det hjalp jo tydeligvis på overskudd og humør? :smile:

Skrevet

Du hadde det jo gøy!? Trenger du da andre motiver for å trene?

Pust og kondis vil jeg tro er forbedret, selv om du ikke merker det.

Fokuser på gleden ved å trene. Du får jo mye igjen for det som ikke kan måles slik som en vektnål kan gi det et bilde av dine resulater på. Du kan ha mer overskudd, energi, humør, utholdenhet, styrke og bedre helse - men det kan kanskje ikke sees eller merkes av deg og de rundt deg.

Skal vel mer enn noen mnd til før man bør forvente å se/merke tydelig forskjell?

Skrevet

Det er litt som med ekstra penger på konto, du merker ikke at det er mer, men skulle man fjernet det igjen... ja, da ser du.... da var de der likevel...

Joda, du har nok fått bedre kondisjon, leddene dine er sterkere, senene dine har det bedre, kroppen din har det bedre. Og du har det bedre - for du har det gøy! Du er sunnere, det er viktig, og som nevnt før her, du er glad og fornøyd. Slett ikke alle forunt, skal jeg si deg!

Hvis du virkelig vil se og merke forskjell og trenger litt mer motivasjon i form av det, så prøv med å legge på en gang til i uken - til tre ganger.

Vær også bevisst på trening om du ikke klarer øvelsene litt bedre, strekker armen litt lenger ut, følg med i et vindu fx om det ikke ser bedre ut. Synes du ikke at det er litt lettere å følge med? Og hadde du ikke klart en halvtime til på slutten av timen? Hadde du klarte det i høst?

Det er mange små tegn som gjør at man merker at man trener. Selv ville jeg kanskje si at etter så mange år, og som leder attpåtil, så merker jeg nok ikke så mye. Men hvis jeg tenker tilbake på tiden før dette - ojojojoj... visst er det forskjell!

Skrevet

Du har sikkert blitt mye mer bevegelig uten at du legger merke til det selv! jeg følte ikke noen forandring, men det gjorde legen min! Du er nok blitt mye sterkerer selv om du ikke har fått tydeligere muskler...

Skrevet

Hør her Birgitte, blås i din venninnes dårlige motivasjon...

* Du får humør og energi av å trene

* Du får bedre kondis

* Du får en sterkere og smidigere kropp(kanskje ikke etter første stramopptimen :ler: )

* Mindre utsatt for belastningsskader(som følge av stillesittende arbeid på jobb). Dette gjelder ivertfall for meg hjelper mot stive skuldre, vondt rygg og muse arm.

Jeg sliter litt selv. Var kjempeflink før jul. Feirer liksom litt jul enda i huset vårt :lol:, sofakos, gotteri og seine (feite) måltider. Deilig men veldig ugunstig for kroppen i lengden.

Nå skal jeg ta meg selv i nakken og begynne med 1 dag denne uken og fortsette med å trene.

Kom igjen og bli med da Birgitte :D

Skrevet

Jeg synes du bør begynne igjen fordi du hadde det gøy med å trene, du kom deg ut av huset, dyrket deg selv, følte økt velvære og hadde det bra! Bare tenk på det du, vekten går nok nedover om det ikke går så fort som man ønsker av og til.

Skrevet

Det er greit, jeg skal begynne igjen. Skjønner jo at det ikke er negativt om man ikke merker forskjell i det daglige.

Synes bare det var så liten forskjll etter å ha hatt opphold på så lang tid. Men, jeg vet jo at det er bra for kroppen og humøret. Må jo innrømme at det faktisk er en liten motivasjon at den ene kvelden er midt i leggetiden. Kan gå hjemmefra med god samvittighet, si natta, natta. Kommer hjem etter en time og alle ungene er i seng, og samvittigheten er fremdeles god - har jo vært på trening.

Jeg blir med!!

Skrevet

Tenk på vekten du evnt. hadde gått opp hvis du IKKE hadde trent. Det er det jeg tenker på når jeg kutter ut snop og spiser sunt osv, og ikke merker et pøkk på vekta, buksene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...