AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Jeg har nettopp kjøpt kløverkjøttdeig fra bunnpris, og er driiiitnervøs for å prøve den. Har lest litt rundt på nettet nå, og ser at den i allefall ikke inneholder MUK. Men folk synes at den smaker helt grusomt! Jeg kjøpte den fordi jeg har dårlig råd.. Er hele fredagstacoen ødelagt nå? Den ser i og for seg frisk og rød ut i fargen, men jeg er skeptisk...
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Du kan trygt lage fredagstacoen din med den kjøttdeigen. Den smaker like godt som en hvilken som helst annen kjøttdeig. 1
Arlea Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Hva er du nervøs for? Den er ikke farlig å spise, ikke farligere enn andre kjøttdeiger i alle fall. Men ja, er mange som ikke er begeistret for smaken/lukten. Jeg bruker alltid mye krydder når jeg steker kjøttdeig og merker ikke forskjell egentlig. 1
Ryvre Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Frisk og rød ut i fargen? Yuk, kjøttdeig skal jo være brunaktig.
Zzyzx Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Og i Norge lages det ikke MUK av storfe, så det trenger du iallfall ikke bekymre deg for. At folk synes den smaker helt grusomt kommer nok av at den er billig, og av en eller annen grunn har billig blitt synonymt med dårlig. Selv om det ikke nødvendigvis stemmer. 4
iskaffe Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Den har en merkelig bismak. Kjenner lett forskjell på gilde og kløver kjøttdeig. Men krydrer du tacoen med masse tacokrydder så går det nok bra.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Den er ekstremt stygg Er den noe kjøttdeig som er pen? 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Det er rar bismak av den syntes vi da. Men det kjøttdeig er jo kjøttdeig Så dette går nok sikkert bra!
Bjørn82 Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 Jeg tror ikke jeg har spist den kløverkjøtt-deigen noen gang. Men jeg kjøper stadig vekk Rema 1000 sin 600g kjøttdeig som både smaker bra og er billig. Jeg synes maten min smaker bedre når jeg vet at jeg ikke har blitt lurt til å kjøpe noe som faktisk reellt sett ikke har noen bedre kvalitet. En ting har jeg lyst å nevne i en bisetning er at Gilde sin kjøttdeig ser ut til å inneholde mye mere vann en hva Ream 1000 sin kjøttdeig gjør. Når man steker en 400g Gilde så blir den kokt før den blir stekt pga. alt vannet som er i den. Derimot ser det ut som at Rema 1000 sin kjøttdeig faktisk blir stekt. (Selv om den også har litt vann i seg.) 1
Gjest Survival Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Nå er det ingenting galt i at du handler på Bunnpris grunnet dårlig råd, men jeg mener at du bør velge kvalitet over kvantitet når det kommer til kjøtt. Jeg har ikke smakt denne Kløver-kjøttdeigen, men jeg er hovedsaklig skeptisk til alt som du finner på Bunnpris, må jeg ærlig innrømme. Likevel noen tips dersom du har dårlig råd og er på utkikk etter kjøttdeig; Frossen kjøttdeig er billigere enn fersk. Større kvantum gir billigere kjøttdeig. Kjøper du en frossen kjøttdeig på si 750 gram fra Gilde, holder jo denne i flere middager og er billigere enn å kjøpe flere pakker fersk kjøttdeig. Og sist, men ikke minst kyllingkjøttdeig er superbillig! Det er selvfølgelig en annen smak, (og det inneholder MUK, men hva er problemet?), men i tacos smaker jo kyllingkjøttdeig kjempegodt, syns jeg i hvert fall. Generelt vil tacokrydderet kamuflere mange av de andre smakene på kjøttdeigen.
Arlea Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 (...) men jeg er hovedsaklig skeptisk til alt som du finner på Bunnpris, må jeg ærlig innrømme. Ut av nysgjerrighet: hvorfor?
Gjest Survival Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Ut av nysgjerrighet: hvorfor? Rett og slett fordi det er billigere. Jeg skal innrømme at jeg har fordommer om mat som er billigere enn hva du får det på for eksempel Rema 1000. Jeg tenker at noe mangler, eller noe er lagt til, dersom kjøttdeigen faktisk er billigere enn 30 kroner. For meg er det bare ikke logisk. Og da tenker jeg at det går utover kvaliteten. I tillegg har jeg dårlige erfaringer med å handle på Bunnpris, dessverre. Både ift å kjøpe mat som er utgått på dato, og lignende.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Er den noe kjøttdeig som er pen? saklig. Men ja, har du ikke sett forskjellene på hvordan strimlene ligger i en Gilde pakke i forhold til Kløverkjøttdeigen? Hvordan klistremerket på Gilde pakken viser mer kjøtt strimler, at den viser "mer hud" men ikke de sensuelle plassene. Mens Kløverkjøttdeigen bare gjemmer alt og viser sure tær og et stygt ansikt.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. april 2012 #15 Skrevet 6. april 2012 Rett og slett fordi det er billigere. Jeg skal innrømme at jeg har fordommer om mat som er billigere enn hva du får det på for eksempel Rema 1000. Jeg tenker at noe mangler, eller noe er lagt til, dersom kjøttdeigen faktisk er billigere enn 30 kroner. For meg er det bare ikke logisk. Og da tenker jeg at det går utover kvaliteten. I tillegg har jeg dårlige erfaringer med å handle på Bunnpris, dessverre. Både ift å kjøpe mat som er utgått på dato, og lignende. Du får holde denne snobbetheten din og fordommene dine for deg selv. Bunnpris er ram på å forhandle med sine leverandører samt at de har en policy på hvor butikkene deres skal ligge (ikke de dyreste lokalene) i forhold til Rema 1000 og f.eks. Rimi. Det er mest sannsynlig derfor Bunnpris holder lave priser. Bunnpris har helt normale varer - bare billigere. I tillegg har de sin egen matserie som heter Kløver med noe bonus greier til kunden. Det er bra at Rimi/Ica og Rema har noe konkurranse fra noen helt utenfor de store kjedesystemene (Norgesgruppen/Joker/Kiwi/Meny, m.fl.) og Coop ellers hadde matprisene bare gått en vei og det er opp opp opp.
Gjest Mildrid Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 Her er maten dyrere på Bunnpris en på Rema, så da er det greit eller? Jeg smaker ikke forskjell på kløverkjøttdeigen i forhold til gilde sin. Kjøttdeig er et resteprodukt uansett hvem som lager den. 2
Gjest Survival Skrevet 6. april 2012 #17 Skrevet 6. april 2012 Du får holde denne snobbetheten din og fordommene dine for deg selv. Bunnpris er ram på å forhandle med sine leverandører samt at de har en policy på hvor butikkene deres skal ligge (ikke de dyreste lokalene) i forhold til Rema 1000 og f.eks. Rimi. Det er mest sannsynlig derfor Bunnpris holder lave priser. Bunnpris har helt normale varer - bare billigere. I tillegg har de sin egen matserie som heter Kløver med noe bonus greier til kunden. Det er bra at Rimi/Ica og Rema har noe konkurranse fra noen helt utenfor de store kjedesystemene (Norgesgruppen/Joker/Kiwi/Meny, m.fl.) og Coop ellers hadde matprisene bare gått en vei og det er opp opp opp. Dette er latterlig. Så jeg er SNOBB fordi jeg ikke handler på Bunnpris? Jeg er snobb fordi jeg har handlet på Bunnpris tre ganger og fått med meg varer som var utgått på dato? Og fordi andre som bor på samme sted som meg har samme oppfatning av Bunnpris-butikken her i nærheten? Etter hva jeg forstår og har lest i tester er det Rema 1000 som er den billigste butikken å handle på, så det punktet med at Bunnpris har generelt billigere varer forstår jeg ikke. De har dog merket Kløver ja som du nevner som er billigere, og det er dette merket jeg er skeptisk til. Og er det så rart? Tydeligvis mange fler her i tråden som har dårlig erfaring med Kløver også. Det siste avsnittet ditt har ingenting med mitt innlegg å gjøre. Jeg er nemlig helt enig med deg, at det er godt at de store kjedebutikkene får konkurranse fra andre butikker. Det har jeg da aldri sagt noe mot?
Tonelone24 Skrevet 6. april 2012 #18 Skrevet 6. april 2012 Hva med å sjekke datoen på varene selv, snobb? 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #19 Skrevet 6. april 2012 Du får holde denne snobbetheten din og fordommene dine for deg selv. Bunnpris er ram på å forhandle med sine leverandører samt at de har en policy på hvor butikkene deres skal ligge (ikke de dyreste lokalene) i forhold til Rema 1000 og f.eks. Rimi. Det er mest sannsynlig derfor Bunnpris holder lave priser. Bunnpris har helt normale varer - bare billigere. I tillegg har de sin egen matserie som heter Kløver med noe bonus greier til kunden. Det er bra at Rimi/Ica og Rema har noe konkurranse fra noen helt utenfor de store kjedesystemene (Norgesgruppen/Joker/Kiwi/Meny, m.fl.) og Coop ellers hadde matprisene bare gått en vei og det er opp opp opp. "Holde snobbetheten og fordommene for deg selv"? Hva er det for slags vissvass? Vi befinner oss på et diskusjonsforum og ts spør om kvaliteten på Bunnpris-kjøttdeig er bra - og du mener det ikke går an å svare at man heller foretrekker kvalitetsvarer? Jeg understreker at jeg ikke har noen formening om kløverkjøttdeig - har aldri smakt det - men generelt kjøper jeg kjøttdeig hos slakteren. Jeg synes Gildes kjøttdeig er av dårlig kvalitet, tilsatt for mye vann og salt - dersom man da ikke får tak i den uten vann og salt. Og jeg er så LEI av å bli kalt snobb bare fordi jeg foretrekker matvarer av god kvalitet. MY GODD! 2
Gjest Survival Skrevet 6. april 2012 #20 Skrevet 6. april 2012 Hva med å sjekke datoen på varene selv, snobb? Vel, for det første er det selvfølgelig noe jeg vanligvis gjør. Men det er ikke dermed sagt at butikken er fratatt alt ansvar når det kommer til dato. De fleste andre butikker er flinke til å passe på at utgåtte varer blir plassert i kurver eller lignende merket med "utgått på dato" eller noe slikt. Det er derimot ikke denne Bunnpris-butikken særlig flink på. Kan du vennligst utdype hvorfor jeg er en snobb? Det henger ikke sammen, spør du meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå