Gå til innhold

Far er ikke "far"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer nå,og det har skjedd i alle tider.

Den man trodde var far,viste seg å ikke være biologisk far.

Har du fått vite det i voksen alder? Andre viste det,men bare ikke du?

På hvilke måte fikk du vite det,og hva gjorde det med forhold til mor og søsken?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg fortalte at hennes mor ikke fikk vite hvem den biologiske faren hennes var før hun var over 50 år. Inntil da hadde hun trodd at han som var gift med moren var hennes far. Reaksjonen var sinne og fortvilelse. Vet at hun fikk god kontakt med og møtte sin biologiske far (som var tysk)før han døde. Han visste ikke at han hadde en datter i Norge.

Skrevet

Min far fikk vite det som voksen. Han oppsøkte aldri sin bio far og fortsatte å ha et godt forhold til sin sosiale får. Han har aldri angret på det og heller ikke hatt behov for å vite mere om bio far.

Det samme gjelder en venn av meg, faren bor i samme by men h*n vet ikke og vil ikke vite hvem det er. Regner med at moren har gode grunner for å ikke fortelle hvem og respekterer det samtidig som h*n har et nært forhold til sosial far.

Gjest Gjest
Skrevet

Min far fikk vite det som voksen. Han oppsøkte aldri sin bio far og fortsatte å ha et godt forhold til sin sosiale får. Han har aldri angret på det og heller ikke hatt behov for å vite mere om bio far.

Det samme gjelder en venn av meg, faren bor i samme by men h*n vet ikke og vil ikke vite hvem det er. Regner med at moren har gode grunner for å ikke fortelle hvem og respekterer det samtidig som h*n har et nært forhold til sosial far.

Det finnes ikke noen gode grunner til å la være er min mening. Det er ett stort brudd av en mor å holde det hemmlig for sitt barn,banrets far og den som er utpekt til å være far uten å være biologisk far.

• Liker 5
Gjest Regza
Skrevet

Det finnes ikke noen gode grunner til å la være er min mening. Det er ett stort brudd av en mor å holde det hemmlig for sitt barn,banrets far og den som er utpekt til å være far uten å være biologisk far.

Hva om denne faren er voldelig? Og om ungen en dag skulle få det for seg å oppsøke far så kan det ende fryktelig galt?

• Liker 1
Skrevet

Hva om denne faren er voldelig? Og om ungen en dag skulle få det for seg å oppsøke far så kan det ende fryktelig galt?

Tror ikke det er slik voldelige personer fungerer. Voldelige personer bruker vold hver eneste dag og mot alle de møter. Ubetinget frykt.

Gjest anonym
Skrevet

Dette skjer hele tiden

Så lenge det ikke blir innført obligatorisk farskapstest ved fødsel kommer det til å fortsette også

Dette har barnemor all kontroll på ... desverre

Hilsen Barnemor

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 21 år.

Gjest Gjest
Skrevet

Det handletr ikke om at barn skal bo eller ha samvær med voldlige foreldre eller andre personer. Tråden tok opp å vite hvem som er er far.

Barn bør få vite at de ikke kan bo eller ha samvær med en forelder er voldelig mot barn.

En kvinne som blir gravid med en slik mann bør skjønne at hun ikke kan føde barnet om hun ikke vil fortelle sannheten til mann og barn.Det å føde et barn inn i et voldelig forhold er å medvirke til vold mot barn. De som med Hun må velge abort selv hun er i mot abort. Dette for barnets beste. Hun må holde seg borte fra slike menn når hun oppdager de er voldlige. Det finnes ikke unskyldinger for å føde barn inn i et voldelig forhold. Mannen har uansett krav på å få vite at han er far og et barn hvem som er far er min mening.

Når dette er sagt er det promiller av de barn som ikke vet hvem sin biologiske far er fordi mor har holdt det hemmlig eller oppgitt feil far. De fleste mødre holder far hemmlig eller oppgir feil far av andre årsaker enn vold fra far.

• Liker 1
Skrevet

Var i et 40årslag for noen år siden.

Der var det en "venn av familien" som ville holde tale utpå kvelden.

Etter noen minutters vennlig tale falt det en tåre fra hans kinn i det han lavmælt sa "jeg har fulgt med på livet ditt gjennom de siste 40 årene, vit at jeg er stolt av deg sønn, jeg er din far".

Folk klappet og lo, så ble det stille, så forsvant moren hans ut av rommet :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Dette skjer hele tiden

Så lenge det ikke blir innført obligatorisk farskapstest ved fødsel kommer det til å fortsette også

Dette har barnemor all kontroll på ... desverre

Hilsen Barnemor

Er helt ening med deg Barnemor. Det burde vært innført for lenge siden. Sist det var natrulig å innføre det var da dna test ble allminnliggjort. Da ble også barneloven endret. Dette var rundt 2003.

Det hele er en betent politisk sak da det ikke er kvinnepolitisk korrekt å mene dette som vi mener.

Noe annet som også burde gjøres er å gjøre det straffbart å oppgi feil far. Dette må bli egen paragraf i straffeloven. Kvinner vet når de har hatt sex med flere menn og er det uklarheter om faskapet må de pliktes til å oppgi mulige fedre og ikke utpeke enn mann de ønsker skal være far.

Hilsen barnefar.

• Liker 1
Gjest trist
Skrevet

Ja, fikk vite det av min far etter at min mor døde og han fikk pes for noe han gjorde i etterkant. Han hadde hele tiden visst at han ikke var min kjødelige far, tok på seg ansvaret helt bevisst. Men verken han eller mor fant det for godt å si fra. Kjemien mellom oss har aldri vært helt tilstede, vi er for forskjellige og årsaken til det kom jo til slutt for en dag. Kanskje det hadde vært annerledes hvis jeg hadde fått vite, for da ville jeg visst hvorfor vi var så ulike.

Skrevet

Du trenger ikke rope, det er ikke meg som holder det hemmelig. Jeg forteller bare "barnets" syn på saken. "Barnet" er forresten en voksen kvinne med voksne barn.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette kunne løses veldig enkelt med ruinemessig dna når barn blir født av den som er oppgitt som far. Da slipper en tvile på dette senere. Kan ikke se det skal være noe problmer å innføre en test til opp i alt det som er i dag.

Men årsaken til at det ikke er slik ligger nok hos de kvinnepolitiske politikerne. Kvinner skal være til å stole på alltid. Kvinner har alltid rett. Men når de samme kvinner sier menn skal bruke kondom for ikke å bli pålurt farskap et det pluselig deres egen skyld at de blir far.

Det skulle vært inn i straffeloven for lenge siden at det er ulovlig å oppgi feil far. Dette skulle det slåes nådeløst ned på. Omtrent samme straff som for voldtekt og betaling tilbake av banrnebidrag med trekk opptil munimum levestandard.

• Liker 1
Skrevet

Nå er min far min far, men han har aldri vert en del av mitt liv. Som barn ble jeg fortalt av min mor at han ikke brydde seg. Som voksen vet jeg at det ikke er sant.

Gjest anonym
Skrevet

Mor slipper å betale tilbake barnebidrag selv om hun har oppgitt feil barnefar. Det er staten som står for tilbakebetalingen til stakkaren som har levd i den tro at han var far, kanskje i årevis...

Gjest finurlig
Skrevet

Er helt sikker på at "barnemor", "barnefar" og gjest er samme person.

Gjest Gjest
Skrevet

Er helt sikker på at "barnemor", "barnefar" og gjest er samme person.

Du skal ikke tro det for jeg er barnefar.

Hilsen barnefar.

Gjest finurlig
Skrevet

Du skal ikke tro det for jeg er barnefar.

Hilsen barnefar.

Men jeg tror det fordetom :)

Gjest anonym
Skrevet

Utrolig at du tror det bare fordi du er uenige med oss ...

voksent...

Hilsen Barnemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...