AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 OBS: ekle bilder for deg som hater føtter! Jeg trenger seriøst hjelp når det gjelder føttene mine. De er ekstremt tørre og uansett hva jeg gjør, blir dem ikke noe bedre! Har prøvd å file dem, smøre dem med tykk krem og tatt på sokker av bomull osv, osv. Er det noen som vet hvordan jeg kan få dem myke igjen? De ser ikke akkurat feminine ut sånn som de er nå. Velger å poste anonymt siden dette er et flaut tema.
Gjest Indra Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Gå til en hudlege, jeg tror det der er noe litt verre enn bare «tørr hud». Minner nesten om ekstrem fotsoppinfeksjon. 2
Gjest Eline4 Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Huff da, det er ikke særlig med tørre føtter nei Når føttene mine blir tørre, så sitter jeg gjerne leeenge med de i fotbad, med grønnsåpe i.. Også skrubber jeg, med kaffegrut, for så å tørke.. Etter der igjen tar jeg på en skikkelig feit krem, å lar det tørke ordentlig før jeg tar på sokker Du har sikkert prøvd dette, men jeg håper du får bedre svar, tørre føtter er ikke noe digg! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Gå til en hudlege, jeg tror det der er noe litt verre enn bare «tørr hud». Minner nesten om ekstrem fotsoppinfeksjon. Soppinfeksjon?! Dette er noe jeg har slitt med i flere år, så håper virkelig ikke det er det. Kan også legge til at jeg sliter med ekstremt tørr hud på resten av kroppen også. Huff da, det er ikke særlig med tørre føtter nei Når føttene mine blir tørre, så sitter jeg gjerne leeenge med de i fotbad, med grønnsåpe i.. Også skrubber jeg, med kaffegrut, for så å tørke.. Etter der igjen tar jeg på en skikkelig feit krem, å lar det tørke ordentlig før jeg tar på sokker :)Du har sikkert prøvd dette, men jeg håper du får bedre svar, tørre føtter er ikke noe digg! Lykke til Det har jeg faktisk ikke prøvd før, så kanskje jeg skal teste det en dag i påsken. Er det noen spesiell grønnsåpe jeg trenger? Takk for det, håper dette vil hjelpe.
Gjest Indra Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 (endret) Soppinfeksjon?! Dette er noe jeg har slitt med i flere år, så håper virkelig ikke det er det. Kan også legge til at jeg sliter med ekstremt tørr hud på resten av kroppen også. Det har jeg faktisk ikke prøvd før, så kanskje jeg skal teste det en dag i påsken. Er det noen spesiell grønnsåpe jeg trenger? Takk for det, håper dette vil hjelpe. Ja, eller en form for psoriasis. Jeg ville uansett gått til hudlege, det der er ikke hva jeg vil kalle normalt tørr hud. Skrubbing med litt vann og salt hjelper og så en fet, fet krem etterpå. Og jeg ville byttet til tynne ullsokker da de transporterer fuktighet på en helt annen måte enn hva bomull gjør. Endret 6. april 2012 av Indra
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Ja, eller en form for psoriasis. Jeg ville uansett gått til hudlege, det der er ikke hva jeg vil kalle normalt tørr hud. Skrubbing med litt vann og salt hjelper og så en fet, fet krem etterpå. Og jeg ville byttet til tynne ullsokker da de transporterer fuktighet på en helt annen måte enn hva bomull gjør. Da får jeg vel bestille meg en time hos legen rett over påske, for så få henvisning videre. Takk for svar, Indra. TS 1
Gjest Indra Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Da får jeg vel bestille meg en time hos legen rett over påske, for så få henvisning videre. Takk for svar, Indra. TS Huff, håper ikke jeg virket sur. Jeg synes bare det høres ut som du har et problem du kanskje kan få bedre hjelp til. Hva vet jeg? Et annet tips som fungerer ekstremt godt er å smøre inn føttene med olje før du dusjer. Det binder fuktigheten.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Huff, håper ikke jeg virket sur. Jeg synes bare det høres ut som du har et problem du kanskje kan få bedre hjelp til. Hva vet jeg? Et annet tips som fungerer ekstremt godt er å smøre inn føttene med olje før du dusjer. Det binder fuktigheten. Du har absolutt ikke virket sur! Er vel heller jeg som kanskje virket litt krass i svaret. Som du sier, så kan det nok kanskje være en form for psoriasis, ja. Om vinteren har jeg nemlig psoriasis på knær og albuer, så du skal ikke se helt bort ifra at det har "spredd" seg. Merkelig jeg ikke har tenkt den tanken før. Tror du babyolje kan funke? Det er det eneste jeg har i hus pr. dags dato. TS
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Huff, håper ikke jeg virket sur. Jeg synes bare det høres ut som du har et problem du kanskje kan få bedre hjelp til. Hva vet jeg? Et annet tips som fungerer ekstremt godt er å smøre inn føttene med olje før du dusjer. Det binder fuktigheten. Det høres jo livsfarlig ut. Jeg vil ikke skli i dusjen og brekke nakken.......... 5
Gjest Indra Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 Det høres jo livsfarlig ut. Jeg vil ikke skli i dusjen og brekke nakken.......... Hehe, må kanskje være litt forsiktig, ja. Men jeg har sånne skliknotter på gulvet
Gjest Indra Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Tror du babyolje kan funke? Det er det eneste jeg har i hus pr. dags dato. TS Ja, men prøv å skrubb dem godt med en hampvott eller en hard børste først. Dette kan du faktisk når føttene er tørre, tipper det kommer til å drysse hud da.
aphelion Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Takk for advarsel, jeg scrollet rett til slutten av siden, og har derfor bare lest oversikriften. Det som hjelper mine føtter, som riktignok ikke blir ekstremt tørre, men som kan bli tørre, er Burt's Bee's fotkrem med kokos. Den er så feit at man nesten ikke får dratt den fra hverandre, minner om lanolin i konsistensen (som i 8 hour cream). Jeg bruker den hver kveld, og har verdens mykeste føtter. Tror ikke noen kunne gjettet at jeg kan få tørre føtter Håper det hjelper for deg!
Anglofil Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Au! Det der er definitivt ikke 'bare' tørr hud. Jeg får mye tørr hud og tørre flekker på utsatte områder om vinteren, men har ikke vært i nærheten av det der. Tror aldri jeg har hatt tørr hud oppå foten eller på tærne i hele mitt liv, det er mer typisk hæl og hender og slikt. Oppsøk lege! Og bad i olje i mens. Regner med du allerede sover med sokker? De gangene jeg har vond hud på hender og føtter om vinteren tar jeg på store mengder enten fet krem eller olje og så tar jeg på bomullshansker og tynne bomullssokker.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #15 Skrevet 6. april 2012 Beklager, ser du gjør krem + sokker. Gikk rett til bildene jeg, haha! Uansett, du får nok først en sterk krem av fastlegen, og hvis ikke det virker får du nok henvisning til ekspert. Jeg pleier å få en knusktørr flekk på ryggen hvert år, da bruker jeg Dermovat som får det vekk på 1-2-3.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 Oki, dette var ganske ille, og hvis det bare er kjempetørr hud, og ikke psosarias eller noe, så tror jeg nesten jeg ville tatt et grønnsåpebad og sittet med føttene nedi en stund i badet. Tatt opp føttene etter tur og skrubbet med fotskrubb. Etterpå hadde jeg smurt de godt inn med en feit fotkrem fra L'Occitane, som for øvrig er veldig god. Jeg ville egentlig gått til en fotpleier med de føttene, bare for å få fjernet huden rundt neglebåndene, og sånne kronglete steder. Ikke alltid like lett å fjerne huden der. Har aldri vært borti psosiaris eller andre hudplager, så vet ikke helt hvordan de ser ut. Støtter forslaget med å gå til hudlege, i tilfelle det er noe utover veldig tørr hud. Synes forresten ikke føttene dine ser så fæle ut, du har ikke tjukke klumpete gule negler. :-)
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. april 2012 #17 Skrevet 7. april 2012 Persolig tyr jeg til skalpelen i stedet for fil, den koster vel 13 kr på apoteket. men vær forsiktig, skjærer du for dypt er det grisevondt! jeg bruker enten en type biovoks eller olivenolje på kvelden og vanlig bodylotion etter dusjen. Også går jeg til fotpleiern en gang i året
Wonders Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Jeg pleier å ta parafinbad på føtter vinterstid. Underverker på tørr hud. http://www.reneevelvare.com/386_500_csupload_5259641.jpg?u=788926701 1
Gjest Mildrid Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Ville også gått til legen. Psoriasis kan se slik ut, da trenger du andre kremer.
Gjest Spinell Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Jeg vil bare sitere fotpleieren jeg bruker: Bruk for all del ikke grønnsåpe når du tar fotbad. Det gjør vondt verre. Grønnsåpe er ekstremt uttørkende og ødeleggende for hud som allerede er tørr. Bruk heller en liten dæsj "vanlig" såpe. Jeg bruker en fotkrem kjøpt hos fotpleier. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå