AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Del Skrevet 6. april 2012 Hei! Vurderer enten markedsføring eller PR og kommunikasjonsledelse på BI til neste år, men er usikker på hvilket av disse studiene jeg burde velge. Noen som vet hva som vil egne seg best med tanke på arbeidsmarkedet? Hørt at det er veldig mange markedsførere der ute, men samtidig virker PR og Kommunikasjons-ledelse noe mer snevert. Vet at mange vil foreslå å bli siviløkonom, men der blir det for mye matte for min del. Jeg interesserer meg for økonomi, men vet med meg selv at jeg ikke takler realfag. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
themiliea Skrevet 6. april 2012 #2 Del Skrevet 6. april 2012 http://www.dn.no/talent/article2365097.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #3 Del Skrevet 7. april 2012 http://www.dn.no/talent/article2365097.ece Takk for svar! Leste artikkelen du linket til der, men samtidig leser jeg her om folk med samme utdannelse som besitter gode stillinger, f.eks "Stabssjef for Erna Solberg". Da er jeg litt like langt føler jeg. Får inntrykk av at siviløkonomi, ingeniør, medisin, juss osv. er de eneste utdannelsene som virkelig gjelder, men disse inkluderer mye matte, og juss er egentlig ikke aktuelt for min del. Stiller man virkelig betydelig svakere i arbeidsmarkedet med en master i f.eks Strategisk markedsføringsledelse eller Ledelse og orgranisasjonspsykologi enn i Siviløkonomi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 7. april 2012 #4 Del Skrevet 7. april 2012 Stiller man virkelig betydelig svakere i arbeidsmarkedet med en master i f.eks Strategisk markedsføringsledelse eller Ledelse og orgranisasjonspsykologi enn i Siviløkonomi? Ja, enkelt og greit fordi etterspørselen etter disse er mye lavere, så det er færre jobber som er åpenbart aktuelle. Det betyr likevel ikke at du ikke kan få en god jobb med en slik utdannelse, men jobbene kommer ikke rekende på en fjøl. Er du skikkelig motivert, og greier å gjøre mye ut av deg under studietiden (deltidsjobb, studentverv og stort nettverk) samtidig som du ikke lar deg skremme av annonser som i utgangspunktet kun ønsker f.eks økonomer kan du nå langt. Norge er litt konservativt på jobbmarkedet, men det betyr ikke at det ikke er rom for dere som vil nå langt med andre utdannelser. Dessuten kan jo etterspørselen og markedet endre seg litt innen du er ferdig utdannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå