AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Jeg har normalt sett et sunt kosthold med grove brødprodukter, kylling, fisk osv. Godteri har jeg ikke spist siden i sommer, altså flere mnd siden. Men denne påskeuken har jeg levd på hveteboller og smågodt i form av sjokolade. Jeg har sikkert spist en bollepose hver dag samt kanskje 10 melkepletter fra smågodt. Har blitt utrolig kvalm og oppblåst av dette, så jeg har rett og slett ikke klart å spise mer mat. Jeg vet dette er usunt, og fra mandag av kommer jeg til å spise normal, sunn kost igjen. Spørsmålet er om jeg kan gå opp i vekt som følge av denne dårlige spisingen. Det er vel kcal inn kcal ut som gjelder, uansett om det er snakk om sjokolade eller fisk, er det ikke? Tør ikke å gå på vekten, føler meg 3 kg tyngre, selv om dette sikkert kommer som følge av oppblåstheten. Blir takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Kan også nevne at jeg har vært dobbelt så aktiv denne uken som det jeg pleier, har gått til jobben som tar 30 min samt gått mye tur med hunden min. 1
Rainbow Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Har du bare spist dette og ikke noe mat i tilegg? I så fall høres det jo veldig lite ut. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #5 Skrevet 6. april 2012 Hvorfor i alle dager har du gjort dette? Det høres grusomt ut... Men ja, det er kalorier inn vs kalorier ut som gjelder, i all hovedsak. Du kan gå opp på et slikt søppelkosthold, og du kan gå ned på et slikt søppelkosthold. Avhengig av mendge. Når det er sagt får du selvsagt ikke i det alt du trenger av næringsstoffer på dette mangelfulle og ensidige kostholdet, ei heller føles det på langt nær like bra/behagelig som om tilsvarende mengde kalorier var byttet ut med ordentlig mat. 1
iskaffe Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Har selv hatt slike mega-usunne perioder av og til. Ekstra ekstremt i jule- og påsketider. Men etter en uke med vanlig kosthold er vekta tilbake til normalt og oppblåsheten borte. Men det er som regel ikke snakk om mer enn maks 1 kg i forskjell. Av og til har jeg faktisk tatt av meg litt, uten at jeg kan forklare hvorfor. Så tror ikke en uke med boller og smågodt = 3kg i vektøkning. 1
Gjest Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Så tror ikke en uke med boller og smågodt = 3kg i vektøkning. Du kan gå opp 3kg(eller mer) på en uke med sånt kosthold,men da er det kroppen som binder vann,og denne vekten forsvinner like fort når man spiser normalt og sunt igjen. 2
Gjest Vodka Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Jeg spiser mer usunt enn det der i perioder, men går ikke opp i vekt. Hvis du har gått opp i vekt kan det være fordi du har lagret vann.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Hvorfor i alle dager har du gjort dette? Det høres grusomt ut... Jeg har nok gjort dette fordi jeg ikke har spist godteri på 6 mnd, og nå i påsken er det ferie sammen med familien hvor jeg da har blitt servert boller og smågodt. Merker hvor mye jeg har savnet det, og siden jeg ikke har spist slik mat på lenge, har jeg altså trykket i meg en hel haug. Men som sagt er dette fordi jeg er hos foreldrene mine hvor slik mat er tilgjengelig. Hjemme i leiligheten min finnes det ikke godteri, og jeg klarer meg da fint uten det 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 1 bollepose og 10 melkepletter? Da har du nok heller gått ned, det er ikke SÅ mange kcal:)
Ryvre Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 , har jeg altså trykket i meg en hel haug. Nei, 10 melkepletter et ikke å -trykke i seg en hel haug-, ei heller noen boller om dagen. Høres ut som at du har et forvridd syn på mat. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Er ikke en hel bollepose nesten hver dag å skeie ut?
Ryvre Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Er ikke en hel bollepose nesten hver dag å skeie ut? Ikke når man ikke spiser noe annet. Da syns jeg nesten det er litt lite. Skeie ut er når man tar seg en bolle selvom man har spist frokost, lunch og middag
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Er ikke en hel bollepose nesten hver dag å skeie ut? Skeie ut som i at det er ekstremt usunt, ja. Skeie ut som i at det er mye kalorier, nei. Sannsynligvis har TS ligget i kaloriunderskudd. Og hvordan noen kan holde seg mett en hel dag på så lite "mat" (som ikke engang metter) fatter ikke jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #15 Skrevet 7. april 2012 TS her. Jeg har droppet middag som følge av bollespisingen, men har ellers spist frokost og kvelds, henholdsvis frokostblanding og knekkebrød. Grunnen til at jeg ikke har spist mer er fordi jeg har blitt utrolig kvalm og oppblåst av disse bollene, har vært varme og ferske, ikke typiske bolleposer. Vet at det er usunt, men jeg lurte bare på om dette kan bidra til vektøkning da Jrg egentlig prøver å gå ned noen kg, men kostholdet mitt i påskeuken har altså ikke vært bra, begynner på frisk igjen til uken når det er tilbake til jobb og hverdagen
Geparden Skrevet 7. april 2012 #16 Skrevet 7. april 2012 Det blir kcal inn og ut over tid, men det er vanskelig å si hva fasit vil være for deg. Usunt kosthold er det i hvert fall. Det behøver ikke være noen som helst krise for noen dager. Meningen med livet er til syvende og sist å ha det bra, over tid, ikke å telle tall. Jeg ville brukt en kalori eller to på å tenke over om dette er et tegn på noe. Er du blitt for fiksert på slankingen og dette er en manglende sikkerhetsventil som blåste ut, er forholdet til mat blitt litt for anstrengt. Eller er det bare normal, sunn feriekos uten at det gjør noe. Det er mange stadier. Først skal man inn i en livsstil som er sunn og gir vektnedgang over tid og som man kan leve med over tid. Så skal man over fra rent slankefokus til en stabil verden der man har det bra med seg selv og har rom for å kunne kose seg innimellom uten å få dårlig samvittighet. Det er ikke alltid så lett å komme dit. Heller. Det er noen som ender opp med å bli litt for mye styrt av dårlig samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #17 Skrevet 7. april 2012 Èn bollepakke (8 stk.) + 10 melkepletter tilsvarer ca. 2000 kcal. per dag. Tror ikke det er stor sjangs for at du har gått opp i vekt da.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #18 Skrevet 7. april 2012 Èn bollepakke (8 stk.) + 10 melkepletter tilsvarer ca. 2000 kcal. per dag. Tror ikke det er stor sjangs for at du har gått opp i vekt da. Hun har jo spist frokost og kvelds også, så det avhenger jo av mengden på dette. Jeg tror vekten din vil vise litt mer enn før, men jeg tror det er bare vann. Så mye boller gir ekstremt mye karbohydrater som binder vann.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #19 Skrevet 7. april 2012 Frokostblanding og knekkebrød er jo ganske kalorifattig, og hvis hun atpåtil har vært litt aktiv så går det nok opp i opp. Men søtsaker skal aldri, jeg gjentar, ALDRI erstatte mat. Man ser jo hvordan det går på Supersize Vs Superskinny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå