AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Hei kvinner av kvinneguiden! Jeg fikk meg for en fem måneder siden en kjæreste som bare har tatt meg med storm. Han er den ultimate pakken, bestående av en fantastisk personlighet, verdens blåeste og fineste øyne, en tynn, men veltrent kropp og et mandig og pent fjes. Han er bare snill, og han behandler meg som en prinsesse. ..Så selvfølgelig klarer jeg lage et problem ut av det; Han er rett og slett FOR god. Jeg er en smålubben, helt a4 jente, med jødenese, tidenes minst definerte hakeparti (hals og hake går nesten i ett, jeg minner vagt om en kalkun fra noen vinkler), flatt nordisk hår og et mindreverdighetskompleks. Jeg har et talent innen kunst, og jeg kan være morsom, men utenom det så ser jeg virkelig ikke hva han ser i meg. Og jeg tenker på det. Masse! Jeg vet ikke helt hva jeg håper å få ut av dere, men kanskje det finnes noen med lignende erfaringer? Jeg vet liksom ikke om det er jeg som overvurderer han, underevaluerer meg selv, eller om han rett og slett er blindet av mitt talent og humor. Takk for eventuelle synspunkter uansett 1 1
Gjest Indra Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Fyren er forelsket, selvsagt. Dessuten tror jeg du er litt for selvkritisk i din vurdering, og sånn til slutt - hvorfor skal du rangere deg selv ifht typen din egentlig? De fleste søker noen på samme nivå uansett, så tviler på det er så veldig forskjell på hvor attraktive dere er. 4
Gjest Tirkes Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Dette er neppe et problem om at du er for lite god for ham. Det er trolig et selvtillitsproblem du har.... 4
Gjest Jeisa Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Gjør han noe som gjør deg usikker? Hvis ikke - ikke opplag seg selv med disse tankene! Det forhindrer ingenting i å skje uansett. Nyt det dere har sammen!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Gjør han noe som gjør deg usikker? Hvis ikke - ikke opplag seg selv med disse tankene! Det forhindrer ingenting i å skje uansett. Nyt det dere har sammen! Nei, han gjør ikke det. Flere andre kommenterer derimot hvor heldig jeg er, og hvor bra han er. Men det er vel nødvendigvis ikke negativt mot meg.. Det er vel kanskje bare sånn destruktiv tankegang jeg må prøve å slutte med, ja. TS
Gjest Tirkes Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Nei, han gjør ikke det. Flere andre kommenterer derimot hvor heldig jeg er, og hvor bra han er. Men det er vel nødvendigvis ikke negativt mot meg.. Det er vel kanskje bare sånn destruktiv tankegang jeg må prøve å slutte med, ja. TS De sier kanskje det samme til ham. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Herregud alle menn er hakket bedre enn kjæresten. sånn er det i alle forhold og er blant annet grunne til at jenta faller for han. men det er hvertfall godt å se at noen jenter ser og innrømmer det og det er en selvinnsikt som gjør deg bedre enn andre jenter, så kanskje du ikke er så langt i fra likevel. 2
tegna Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Herregud alle menn er hakket bedre enn kjæresten. sånn er det i alle forhold og er blant annet grunne til at jenta faller for han. men det er hvertfall godt å se at noen jenter ser og innrømmer det og det er en selvinnsikt som gjør deg bedre enn andre jenter, så kanskje du ikke er så langt i fra likevel. Haha! Det tror jeg ikke er tilfelle 4
Pene sko... Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 Han har valgt deg fordi du er en god kjæreste. Som kjæreste er han også seksuelt tiltrukket av deg, som igjen betyr at han finner utseende ditt upåklagelig. Fair warning: Unngå å kreve bekreftelser fra han hele tiden på at han liker deg. Sånt mas er slitsomt i lengden. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Haha! Det tror jeg ikke er tilfelle Kan du begrunne det?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 Kan du begrunne det? Kan du begrunne din påstand? Støtter Pene Sko i at du må prøve å ikke be om bekreftelse hele tiden. Slapp av! Han hadde ikke vært sammen med deg om han ikke likte deg! 1
Sweet77 Skrevet 6. april 2012 #13 Skrevet 6. april 2012 Objektivt er det i hvert fall ikke ...om det er noen trøst. Slutte med å la utenforliggende definisjoner av bra / dårlig bestemme hva du eller han skal mene er bra. Du er nok "den ultimate pakken", som du sier, sett fra hans ståsted. Bare kose deg, som han gjør, og nyte 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Kan du begrunne din påstand? Støtter Pene Sko i at du må prøve å ikke be om bekreftelse hele tiden. Slapp av! Han hadde ikke vært sammen med deg om han ikke likte deg! Ja. En attraktiv kvinne er en kvinne som ser alt fra helt ok ut utseendemessig til pen. Hun har en helt ordinær personlighet uten noen bragder, interesser, meninger, ambisjoner og de er gjerne sosialt klønete eller sjenerte når det kommer til fremmede. De fleste jenter er helt ordinære jenter uten noe særegent. Gutter har ikke en attraktvitet på den måten. Vi må jobbe for den. Trene, skaffe oss selvtillit, en ambisjon, status osv. Det at menn flest syns at ca 5-6 av 10 kvinner er attraktive og brukbare nok skaper en skjevfordeling fordi kvinner flest syns kun at 1 av 20 menn er kjekke nok, og 1/1000 menn attraktive nok. Kvinner ser etter en mann som er kvalitet langt over gjennomsnittet, mens menn er fornøyd så lenge hun er brukbar nok. Derfor er de fleste forhold bestående av en mer objektivt attraktiv mann, som hun velger å tolke som "likeverdig" når dette overhode ikke stemmer i virkeligheten. At TS er en jente som faktisk innser dette er jo en herlig kvalitet. Vitner om selvinnsikt som er utrolig mngelvare i de fleste jenter.
Bjørn82 Skrevet 6. april 2012 #15 Skrevet 6. april 2012 Hei kvinner av kvinneguiden! Jeg fikk meg for en fem måneder siden en kjæreste som bare har tatt meg med storm. Han er den ultimate pakken, bestående av en fantastisk personlighet, verdens blåeste og fineste øyne, en tynn, men veltrent kropp og et mandig og pent fjes. Han er bare snill, og han behandler meg som en prinsesse. ..Så selvfølgelig klarer jeg lage et problem ut av det; Han er rett og slett FOR god. Jeg er en smålubben, helt a4 jente, med jødenese, tidenes minst definerte hakeparti (hals og hake går nesten i ett, jeg minner vagt om en kalkun fra noen vinkler), flatt nordisk hår og et mindreverdighetskompleks. Jeg har et talent innen kunst, og jeg kan være morsom, men utenom det så ser jeg virkelig ikke hva han ser i meg. Og jeg tenker på det. Masse! Jeg vet ikke helt hva jeg håper å få ut av dere, men kanskje det finnes noen med lignende erfaringer? Jeg vet liksom ikke om det er jeg som overvurderer han, underevaluerer meg selv, eller om han rett og slett er blindet av mitt talent og humor. Takk for eventuelle synspunkter uansett Hva med at folk tiltrekkes av forskjellige trekk hos sin partner. Noen liker jenter som har litt mere kjøtt på beina en andre. Kanskje han rett og slett synes du er helt perfekt for han og at han synes du er sexy. Det virker da virkelig som at han behandler deg på en sånn måte at han er forelsket i deg også. Så jeg tror du gjør som du sier. Lager problemer av noe som ikke er et problem. :gjeiper: Ha en fortsatt fin påske.! 2
Dragonfly84 Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 Klart du syns at han er den kjekkeste mann på jord, han er kjæresten din og du har falt pladask for ham. Og han har falt for deg og syns nok det samme om deg! Rosa briller til alle er en av de fine tingene med forelskelse og kjærlighet 2
BaltA Skrevet 6. april 2012 #17 Skrevet 6. april 2012 Kjære TS... Det er for mange som stresser for mye, for noe som ikke eksisterer egentlig.. Eller jo, det gjør det: i Amerikanske filmer... Man tror bare pga en gutt ser bedre ut enn en jente, eller omvendt at man ikke er god nok for den andre personen, for på film, da går man KUN etter hvordan en ser ut. Men det er SÅ SYKT mye mer enn det. Han koser seg 100% i ditt nærvær, du er deilig i han sine øyne og du er rett og slett noe han leter etter. Hvis han er kjæresten din, så har han sikkert bevist for deg at han tenner på deg... Ikke tenk så mye på det, for jo mindre du tenker på det. Jo mere selvtillit får du, jo mere kommer han til å tenne på deg. For en jente med selvtillit er det mest sexy som finnes, uansett hvordan man ser ut. jeg har sett så mange store jenter, som jeg bare " wow", pga selvtilliten var der; så kjære deg. Slutt å tenk slik, du har ingen grunn! Din personlighet lyser ut og han ser det! 1
PuppyEyees Skrevet 6. april 2012 #18 Skrevet 6. april 2012 Han liker deg garantert for den du er, hvis ikke hadde han ikke vært med deg! Det er jo ikke noen som har tvunget han til å velge deg. Slapp av og nyt han! Hvis han er så god så er du jo utrolig heldig! Dessuten, du er nok like bra som han 1
Gjest miss89 Skrevet 6. april 2012 #19 Skrevet 6. april 2012 Du er vakker på din måte uansett! Hadde han ikke likt utseendet ditt. hadde dere ikke vært sammen Nyt forelskelsen 1
Dragonfly84 Skrevet 6. april 2012 #20 Skrevet 6. april 2012 (endret) Gutter har ikke en attraktvitet på den måten. Vi må jobbe for den. Trene, skaffe oss selvtillit, en ambisjon, status osv. Det at menn flest syns at ca 5-6 av 10 kvinner er attraktive og brukbare nok skaper en skjevfordeling fordi kvinner flest syns kun at 1 av 20 menn er kjekke nok, og 1/1000 menn attraktive nok. Kvinner ser etter en mann som er kvalitet langt over gjennomsnittet, mens menn er fornøyd så lenge hun er brukbar nok. Jenter må også ha trente kropper, ambisjoner, tæl osv for at menn flest skal være enige med hverandre i at de er flotte jenter, objektivt sett. Gutter er ikke attraktive på samme måte? Hva mener du? En attraktiv mann er jo attraktiv selv om han er f.eks. sjenert, mange ville synes det var sexy med en mann som så godt ut men som ikke var selvgod likevel. Hvis det er sånn at kvinner bare syns 1 av 20 er bra nok ville jo det bety at lesbiske svært sjelden fant seg partnere, for da ville begge vært utrolig kresne og vanskelige. Mens homser ville vært sammen med hvem som helst som var brukbare nok, siden du mener menn ikke er så nøye på det. Jeg tror ikke man kan generalisere på denne måten... Endret 6. april 2012 av Dragonfly84 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå