Gå til innhold

Gå ned i vekt når jeg ikke kan trene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ME og kan ikke trene. Jeg spiser veldig sunt, men lurer litt på hvor mange kalorier jeg burde holde meg til? Jeg går bare opp i vekt og jeg misstrives veldig med kroppen. Ettersom jeg er trygded kan jeg ikke kjøpe nye klær så jeg må gå ned noen kilo. Håper på tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm.. her (http://www.kalorikalkulator.no/) kan du regne ut hvor mange kalorier du trenger daglig, så kan du kanskje spise litt mindre enn det du egentlig trenger...? Jeg vet ikke, jeg. Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

1900 kalorier ifølge den linken din. Hmm... Jeg ligger nå på 1450.... Men alikevel går jeg opp i vekt?

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg er ikke helt med nå. Du skal ned i vekt fordi du ikke har råd til nye klær, men hva tror du skjer når du går ned i vekt? Da må du kjøpe nye klær uansett. :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg er ikke helt med nå. Du skal ned i vekt fordi du ikke har råd til nye klær, men hva tror du skjer når du går ned i vekt? Da må du kjøpe nye klær uansett. :gjeiper:

Kanskje hun har blitt for stor for klærne sine, og vil slanke seg så de passer igjen?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Spise mindre og magrere...kanskje du kan gå litt småturer?

AnonymBruker
Skrevet

Hehe ja problemet nå er at jeg ikke passer inn i klærne mine:P

Jeg klarer ikke å gå lengre enn tohundre meter før jeg er utslitt så trening er helt utelukket foreløbig :( jeg spiser kylling, kalkun, fisk og grønnsaker. Vet ikke hva jeg skal spise som er sunnere enn det....

AnonymBruker
Skrevet

Om du er helt sikker på at du spiser 1450 kcal pr dag og allikevel går opp i vekt, ville jeg kontaktet en lege. Du bør ikke gå lavere i kalorier enn dette, for da kan det gå ut over viktige funksjoner i kroppen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på et rehabiliteringssenter og det var de som sa spesifikt hvor mange kalorier. Uansett så er jeg nesyen nødt til å gå ned et par kilo....

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har lavt stoffskifte? Det har jeg og jeg må ligge på 1100-1200 kcal for å gå ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har ikke det.... Blææh... Synes det er frustrerende å kjenne bukselinningen stramme mer og mer :(

Skrevet

Prøv deg på 1200 kcal om dagen. Spis ofte og lite, magert, variert osv. + mye frukt og grønt. Enkelt i teorien, mye vanskeligere i praksis, men det funker. Om ikke burde du få en konsultasjon hos lege, ja. Lykke til! :)

Skrevet

Høres ut som du bør snakke med en ernæringsekspert eller lege hvis du er helt sikker på at du ikke spiser mer enn 1450 kcal og du ikke går ned av det. Har du telt med absolutt alt? Smør, stekefett, frukt, sukker i te/kaffe?

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du bør snakke med en ernæringsekspert eller lege hvis du er helt sikker på at du ikke spiser mer enn 1450 kcal og du ikke går ned av det. Har du telt med absolutt alt? Smør, stekefett, frukt, sukker i te/kaffe?

[/quote

Sliter med det samme selv! Men jeg kan ikke spise mindre for da blir jeg dårlig. Men som meg burde du tenke på å spise noe som inneholder få kalorier, men som gir deg "energi" i samme slengen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser bare mat med mye næring og som inneholder få kalorier. Det eneste jeg spiser som inneholder mye kalorier er 17 gram mandler.

Men jeg har ikke råd til ernæringsfysiolog, og nå som jeg ikke er på rehabiliteringshjem så må jeg klare meg selv. Om jeg spiser mindre enn det jeg gjør nå så blir jeg sykere så det går ikke. Sliter med oppblåst mage pga IBS også så det gjør det ikke lettere å passe inn i klærne.

Skrevet

Små men hyppige måltider om dagen setter opp forbrenningen. Kutt ut hvete og melkeprodukter om du føler deg oppblåst i magen. Vet ikke om du evt går på noen medisiner, for de kan jo også spille inn mht vekten.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg lever melke og glutenfritt. Ikke bønner heller.

Av medisiner går jeg på Cerazette, Xyrtec og Sarotex.

Skrevet

Takk for svar. Jeg lever melke og glutenfritt. Ikke bønner heller.

Av medisiner går jeg på Cerazette, Xyrtec og Sarotex.

Sarotex har ofte en bivirkning med vektøkning, samme kan du jo få av Cerazette.. Ta å hør med legen din ang Sarotexen, om du kan få en annen type siden denne er kjent for vektøkning, og du sliter med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Enda en dum bivirkning fra Sarotexen... Usj...

Takk for svar :) Håper det hjelper å bytte ut Sarotexen. Cerazette kan jeg ikke bytte ut fordi jeg ikke kan bruke p-piller.

Skrevet

Enda en dum bivirkning fra Sarotexen... Usj...

Takk for svar :) Håper det hjelper å bytte ut Sarotexen. Cerazette kan jeg ikke bytte ut fordi jeg ikke kan bruke p-piller.

Ja en kjip bivirkning når det blir sånn :/ Bytt den ut om du kan, og si gjerne i fra om det funket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...