Gå til innhold

Kjøper mishandler hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg omplasserte en hund vi ikke hadde mulighet til å ha lengre, grunnet at han trengte mye mer enn vi kunne gi. Hun vi kjøpte hunden hos nektet å ta han tilbake, og grunnet at både jeg og sambo var i full jobb etter en stund ble det umulig for oss å ha han. Selgeren vi kjøpte hunden hos lovet på tro og ære at hunden var et prakteksempel, og at han var super med katt og var helt fin alene hjemme. Dette var ikke tilfelle, ved flere annledninger glefset denne hunden etter katten vår, og det ble faktisk skader på katten etter han(måtte til veterinær).. Og selv om vi hadde han en god stund, så gikk ikke dette over, som vi håpet.. Var hjemme med han i flere mnd, og prøvde å få han fortrolig og begynte så smått med hjemme-alene trening.. Han har angst for å være alene, og må være med over alt om han ikke skal bli destruktiv.

Jeg vet at dette var lite gjennomtenkt, og ikke lurt i det hele tatt, så krasse kommentarer om dette kan dere gjerne spare dere for. Dette tar jeg på min kappe, og jeg vet at det er fullstendig min egen feil.

Nå har vi omplassert hunden til det vi trodde var det perfekte hjemmet, der de var hjemme hele tiden, mannen som overtok virket som en grepa kar, ordentlig og vandt med hund.

Nå har hunden vært der i mange mnd, og det har kommet for mine ører at mannen ikke er snill, han er heller det stikk motsatte. Mishandler sin forlovede, og er visst ikke snill med hunden.. Dette gjør så vondt, for det var jeg som gikk god for dette hjemmet.. Hjertet mitt blør for han, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Blir selvsagt å hente han hjem(fikk skrevet kontakt hvor det stod at om jeg mistenker "feil hundehold" kan jeg hente han hjem igjen), men jeg kan ikke ha han over lengre tid, da jeg forhåpentligvis begynner i ny jobb iløpet av begynnelsen av Mai.

Hva skal jeg gjøre? Hvem kan jeg kontakte, så han får den treninger om omsorgen han trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dobbelt postet.

Endret av Stinkerbell
AnonymBruker
Skrevet

TS:

Bor på andre siden av landet, men nøler ikke med å ta han med til Oslo om han får det han trenger der. Hvordan er oppfølgingen og treningen av hundene der? Han er fryktelig krevende, en mix av to veldig sta raser som trenger mye av fremtidig eier..

Men tusen takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Fy fader så mange ubrukelige hundeeiere det finnes, deg inkludert.

Jeg hadde valgt å avlive hunden!

• Liker 2
Gjest Bobler
Skrevet

Hvor bor du da? Det er mange omplasseringssentre rundt om i norge :)

Charlottes omplassering i Trondheim f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor du bor i landet, men det er ei dame i Trondheim som driver med omplassering av dyr....... Charlottes omplassering. Hun er virkelig flink!

Gjest Bobler
Skrevet

Hunden fortjener ikke å leve altså, fordi TS tok seg vann over hode, og ny kjøper misshandler hunden?

Det finnes folk som klarer å takle seperasjonsangst og som ikke har katt :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet. Dette er ikke noe jeg er særlig stolt over, heller ikke fornøyd. Jeg skjemmes skikkelig over det her, det skal virkelig sies..

Hvor bor du da? Det er mange omplasseringssentre rundt om i norge :)

Charlottes omplassering i Trondheim f.eks.

Veldig langt nord! Men skal ta kontakt med både FOD og Charlottes :)

Tusen takk for svar

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet. Dette er ikke noe jeg er særlig stolt over, heller ikke fornøyd. Jeg skjemmes skikkelig over det her, det skal virkelig sies..

Veldig langt nord! Men skal ta kontakt med både FOD og Charlottes :)

Tusen takk for svar

Det er jo greit å vite HVOR du bor, med tanke på at du ikke klarer å finne omplasseringssentre selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo greit å vite HVOR du bor, med tanke på at du ikke klarer å finne omplasseringssentre selv.

Jeg er tilflyttet Finnmark :) Men drar gledelig landet rundt så lenge hunden får et verdig liv med folk som kan ta vare på han, og gi han det han trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjertelig takk for svar, skal ringe Dyrebeskyttelsen, Sirkeline Omplassering og Charlottes Omplassering straks :)

Nå lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem. Har sendt melding, og prøvd å ringe denne mannen, men jeg får ikke svar på verken det ene eller det andre. Tenker å bare troppe opp der, og hente han hjem den dag i dag, hva tror dere?

AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at "slike" hunder blir kasteballer. Du sier selv at da dere hadde hunden viste den aggresivitet mot katten bland annet og at den ikke kunne være alene hjemme. Nå hos ny eier blir den mishandlet, hvem vet hva slags konsekvenser det kan få for en hund som allerede i utgangspunktet var usikker når den var alene.

Det er fint at du vil få han vekk derifra, men om han blir sendt til omplassering så håper jeg at om han ikke får seg en ny eier etter første forsøk at du heller velger å avlive han. Kommer sikkert til å få pes for dette, men jeg synes synd på dyr som er usikre alene også blir sendt rundt til forskjellige plasser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at "slike" hunder blir kasteballer. Du sier selv at da dere hadde hunden viste den aggresivitet mot katten bland annet og at den ikke kunne være alene hjemme. Nå hos ny eier blir den mishandlet, hvem vet hva slags konsekvenser det kan få for en hund som allerede i utgangspunktet var usikker når den var alene.

Det er fint at du vil få han vekk derifra, men om han blir sendt til omplassering så håper jeg at om han ikke får seg en ny eier etter første forsøk at du heller velger å avlive han. Kommer sikkert til å få pes for dette, men jeg synes synd på dyr som er usikre alene også blir sendt rundt til forskjellige plasser.

Jeg synes også dette er fryktelig.. Han er helt utrolig usikker av seg, og der er synd for han er en veldig edel og nydelig gutt.. Det var derfor denne mannen passet bra, for der kunne han være med han over alt, på jobb osv.. Men det var nok den dummeste avgjørelsen jeg noen gang har tatt :sukk:

Jeg har tenkt tanken på å kanskje bare få han avlivet, men det er jo noen som kan ha han, ikke alle har katt, og det er jo mulighet for å få endret denne adferden.. Er jo grusomt at han, pga min dumhet, ikke skal få leve..

Skrevet

Ja, du gjorde noe ugjennomtenkt da du tok til deg denne hunden. Men jeg synes det er kjempeflott av deg å ta ansvar for dette, se at du gjorde en feil og legge så mye innsats i å gi hunden et godt hjem. Det synes jeg du fortjener en :klem: for.

Ønsker hunden lykke til!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper du har lært TS, makan til egoistisk dumskap har jeg ikke lest om på lenge.

Du bør ikke skaffe deg dyr igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Håper du har lært TS, makan til egoistisk dumskap har jeg ikke lest om på lenge.

Du bør ikke skaffe deg dyr igjen.

Jeg har lært :) Men dyr skal jeg nok ha, jo. Men det skal nok være mer gjennomtenkt og planlagt da, uten tvil. Og jeg skal uten tvil gjøre mer research når det kommer til selger og, så lært dèt har jeg altså, men det er ikke akkurat den morsomste måten å lære på..

Uansett, hunden er hentet hjem, har fått en veterinær(venn av familien) til å komme å se på han, og det står bra til. Ingen skader annet enn litt muskelsvinn. Har også fått tak i hundegruppa til dyrebeskyttelsen her oppe, og snakket med Sirkeline, så når ser fremtiden hans mye lysere ut, med oppfølging og den omsorgen han trenger :)

Han blir værende her over påske :)

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Jeg har lært :) Men dyr skal jeg nok ha, jo. Men det skal nok være mer gjennomtenkt og planlagt da, uten tvil. Og jeg skal uten tvil gjøre mer research når det kommer til selger og, så lært dèt har jeg altså, men det er ikke akkurat den morsomste måten å lære på..

Uansett, hunden er hentet hjem, har fått en veterinær(venn av familien) til å komme å se på han, og det står bra til. Ingen skader annet enn litt muskelsvinn. Har også fått tak i hundegruppa til dyrebeskyttelsen her oppe, og snakket med Sirkeline, så når ser fremtiden hans mye lysere ut, med oppfølging og den omsorgen han trenger :)

Han blir værende her over påske :)

:klemmer: :klemmer:

Håper dere finner et godt hjem til han! Det fortjener han! :)

AnonymBruker
Skrevet

:klemmer: :klemmer:

Håper dere finner et godt hjem til han! Det fortjener han! :)

JA, det gjør han uten tvil! :rodmer: Han er nydelig, og det er så trist at jeg ikke har kapasitet til å ha han selv, men han kommer nok til å få det flott fremover, det skal jeg og fagfolk sørge for!

Når vi hentet han ble det altså mayhem, han vi hentet han hos var full(unnskyldte det med at det er jo pååske..) og bikkja lå i et hjørne i gangen stakkars.. Kunne nok ikke hentet han såppas problemfritt alene, nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...